NÅR MAN EGENTLIG BARE BØR HOLDE TYST.

 

Noen ganger bør man bare holde seg unna sosiale medier. 

 

I går hadde jeg en opplevelse som gjorde meg så rasende at hadde vedkommende stått foran meg hadde jeg mest sannsynlig slått. Da er jeg sinna da. Jeg vurderte faktisk om jeg skulle dele det her, men har foreløpig valgt å la være. Jeg har heller delt irritasjonen og sjokkertheten min på facebook. Jeg har en lukket profil, så der kan det deles litt mer kontrollert- det er ingen som deler videre. 

Det er vel på slike dager, hvor man er både forbannet og irritert, og faktisk litt sjokkert over at det er mulig, at man burde holde seg unna sosiale medier. Det er fort gjort å skrive ting i en litt annen tone enn man kanskje hadde trengt. Jeg har likevel holdt meg ganske saklig og fikk ei venninne til å lese igjennom teksten før jeg postet den. Vel vel, nå kan jeg snart le av hele greia, håper jeg. 

 

Har du skrevet om ting når du egentlig burde vente? 

 

_____________________________

#hverdag #meninger #sint #frustrert 

_____________________________

24 kommentarer
    1. Du er alt for snill. Jeg leste det du skrev om på Facebook. Jeg hadde stoppet hjelpen leeenge før du gjorde. Folk må lære å oppføre seg!! Men kanskje greit å blåse ut bare et sted 😀

    2. Ja om man klarer å holde munn…………… :/
      Jeg har ploppet ut med ting jeg IKKE burde ploppet ut med og fått hørt det også………….så jeg lærer hele tiden føler jeg………..
      Av og til MÅ man bare få ut det man vil få ut og andre tider bør man trå varsomt.., om man klarer 😀

    3. Brs at du greide å holde deg. Ikke bestandig det er like greit å skrive om alt. Har hendt et par ganger at jeg har tøyd grensen litt. Så det er ikke bestandig lurt å skrive når man er skikkelig sinna <3

    4. annebe: Ja, noen ganger vil man bare lire ut av seg, og det er jo i og for seg greit nok 🙂 Noen ganger er det bare vanskelig å anonymisere den andre part 🙂

    5. TINA HALVORSEN: Skulle egentlig ikke være så mystisk altså, men skjønner hva du mener :/ Tusen takk- håper du får en fin fredagskveld (jeg skrev først mandag- trudd det har vært mandag hele uken- ha ha) 🙂

    6. frodith: Ikke sant- jeg burde egentlig ha stoppet allerede på tirsdag, men lovte jo å dukke opp på fredag også, men slapp jo heldigvis det da.. Ja, folk burde kunne oppføre seg og i alle fall være takknemlig for det andre kan hjelpe 🙂 Ja, greit å ikke buse ut av seg alle plasser- men fy som det frister 😛

    7. Etdiktomdagen: He he- det er så absolutt ikke like enkelt å holde munn nei 😛 Men så lenge man kan stå for det man sier, og kanskje noen ganger til og med greier å si unnskyld, hvis man har gjort noe feil, så får det vel være greit 🙂

    8. Cecilie kristiansen: Nei, man burde i alle fall vente til humøret roer seg, og så hvis man velger å skrive at man kanskje får skrevet det på en annen måte også 🙂

    9. Du er nok ikke alene om det nei. AV og til mister jeg helt troen på menneskeheten når jeg leser på sosiale medier….. Må nesten sitte på fingrene for å ikke kommentere på mye…
      Fint du klarte holde seg saklig, det er ikke overflod av det der ute 🙂
      God helg!

    10. ingerslilleverden.blogg.no: Man kan bli mørkeredd i dagslys noen ganger ja :O

      Viktig å i alle fall holde seg saklig, og de gjorde jeg 🙂

      God helg til deg 😀

    11. Jeg har skrevet hundrevis av kommentarer til ymse blogger de siste 5-6 åra. Og det er vel noe av det jeg har skrevet som jeg kunne ha spart meg for. Man trenger ikke og skrive sin mening hver gang, heller holde kjeft. Det er alltid noen som skriver noe som får andre til og reagere. Folk er forskjellige men man må lære å oppføre seg.

    12. Helge: Men jeg tenker at så lenge du har vært saklig og hyggelig i kommentarene så er det jo bare kjekt å kunne dele meninger, selv om man ikke alltid er enig 🙂 Er man frekk og ufin og går på personangrep kan man holde munn uansett 🙂

      Ja, det er viktig å oppføre seg 🙂

    13. Jeg vil selv påstå jeg er veldig flink til å vente med å skrive (eller snakke for den saks skyld) til jeg har fått roet meg ned. Men jeg har blogget i mange år, og på de tidligere bloggene mine har jeg skrevet mye uten filter, som kanskje helst skulle vært lest gjennom en gang eller to før det ble postet :p Fort gjort når man er skikkelig opprørt over noe!

    14. Tenk før en klikker på “sendetasten” er nok meget fornuftig. Jeg er nokså flink til det i skriftlige sammenhenger, men det er verre med kommunikasjon via tale. Ting som klinger både fornuftig og fint ut i hodet mitt kan på veien ut gjennom munnen bli til noe som egentlig ikke var vondt ment, men likevel kan oppfattes slik av en annen part. Gått på noen få slike bommerter. Litt for impulsiv slik jeg. Ellers på sosiale medier synes jeg enkelte er direkte ufine mot andre. Jeg får vondt av å lese slike kommentarer. Men jeg skriver aldri motsvar, fordi jeg vet det bare blir verre og verre. Jo, jeg har da innlegg her på bloggen som bare ligger der som utkast, ikke sendt altså, fordi jeg tok meg i det og fant ut at jeg kanskje var litt krass i skrivingen. De fleste slike innlegg retter seg mot urettferdig behandling og mobbing av f.eks. innvandrere og andre svake grupper i vårt samfunn. Da får jeg så lyst til å rope ut til hele verden at vi er både egoistiske, dumme og ufornuftig, he.-he. Ha en fin fredag! <3

    15. Å ja…jeg har nok glemt å telle til ti noen ganger!! Sikkert klokt å vente med å publisere, og særlig hvis det er noen du kjenner godt eller jobber sammen med. Noe annet er det hvis det er en tilfeldig person du har møtt på, og det ikke så lett kan spores tilbake til noen. Går ut fra at det ikke er DET som er tilfellet her, og da er det kanskje best å la være å publisere. Det kan være god egenterapi i bare å skrive uten å dele det i offentlighet også! 😉

    16. Måtte inn å lese på fb! Er det mulig sier jeg!! Nei..det er virkelig mye rare mennesker…og man må passe seg…for det er nok mange som utnytter snille mennesker…:-( BRA du klarte å få sagt litt i mot, og kom deg unna!! Høres ut som et menneske som ikke har mye godhet i seg…

    17. Fort gjort dette. Mye man ksn tenke, men ikke bør skrive. Jeg sier det til meg selv. Tør jeg rope dette ut på en togstasjon. Er det ja kan jeg skrive det.

    18. toveview: Ja, jeg tenker også at det er fornuftig å tenke seg om to ganger før man trykker på send/publiser knappen. Når man snakker kan det fort komme litt feil ut ja, selv om man egentlig ikke mener det. Og noen ganger høres ting veldig bra ut oppe i hodet, men så sier man det høyt og da kan det fort bli litt feil likevel 😛

      Jeg syns det er helt greit å ha meninger altså, men man jo passe på at man sier ting på en ok måte, likevel- altså at man ikke er direkte stygg, spesielt hvis det går på personer, grupper o.l. Og så finnes det visse ting man absolutt ikke bør skrive om, syns jeg- og så finnes det mange ting man kan og kanskje bør skrive om, men at man må være litt påpasselig med formuleringen 🙂

      Ha en fortsatt fin lørdag 😀

    19. karidansen: Noen ganger skulle man vel også kanskje til og med ha trengt å telle til tyve 😛 He he… Nei, dette handler i grunn om et vilt fremmed menneske for min del, men situasjonen blir jo litt spesiell da. Men ja, noen ganger kan det å bare skrive det og heller bare lagre det i utkast være nok 🙂

    20. Toini: Ikke sant. Man kan jo bli skremt for mindre altså. Jeg syns bare synd på hvis vedkommende får klørne i en/ei som ikke tørr å si nei jeg da. Huff, nei, deilig å være ferdig med dette 🙂

    21. solliv: Jeg hadde uten tvil turt å skrive dette og har i grunn skreket det litt ut flere steder 😛 Men, situasjonen er en smule spesiell, og der jeg har skreket det ut har vært i litt mer kontrollerte settinger enn på en offentlig blogg liksom- litt enklere å spore det opp her 🙂 Men ellers er det en grei regel du følger 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg