NU ÄR DET NATTEN.

 

En fin dag, tross alt. 

 

I dag har jeg vært i begravelse sånn ca. hele dagen. Heldigvis blei jeg frisk igjen etter i går slik at jeg kunne bli med. Jeg kjente ikke vedkommende som dessverre har gått bort så godt, faktisk har jeg kun møtt han en gang. Men for meg handler ikke begravelse kun om hvor vidt man kjente vedkommende, men det å vise sin støtte til de som står igjen og har mistet noen kjær. 

Jeg har vært i mange begravelser i mitt liv, men i dag er en av de fineste begravelsene jeg har vært i. Det er vanskelig å forklare, men det var bare en veldig fin begravelse. Jeg har aldri sett et så stort oppmøte etter en begravelse, som det det kom i dag. Ingen tvil om at dette var en mann veldig mange var glad i. Man kan ikke annet enn å si at det har vært en fin dag, tross alt.

Nå har jeg funnet plass i sofaen og det drøyer nok ikke veldig lenge før vi finner sengen. Kristoffer skal reise i morgen i forbindelse med jobb, så han blir borte frem til onsdag. Etter det reiser han 8 dager til Spania på fredag igjen, så jeg får mye egentid fremover. Spørs vel om ikke Petter blir en smule lei meg igjen. I kveld er han sliten etter en dag hos søsteren sin og hennes flokk. 

 

Har du hatt en fin dag i dag? 

 

________________________________

#hverdag #begravelse #familie #venner

________________________________

22 kommentarer
    1. Litt småtrist dag egentlig. P dro til Halden idag, og Landsmøte i morgen og søndag. Han kommer hjem igjen på søndag 23:30ish…elns også drar jeg hjem til foreldra mine på mandagen og blir til fredag. Jeg føler meg dum som savner han sånn, om det er ei helg, ei uke.. Sjelevennen min er borte fra meg…helt rart at jeg fortsatt føler det sånn etter snart 8år. <3 Hah, men har hatt det helt okey, munnen gjør ikke så mye vondt lengre!

    2. Hatt en fin dag på jobb, og hjemme 🙂 Fått gjort en del på jobb. Og slappet av max hjemme 😉 Begravelse er trist så klart, men noen kan være fine også 🙂

    3. En begravelse kan være en psykisk utfordring. Har selv vært i flere begravelser og alt fra hvor flere hundre kom til der kun 10-stk var til stede. Men like verdige var de alle sammen. Sorg kan ikke måles i hvilken grad kirken var pyntet eller antall minneord. Alle som dør etterlater seg minner på hver sin måte.

    4. Ja der er jeg enig med deg…det er for å vise omsorg og støtte til de som sitter igjen..så jeg har også vært i noen begravelser hvor jeg ikke kjente selve personen noe særlig…Men alltid trist med sånne ting…Du får kose deg litt alene fremover du da..og ha en god lørdag!

    5. Den lille Pandaen c:: I Halden faktisk- synd du ikke er med da <3 For en deilig følelse, og kunne savne hverandre, selv etter så mange år <3

      Så bra at munnen er bedre <3

    6. Helge: Ja, det har du helt rett i. Jeg har også vært i veldig små begravelser, men det betyr absolutt ikke at det ikke var en person av betydning, for det er man alltid, for noen, uansett <3 Og, for å poengtere, det var ikke det at det var mye folk der som gjorde begravelsen fin, det var bare hvordan hele begravelsen blei utført, på en måte. Vanskelig å forklare, det var bare en veldig fin begravelse <3

    7. Etdiktomdagen: Ja, deilig at det ikke var noe langvarige greier- orker ikke å bli syk altså 😛

      Ja, syns det er like fint og viktig som om man kjenner personen som har gått bort godt <3
      Ja, alle begravelser er jo fine, på sin måte, men noen er liksom ekstra fine, uten at jeg greier å sette helt ord på hvorfor <3

    8. Toini: Veldig trist, men også fint, på en måte <3

      Ja, nå skal jeg kose meg fremover, med ryddig og vasking og kun etter meg selv 😛 ha ha

    9. Ja han overnatta hos en kompis og dem. også dro han til Tønsberg idag morges for landsmøtet.
      Både deiilig og fælt? egentlig, men beviser jo bare at vi hører sammen <3 hadde vært dumt å ikke savne han, liksom.
      Takk <3 fjerna stinga på torsdag og det var jækli vondt...

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg