ALLE DISSE IDEENE.

 

Jeg burde lære å ikke gjøre alt på en gang. 

 

Rett før påske bestemte jeg meg for at jeg etter påsken skulle slutte å spise godteri igjen. I det siste har jeg ikke gjort annet enn å spise godteri og i tillegg har jeg greid å trappe veldig opp på Red Bullen også. Nå er det slutt på det. Jeg heiv innpå både godteri og Red Bull i påsken, bare for å nyte en siste gang på veldig lenge. Det er ikke så lurt da, å bøtte innpå ting for så å slutte brått. 

Det var nok hovedårsaken til den forferdelige skallebanken i går. Faktisk forsvant den bare ved synet av en Red Bull. Veldig tilfeldig, men jeg syns det var gøy. Jeg nevnte for naboen i etasjen over og naboen i huset over gaten at nå var det slutt på godteri og Red Bull fra og med i går. Av en, eller annen grunn valgte de å hive seg med på godteri delen. Så da er vi tre stk da som må stå ut. 

Vi har lagd en skikkelig sak ut av det, for å faktisk greie det. Hvis vi ikke klarer det skal mannfolkene i huset bestemme straff for oss. Vi har enda ikke fått hvite hva straffen blir, men vi sprekker ikke uansett. Det er jo bare for tre måneder til å begynne med, og det er lov å spise litt godteri på lørdager. Greier vi null godteri og Red Bull i ukedagene, må mannfolkene varte oss opp.


Jeg har satt en lampe i vinduet slik at naboen kan se. Vi trenger litt oppmuntring når mannfolkene er så teite. 

Vi veit ikke hvordan de vil varte oss opp. At naboen over gaten her driver å sender bilder av masse sjokolade, muffins og den slags til oss gjør det litt vanskelig for de to andre, men jeg bryr meg ikke så mye om akkurat det. Det er verre med Red Bullen, selv om jeg overraskende nok ikke føler noe sug for den heller akkurat nå. Håper det varer så jeg faktisk kan være litt flink. 

Jeg har lov til å drikke maks én Red Bull på lørdager, siden de to andre faktisk får spise godteri på lørdager. Jeg skal slutte helt med godteri, og kun spise godteri Halloweenhelgen. Det greier jeg lett, jeg er mest spent på Red Bullen, for å si det sånn. Enn så lenge går det bra, men jeg veit med meg selv at det plutselig bare kommer til et punkt hvor jeg dør om jeg ikke får. 

Den tid, den sorg. Sprekker én av oss blir alle tre straffet, så det gjelder å ikke være den som ødelegger for de andre. I går var vi så flinke at vi heller gikk oss en kveldstur i stedet for å ligge på sofaen og ha sukkersug etter noe. Turen blei på hele 2 timer og vi la bak oss 1.1 mil. Det står det respekt av altså! I dag trur jeg ikke det blir noen tur. Vi er litt slitne. Uansett skal dette gå bra. 

 

Spiser du ofte godteri? 

 

_______________________________________

#hverdag #godteri #sukker #slutt #redbull #gåtur

_______________________________________

18 kommentarer
    1. Jeg skulle ønske jeg kunne si at jeg ikke spiste noe ser liv med godteri. Da ville jeg nok lyve, for det er min store last dessverre. Jeg har litt igjen fra påsken, men det har jeg tenkt å spise i dag… Da er det også lettere å holde seg unna, når det er tomt 😊

    2. Heldigvis spiser jeg slikt noe sjelden. Det er både bedre og billigere med frukt. Det går som ofte mange bananer på en sjokolade. Ha en fin kveld.

    3. Så kult at naboene heiv seg med på utfordringen! Jeg har i det siste faktisk vurdert godtestopp selv, men jeg spiser godteri og snacks så utrolig sjelden at det egenrlig ikke ville vært noen utfordring for meg :p
      Masse lykke til 😀

    4. Det med halloween-godtet må gå veldig bra hvertfall, for det er jo ikke før oktober vel….:-D og med bare tre måneder uten så går det vel bra 😀 Ha-ha

    5. Lisabeth: Før spiste jeg kun godter på Halloween, mens det siste halve året har jeg nesten ikke gjort annet enn å spise godteri, så nå er det helt stopp igjen og så blir det kun litt til Halloween 😛 Godteridelene er egentlig ikke noen utfordring for meg heller, verre med Red Bullen :O he he..

    6. frodith: Ja, det er jo bare 6 måneder til Halloween, så det er null stress. Det er verre med Red Bullen, men får vel overleve én Red Bull på en og annen lørdag 😛

    7. Dette klarer du! du har jo vært flink før..så det klarer du..JAaa…jeg er flæl på godis og potetgull..tok et oppgjør med meg selv..og var flink..helt til påske…DA var det gjort…MEN jeg holdt meg unna skumharer….Hadde jo dilla å nisseskum..Jeg har trua på deg!! lykke til!

    8. Jeg spiser ikke så mye godteri – iallfall ikke i uka! Men i påska tok det helt av, så nå er det SLUTT…. hihi…. får prøve å være flink da! Lykke til – dette greier dere! Klem <3

    9. Toini: Godteridelen er null stress, og enn så lenge er det null stress med Red Bull også. Jeg er jo ikke så avhengig som jeg var før. Jeg har jo sluttet i perioder før og trappet betraktelig ned 🙂 Men, jeg elsker jo Red Bull så at jeg blir litt sugen innimellom er helt garantert 😛

    10. Margrethe: Greit å holde seg til lørdager- man trenger jo ikke alt det sukkeret liksom 🙂 Men i påsken er det jo litt lov å ta av da, syns jeg 😉 he he

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg