FØRSTE TIME MED KICKBOKSING.

 

Det er gøy å prøve noe nytt. 

 

For en måned siden var jeg på en prøvetime med kickboksing og selvforsvar. Jeg hadde ingen direkte plan, annet enn at jeg skulle prøve det for så å se. Egentlig var det Taekwondo som fristet mest, men etter en liten time med kickboksing fristet det også. Selvfølgelig blei jeg syk samme dagen og har ikke kunnet vært med på treningene før i går. Det var på tide å komme i gang nå. 

Første timen gikk i grunn greit. Det eneste kjipe er at de ikke har noen nybegynerklasse, man trener liksom sammen alle sammen, uansett hvor kort, eller lenge man har holdt på. Jeg kunne typ ingenting i forhold til de andre, men sånn er det vel bare. Jeg syns eg klarte meg bra likevel altså. Ei venninne fra Strömstad trener der, så jeg trente med henne i går og fikk mye hjelp fra henne. 


Når man kommer hjem fra en hrad treningsøkt. Kremt. 

Treningen har både krevende, hard og strevsom, men veldig gøy. Jeg skjønner jeg ikke har en balanse som er på topp, men forhåpentligvis blir den bedre med litt mer trening. Jeg hadde et lite uhell hvor jeg greide å bokse treneren midt på haken, noe han ikke satte helt pris på. Det var helt seriøst et uhell, og det var så absolutt ikke hardt. Men han satte ikke pris på det. 

Jeg fikk høre det opp til flere ganger, og beklaget meg like mange ganger. Men så satte jeg ned foten! Det var et uhell og jeg siktet ikke på ansiktet. Men treningen var gøy og jeg gleder meg til neste trening, som er i morgen. Enn så lenge virker det som noe jeg har lyst til å fortsette med, så jeg får vel starte jakten på å finne noe eget utstyr. Andres svette hansker er ikke så fristende. 

 

Har du prøvd kickboksing? 

 

_________________

#trening #kickboksing

_________________

12 kommentarer
    1. Du er flink du jo…kjekt å trene noe. Jeg har aldri forsøkt kickboksing eller annen kampsport. Begge ungene mine har trent karate. Men det er liksom en verden jeg slett ikke føler meg hjemme i.
      Kos deg med treningen, det er godt for kropp og sinn 🙂

    2. Spennende det da..og man må jo begynne et sted..kan jo ikke være proff på første timen.. Ikke prøvd den type trening noen gang… Stakkars trener som fikk seg en på haka..hehe.. :))

    3. Ikke prøvd det der. Men det var sikkert artig og en ny erfaring. Du kjenner det i kroppen når man er ferdig.

    4. Jeg holdt på med kickboxing i ett års tid! Det er så fantastisk gøy og så god trening.. Jeg også slet med balansen husker jeg, skulle sparke og havnet på rumpa en gang, haha!
      Håper treneren ikke tenker over slaget på neste trening haha, lykke til <3

    5. Eva: Takk 😀 Jeg trente Taekwondo som liten og likte det godt 😀 Men man må jo kanskje like den verden for å føle seg litt hjemme liksom 🙂

    6. annebe: Veldig spennende 😀 Nei, man kan ikke være proff med en gang, men hadde jo vørt litt greit om de som var helt nye trente med de som var helt nye og ikke med de som allerede er proff- blir jo kjedleig for de proffe og ekstra vanskelig for de nye :O He he.. Men de la likevel opp treningen veldig greit 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg