BALANSEPUTER.

 

Nå skal det trenes litt. 

 

Heldigvis for meg er det Petter som skal trene, og ikke jeg. Jeg har lenge vært på utkikk etter slike balanseputer, men det er jo ingen som selger de. Jeg fant de for et par år siden på Ebay til en veldig grei pris, men de sendte så klart ikke til Norge de som hadde de inne. Så da har jeg lett og lett uten hell. Før jeg fant de på Wish her for 1.5 uker siden. I dag fikk jeg de i posten. 

Grunnen til at jeg har lett etter disse er fordi Petter han en dum uvane med å legge hele vekten på én side når vi trener “stå” til f.eks utstilling. Eller bare generelt når han står. Han har ingen belastningsfeil når han går og løper, han er bare litt teit når han står under trening og slikt. Det kan komme litt av usikkerhet, da det ikke er alt som er like gøy. Vi prøver å gjøre noe med det. 

Så da blir det å trene litt på balanseputer i håp om at han skal ha likevekt på alle bein når han står på alle fire bein. Vi prøvde det såvidt ut i sta og jeg må jo si han er flink. Det første minuttet gikk ut på å lukte på disse for å se hva det var, og så begynte vi så smått å plassere et bein på. Jeg måtte hjelpe han den første gangen, men etter det skjønte han selv at han skulle plassere beinet på. 

Jeg måtte hjelpe han med det andre beinet, men satser på det går bra etter hvert. Vi trente bare tilsammen 3 minutter inkl. luktingen. Jeg har tross alt en Irsk ulvehund og de er ikke direkte kjent for å gidde å holde på i en evighet. Viktig at man ikke overdriver slik at de går lei. Jeg tenker vi prøver et par minutter til seinere i kveld, så får jeg se hvordan det går. Han gjør mye for en godbit. 

 

Trener du balanse med hunden din? 

 

____________________________________________________________________

#hundogkatt #hund #balansetrening #balanseputer #balanse #trening #hundetrening

____________________________________________________________________

4 kommentarer
    1. Ja det er lur trening..jeg kjøpte en sånn som vi kan stå på..litt lavere en den du har der…men det gjør jo samme nytte…Også har jeg kjøpt en sånn stor avlang ball..som de trener på..men må innrømme at jeg har vært sløv i det siste….både med hunder og meg selv…hihih.. Lykke til!

    2. Toini: Veldig grei ekstratrening 😀 De får jo mye av denne treningen med å gå turer i skogen i ulendt terreng, noe du jo er kjempeflink til med dine hunder 😀 Petter går jo også mye tur i ulendt terreng, men nå vil vi trene litt på det å faktisk stå med likevel på alle fire bein, så håper dette kan hjelpe litt på vei 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg