I DAG FIKK JEG KJØRT MEG.

 

Kickboksing er dritgøy! 

 

Jeg har alltid hatet trening. Fotball har vært gøy å spille, men det er liksom ikke helt min ting å drive med. Jeg har slitt i alle år med å komme i gang med treningen fordi jeg virkelig hater det. Jeg er flink i et par-tre uker, så går det 7 måneder før jeg trener neste gang. Man blir ikke sprek av slikt, for å si det sånn. I dag har jeg vært på min tredje kickboksing time, og jeg digger det! 

I dag var jeg til overs på treningen, så jeg måtte trene med selve treneren. Jeg tenkte “ånei” med en gang, av den grunn at jeg hadde på følelsen av at det kom til å bli ekstra tungt. Noe det også blei. Jeg fikk kjørt meg skikkelig i dag. Men jeg kan gjerne trene med treneren hver gang jeg, for så mye som jeg har lært i dag trur jeg ikke at jeg hadde lært på veldig mange flere timer fremover. 


Petter tidligere i dag. Jeg var der etter trening. Nå er jeg litt mer i live igjen. 

Med en gang jeg gjorde noe feil rettet han på meg og jeg måtte gjenta den samme øvelsen til jeg fikk den til. Når man trener sammen med hverandre er vi ikke like flinke til å se våre egne, og hverandres feil og man gjør jo det man trur er riktig. Det er jo derfor trenere går rundt for å rette på oss også. Jeg var evig glad for de pausene jeg fikk når han måtte hjelpe de andre. 

Her var det liksom 100% fra første til siste bevegelse og rett på på nytt. Jeg fikk en skikkelig effektiv treningstime, helt klart, og trengte så absolutt de pausene jeg fikk. Det var skikkelig gøy! Jeg trur faktisk jeg har funnet en treningsform som jeg virkelig liker og gleder meg til hver trening. Jeg håper det varer, for jeg vil virkelig komme skikkelig i gang med treningen, sånn på ordentlig. 

 

Hvilken treningsform liker du best? 

 

________________________________________________

#trening #kickboksing #hardt #slitsomt #effektiv #tungt #gøy 

________________________________________________

18 kommentarer
    1. Så flink du er! Kickboksing er hardt, og det skal litt øving til for å få teknikkene riktig. Jeg er også avhengig av å trene noe jeg liker, om jeg drar til treningssenter ender jeg bare opp som støttemedlem :p

    2. Så bra! og ja..er ikke noe nedtur å trene med treneren..det er DER man lærer mest…Men hørtes ikke noe hyggelig å “være til overs” men skjønner hva du mener…hihihi…Håper du fortsetter, og syns det er like gøy fremover…ha en god dag!

    3. Steike så flink du er! Jeg sliter med å finne motivasjon til trening fordi jeg ikke har funnet noe som jeg syns er morro…!
      Bruker du Activizer før og under trening og Restorate 30 min etter trening? Vet jo at det er perfekt for å få mere energi og bli kvitt stølhet etterpå fortere enn svint🤗😘

    4. Lisabeth: Ja, teknikkene er vanskelig, men satser på at det går bedre og bedre 😀 Viktig å finne noe man liker, ellers ender man opp som meg 😛 ha ha

    5. Toini: Ja, man lærer mye av å trene med treneren ja 😀 Ha ha, men jeg var jo på en måte til overs 😛 Jeg er jo ny der, og alle har sine partnere, og i dag var jeg liksom til overs 😛 he he.. Men det gikk greit det- jeg lærte mye og fikk en veldig effektiv treningsøkt 😉

    6. Turid Jamtli Pedersen: Takk 😀 Jeg har jo brukt 30 år på å finne noe jeg syns er gøy, så det var på tide 😛 ha ha..

      Jeg har kun trent 3 ganger, så har ikke prøvd activizer før og under trening- har prøvd den tidligere, men jeg har ikke den store effekten av den, altså. Men, skal prøve den både før og under i neste uke og fremover 🙂 Restoraten tar jeg i litt mindre dose til vanlig- jeg blir ofte litt dårlig av den, selv om jeg tar den 110% riktig- men på de dagene jeg trener tar jeg full dose når jeg kommer hjem fra trening, og jeg er ikke så støl som jeg pleier å være altså 😀

      Doffen sier det samme- han har ikke særlig effekt av activiser, men restoraten er meget bra, faktisk den beste på markedet han har prøvd 😀

    7. Så bra det virker som en form for trening du kan trives med.. For tiden er små gåturer min form for trim :)) Herlig bilde av en “slækk” Petter.. :)) God helg <3

    8. annebe: Ja, endelig liksom 😀 Jeg får jo ikke lov til å trene med vekter enda (noe jeg uansett hater- ha ha), så å kunne slå og sparke litt i fra seg er jo bare supert 😉 he he.. Petter en en liten slappfisk <3

    9. Bra at du opplever et der som en positiv ting. Trente mere før og da med sykkel og løping. Løping var min greie på 1990-tallet ved siden av lange sykkelturer. Men nå er jeg daff og lat men liker skiturer og turer i skogen. Ellers går jeg mye nå om dagen. Men må ta meg sammen igjen. Ha en fin dag.

    10. Helge: Ja, det er bedre når man liker det man gjør, slik at man er positiv i stedet for negativ- jeg har jo bare vært negativ til all trening i evig lang tid 😛

      Du er jo kjempeaktiv da, både med gåturer og skiturer 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg