ORDEN I PAPIRENE.

 

Noen ganger er det flaut å være meg. 

 

I går var jeg, som jeg nevnte, på Mary Kay-møte, hvor vi gikk igjennom hvordan man på en enkel måte kunne ha det ryddig i papirene sine, og ha orden på mail og den slags. Jeg har jobbet med Mary Kay, i veldig liten grad, siden 2011, men jeg har aldri liksom fått noe system, eller orden på papirene mine. Noe ligger i en perm her, annet i en perm der, og resten bare slengt rundt overalt. 


Nå gjenstår det bare å finne en grei plass til permene. 

Jeg blei rett og slett flau over meg selv i går mens vi gikk igjennom dette. Jeg jobber tross alt som regnskapsfører. På jobben har jeg det veldig ryddig på plassen min, jeg har system på sakene og jeg veit hvor alt er. Stort sett, noe ganger kan det så klart bli litt rot. Men jeg rydder plassen for hver kunde, og jeg rydder før jeg drar hjem. Jeg må ha orden og jeg må ha oversikt. 

Da er det jo maks flaut at jeg ikke har greid dette med mitt eget, i det hele tatt. I dag tok jeg meg derfor en tur på Clas Ohlson og kjøpte inn noen nye permer, skilleark og markeringstusjer i ulike farger. Jeg fikk også kjøpt meg en avtalebok, slik at jeg lettere kan avtale kurs, og også huske litt mer private ting, slik som alle intervjuer og avtaler jeg har en tendens til å glemme i farten. 


Og det gjenstår å være flink å bruke denne! 

Jeg har derfor sittet en times tid i dag og ryddet og fått orden på absolutt alt av papirer tilbake til 2011 og det føles veldig godt altså. Nå jobber jeg jo veldig lite med dette enda, så det var heldigvis ikke så mye papirer å få på plass, men det er i alle fall gjort. Fremover skal jeg ha full kontroll. Forhåpentligvis greier jeg å rydde plass til permene mine, et eller annet sted i leiligheten også. 

 

Har du orden i dine private papirer? 

 

_______________________________

#hverdag #orden #rot #ryddig #system

_______________________________

20 kommentarer
    1. Ha-ha, orden??? Jeg begynner stadig, men ender opp med det samme hver gang…Permene står tomme i en hylle…og papirene ligger her og der i hauger 😀

    2. En fordel med orden i sine papirer. Ikke alltid jeg har det men stort sett er det greit. Finner gjerne ut at jeg må kaste gamle papirer som ligger og tar plass. Slike permer er en fin sak. Lurt at man kan sortere de i alfabetisk rekkefølge; forsikringer under f, kvitteringer under k og leiekontraket under l osv…. Ha en fin kveld.

    3. Jeg er egentlig verdens største rotehode, men papirene mine derimot har jeg full kontroll på. Har ikke alltid hatt det sånn, men etter å ha rotet bort en stooooor regning som det var superviktig å betale i tide, tok jeg meg i nakken :o))

    4. Vera Lynn: Jeg har som regel ganske så god kontroll altså, men akkurat når det kommer til Mary Kay har jeg ikke fått tatt meg sammen, i det hele tatt 😛

    5. Ja, faktisk! Skaffet meg en arkivmappe for en del år siden, men burde kanskje gå gjennom den snart. Uansett ligger alt i den, sortert 😀 Det er veldig praktisk hver gang jeg trenger noen viktige papirer!

    6. frkfrontend: Veldig lurt 😀 Jeg har en slik arkivmappe til private papirer, som forsikringer og den slags. Nå har jeg endelig fått orden på “bedriften” min også 🙂 he he

    7. Det er lurt, og deilig! jeg tok en opprydding for noen år siden..kjøpte fine svarte permer og lagde system..har jo et hunderom, og det er også et sted for alt annet…så hadde system..men må innrømme at det har sklidd ut litt..men noe system i rotet har jeg..Det er bare det å holde det sånn som er vanskelig..hihih..men, lykke til!

    8. Ehm….jeg kan dessverre ikke skryte over å ha orden i sånne ting hjemme. Jeg hadde det på jobb, men ikke hjemme. Så her er det en lykke hver gang jeg finner noe som har blitt borte i “kaoset”. Jeg har nok litt angst for sånne ting, og kan ikke fordra når det kommer konvolutter i posten, som jeg må åpne og lagre et sted. For lagringen blir i en eller annen haug et sted.
      Kunne nok trengt en sånn oppvåkning som du fikk på Mary Kay møtet 🙂

    9. Toini: Jeg begynte liksom så bra, men så sklei det helt ut og jeg bare heiv i fra meg alt alle plasser og flyttet rundt på de etter hvert som de var i veien 😛 Ha ha. Men nå er alt satt i perm, og flere permer står klare til bruk for det som måtte komme 😀

    10. Eva: Jeg er litt sånn- på jobb må det være helt ryddig, hjemme er det ryddig, men det syns at det bor både mennesker og dyr her, mens bilen er en bombet slagmark, for å si det sånn. Var verre i bilen før da, når jeg kjørte vanlig stasjonsvogs og brukte baksete som lagringsplass til alt mulig. Jeg fant blant annet en arbeidskontrakt på en jobb jeg hadde sluttet på 2 år tidligere når jeg skulle skrote bilen. Ha ha…

    11. Den lille Pandaen c:: Jeg har stort sett kontroll på det meste på privaten, men når det kom til Mary Kay, som da på en måte er bedrift, så hadde jeg ikke system, eller kontroll på noe 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg