EN ROLIG MORGEN.

 

Her tar vi livet med ro. 

 

I dag hadde jeg egentlig ikke lyst til å stå opp, men Kristoffer skulle en tur til broren sin i Sarpsborg for å hjelpe til med huset, så da kunne jeg like gjerne stå opp å gjøre ingenting i sofaen i stedet for å gjøre ingenting i sengen. I tillegg er soverommet skikkelig uryddig, så er det ikke akkurat koselig å ligge der inne når det er lyst. Ikke at det er så ryddig i stuen, eller resten av leiligheten heller. 

Jeg skal gjøre noe med det, snart. Etter hvert. I alle fall før påskeferien er over. Helst i dag. Vi får se. Vi har i alle fall kommet så langt til å være ferdig med å spise frokost da. Petter blei overrasket med pølser på sengen når han kom ut i stuen igjen. Han spiser mat på rommet sitt. Han blei så glad! Jeg koste meg med kokosboller til dessert etter frokost. Er det påske, så er det påske. 


Dette bildet dukket opp som minne på face i dag. Det blei tatt for fire år siden. Fineste Lillemor, Iimo og Trier. Alle tre hviler i fred. 

Tanten og onkelen min i etasjen over her skal snart en tur til Strömstad og prøver å overtale meg til at det kan bli koselig å bli med. Jeg er rimelig sikker på at det ikke finnes noe koselig med å gå rundt i Strömstad for å se på idiotiske nordmenn som ikke kan oppføre seg- de finnes det nok av her hjemme, uten at jeg skal hinte til naboen over gaten. Han er mest sannsynlig i Strömstad, så. 

Det er hundre år siden jeg tilbrakte Skjærtorsdag i Strömstad, og det blir nok hundre år til neste gang også. Jeg tenker det da faktisk frister mer å rydde og vaske her hjemme og heller gjøre det litt koselig mens man likevel skal ha fri og være hjemme for det meste. Å spise pizza i Strömstad kan jeg gjøre hvilken dag som helst i året ellers. Da slipper jeg også alle fyllefolkene. 

 

Har du noen planer for dagen? 

 

_________________________________

#hverdag #planer #rolig #fridager #påske

_________________________________

16 kommentarer
    1. Å gjøre ingenting funker nok like bra i sofaen som i senga ja..hehe…
      Mange år siden jeg har vært på Svensketur, ..og i dag hadde jeg i alle fall ikke dratt… Koselig minne og fint bilde <3 Vi har gått en liten tur i dag..og nå slapper vi av hjemme (mannen skal på trening etterpå da, han trener styrke i alle fall 5 dager i uka .. helligdager eller ikke..) God påske videre til deg <3

    2. Syns det høres langt mer fornuftig å være hjemme å slappe av/rydde enn å henge rundt gærne, fulle nordmenn!
      Her har jeg for det meste ligget på latsiden, men fikk presset inn en tur på 4,5 km, så da skal jeg i grunn være fornøyd. Resten av dagen/kvelden går nok til å få ned et innlegg jeg har tenkt lenge på, samt litt skolearbeid som jeg har unngått i 1,5 uke :-p
      Håper du har en fin torsdag <3

    3. Gikk en tur i dag men frokosten ville opp igjen så da ble veien hjem kort. Alt har roet seg så jeg håper og ta en tur ut i kveld. Drømmevær ute men da oppdager man hvor mye støv det er i leiligheten. Det er år i lufta og da er det massevis av vårting som må forberedes f.eks rydding av bod og balkong. Ha en fin kveld.

    4. annebe: Det funket veldig greit i sofaen også ja 😉 he he.. Og jeg gjorde nesten ingenting i går- bare tok litt pelsstell på Petter og støvsugde en gang på kvelden 😛 ha ha

    5. minruteteskjorte: Jeg bodde jo i Strömstad i mine yngre dager, og i Sverige er det ikke fri i påsken slik som i Norge, men siden jeg var norsk fikk jeg alltid lov til å “skulke” av moren min, og da var vi jo på byen hele dagen og bare surret rundt og så på alt livet. Nå er jeg alt for gammelt for slik og har ikke noe til feller, og ofte ikke til overs for de folkene som faktisk er i Strömstad på denne dagen, så ser ikke helt hvor gøy det skulle vært altså 😛 Selv om den pizzaen fristet litt i går 😛 ha ha

    6. Helge: Huffda- håper det gikk bra med en tur litt seinere i går? 🙂

      Ja, man ser virkelig hvor støvete det er inne, og ikke minst hvor skitne vinduene er, når solen skinner inn 😛 Ikke at jeg orker å gjøre så mye med det, annet enn å støvsuge 😛

    7. Margrethe: Oi, så spennende 😀 Ja, det er sol, men ingen varme å skimte, men det kommer vel 😀 Vi får bare være glad over at det ikke snør, eller regner tenker jeg 🙂 Vi SKAL fyre opp grillen i påsken, uansett vær, så får vi se- blir nok å spise inne med lukket dør 😛 he he

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg