TUR PÅ UKJENTE VEIER.

 

For en fin tur vi fikk! 

 

I dag tok vi den ene veien av stien vi fant i går, som jeg skrev om tidligere i dag. Jeg mistenkte at denne runden var litt kortere enn den andre, selv om jeg egentlig ikke har peil på akkurat det. Men vi tok sjansen. Petter fikk gå fritt fra vi kom til golfbanen. Det er så oversiktlig der nå at man ser lang vei om det er folk der. Han fikk løpe bananas som han ville. Og det gjorde han. 


1. Happy puppy. 


2. Deilig å strekke på beina. 


3. La oss gå litt bananas. 


4. Lange bein er ingen hindring. 


5. Man må bare være litt bevegelig her og der. 


6. I think my dog has gone crazy! 


7. Neida, han er ikke gal, bare veldig, veldig glad. 

Etter å ha løpt litt på golfbanene gikk vi videre inn i skogen. Siden jeg ikke visste om det var folk der måtte Petter holde seg i nærheten hele tiden. Han fikk fremdeles gå løst, men han fikk ikke være lenger enn 20 meter unna. Vi gikk trappene opp og fulgte stien videre. Ikke lenge etterpå kom vi til en utsiktsplass, akkurat som i går på den andre stien. Fin plass, i grunn. 

Vi fulgte stien videre og endte tilslutt opp ved et par hus på en smal bilvei. Jeg måtte frem med mobilen for å sjekke kartet. Jeg hadde ikke peil på hvor man endte opp hvis man gikk til venstre, ikke greier jeg å lese kart heller, så jeg fant ikke ut av det, så vi valgte å gå i den retningen jeg skjønte gikk ned mot festningen igjen. Da kommer vi oss i alle fall frem liksom. 

Vi kom etter noen meter ut på en hovedvei og jeg kjente meg brått igjen. Vi var i nabolaget i høgget på oppsiden av der vi bor. Vi bare fulgte veien helt til vi var nede ved festningen igjen og da var det bare til å følge Kongeveien hjem, som en en grusvei. Det var en fin tur, selv om det var litt kjedelig at vi kom så tidlig ut på veien. Jeg kunne ha gått samme vei tilbake, men valgte å fullføre runden. 


8. Den første trappen skal bestiges. Stien fortsetter til høyre. 


9. Petter er ikke langt unna. Man kan ikke helt stole på rekkverket. 


10. Neste, og siste, trapp skal bestiges. Her kan man i alle fall holde seg i rekkverket. 


11. Tegn til dyreliv. 


12. Utsiktsplass. 


13. Vi følger stien i et rolig tempo. 


14. Naturen eget regnestykke. Helt arabisk for meg, men jeg trur det har noe med 4 å gjøre. 

Det blei en fin runde på ganske nøyaktig 5 kilometer. Vi brukte nesten 1 time og 10 minutter på runden, så vi har bare gått i rolig tempo og kost oss masse. Det er jo så flott vær ute i dag og solen varmer virkelig. Nå er det snart vår! Petter ligger som et slakt her å sover nå, så jeg skal komme i gang med husarbeid og litt sånt. Vi dro med oss masse klin på turen, så vaskes må det. 

 

Har du hatt en fin dag så langt? 

 

________________________________

#foto #hund #tur #skog #sti #utsikt #vår 

________________________________

24 kommentarer

Siste innlegg