NYE TURER, KANSKJE.

 

La oppdagelsesferden begynne. 

 

Jeg har nevnt flere ganger at jeg snart må finne en fin plass jeg kan gå tur med Petter, hvor jeg kan slippe han slik at han får løpt. Golfsesongen åpner jo etter hvert, og når snøen forsvinner så er det ikke så kjekt å spole rundt på goldbanen, slik at den blir stygg. Enn så lenge går det greit. I går gikk vi alle tre til golfbanedelen som ligger lengst ned fra festningen. 

Det er banen rett på nedsiden der vi pleier å gå, så det er ikke så langt, selv om det tar noen få minutter lenger å gå for å komme dit. Vi var ute litt seint i går så vi fikk ikke med oss solen på den delen av banen, men det gjorde ikke så mye. Mens vi var der oppdaget vi plutselig en sti inn i skogen, og nysgjerrige som vi var måtte vi jo følge den litt for å se hvor vi kom. 


Vi fant en liten utsiktsplass. 

Jeg har aldri visst om denne stien, men herlighet så fint det var å gå der. Vi kom liksom inn i skogen, fant steintrapper med gamle, rustne og ødelagte rekkverk. Vi blei bare mer og mer nysgjerrige og måtte liksom bare gå og gå. Vi kom plutselig til en liten utsiktsplass som ingen av oss visste om. Stien fortsatte enda lenger inn, så langt at man ikke kunne se hvor den endte. 

Vi snudde ikke så langt etter utsiktsplassen, da vi ikke hadde all verdens tid til å gå så mye lenger. Stien delte seg i to retningen før denne utsiktsplassen også, som vi ikke veit hvor leder. Så typisk å finne slike steder når man ikke har tid til å utforske det helt. Vi fikk i alle fall sett litt og funnet ut at det går an å gå tur der. Nå kunne man se i snøen at det tydelig går folk her. 


Vi fant også solen på vei hjem igjen. 

I dag er det fint vær også, så mens Kristoffer er i Rakkestad for å trene så skal jeg jaggu ta med meg Petter på tur dit igjen for å se hvor langt man kan gå og hvor man ender opp. Som sagt ser man at det går folk her, så det kan hende jeg må holde han i bånd, men kanskje vi er så heldige at vi finne en plass utenfor stiene som vi kan bruke fremover. Det blir spennende på tur i dag. 

Det hadde ikke gjort noen om det var en lite plass utenom der folk ikke går. Det er de plassene jeg liker best. Petter også, for da kan man jo løpe bananas uten å plage andre. Jeg skal i alle fall ta med meg kameraet mitt i dag, tilfelle vi finner litt solgløtt i skogen også. Det er en evighet siden jeg tok bilder nå, så det er jaggu på tide. Jeg har vel glemt hvordan kameraet fungerer i det hele tatt. 

 

Har du noen planer for dagen? 

 

__________________________________

#hverdag #tur #skog #tursti #utforske #sol

__________________________________

16 kommentarer
    1. Har alt vært en tur ute i dag. Var tidlig oppe i dag og gikk herfra kl 0630 idet sola kom, og du verden så fint vær vi har i dag. Gikk opp til et sted som heter Haukåsutsikten 349 moh. Det var kaldt men jammen var det 4 jenter som hadde overnatta der i sovepose i en slags snøhule. Det var sikkert kaldt men de hadde topp utstyr tror jeg. Var hjemme kl 0905 og da ble det kakao og nette. Skal ut igjen siden i dag og da trolig på ski. Ha en fin dag.

    2. Helge: Det er sprekt da, både av deg deg som er ute så tidlig og av disse jentene som har overnattet- herlig 😀 Og en skitur i dette flotte vært høres ut som en god plan for søndagen 😀

    3. Det er så spennende å utforske nye steder, for å se hvor man kommer. Fin utsiktsplass ;o))
      Jeg håpnet for balkongsesongen jeg, og både kattene og jeg har planet rett ut i solen i flere timer. Det var så stille ute utenfor at det var en ren nytelse å sitte der ;o)) Krysser fingrene for flere sånne dager, for jammen sildret det jevnt med smeltevann fra taket ;o))

    4. Vera Lynn: Veldig spennende 😀

      Åhh, det hørtes veldig deilig ut 😀 Har en stor terrasse veranda her, men dessverre ingen ly for vinden, så må vente litt til før jeg kan sitte ute å nyte der 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg