CROSSFIT LIKSOM.

 

12 minutter i helvete, eller et helt liv i helvete? 

Jeg nevnte jo sist helg at Kristoffer og jeg var å heiet på en Crossfit-konkurranse her i byen. Konkurransen går over hele verden, så det er gøy at det er et lite miljø her også. Kristoffer hadde ikke meldt seg på sist gang, men angret i grunn litt etter at han var der oppe. Han bråmeldte seg derfor på og fikk tatt økten på siste fristen. Det var en 20 minutters økt med 3 øvelser. 

I dag var det igjen tid for konkurranse. Denne gangen var det “bare” 12 minutter og 2 øvelser, med en tredje øvelse hvis man rakk. Kristoffer var så spent i forkant og gruet seg kanskje litt også. Han sa i bilen at det ikke bare var fristende med 12 minutter i helvete. Vel, jeg gav han valget jeg, med 12 minutter i helvete, eller et helt liv i helvete med meg. Valget var lett. 

Stakkars gutt, han hadde jo ikke akkurat noe valg. Jeg hadde i alle fall ikke valgt et liv i helvete med meg, selv om disse 12 minuttene av konkurransen er døden. Han var i alle fall dritgod og fullførte med en god tid og avsluttet med å løfte en stang med 95 kg. Og nå kommer han garantert til å kommentere at det ikke heter “å løfte en stang med 95 kg”. Jeg kom deg i forkjøpet, Kristoffer!

Jeg er ikke så god på å huske navnet på øvelser, men jeg husker burpees, for de er seriøst døden og den kjipeste øvelsen jeg veit om. Uansett var det veldig gøy å se på konkurransen i dag. 12 minutter er lenge for de som konkurrerer, men for meg som tilskuer gikk egentlig økten litt for fort. De rakk jo ikke mer enn å begynne før de var ferdige liksom. Imponerende flinke folk! 

 

Trener du Crossfit? 

 

_____________________________

#hverdag #trening #crossfit #øvelser 

_____________________________

10 kommentarer
    1. Tror nok han velger begge deler jeg..deg og 12 minutter i helvete…..Du er da god som gull!! Jeg trener som du vet IKKE dette…og holder meg til turer jeg…ha en god kveld!

    2. Ingen er for gamle til og trene den slagssport eller andre slags sport. Tror crossfit har mye allsidighet i seg noe man trenger hvis man skal bli god i en gren. Men jeg trener ikke den slags men jeg burde ha gjort det. Det kreves trening, taktikk og forberedelser når man nesten skal løfte 100 kg.

    3. Toini: Ja, men et helt liv i helvete med meg hadde ikke vært et så hyggelig valg altså 😛 Flaks han valgte 12 minutter, så jeg kan fortsette å ha det gøy 😛 ha ha..

      Turer er uten tvil den koseligste treningen da 😀

    4. Helge: Nei, her er det i grunn en spredt aldersgruppe som er med, fra ca. 16 år til godt voksen bestefar 😀 Veldig gøy å se på 😀 Det kreves mye trening, taktikk og generell allsidighet ja- det er mange tunge og teknisk utfordrende øvelser 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg