7 FORDELER MED Å VÆRE SINGEL.

 

Det er den dagen i dag, Valentinesdag- tidens mest klysete dag.

 

Kjærlighetens dag, sier du. Påtvunget kjærlighet, sier jeg. Jeg syns det er teit at man må ha én spesiell dag i året der man må, for gud forby om man ikke kommer hjem med blomster og sjokolade til kona i dag, vise sin kjærlighet for hverandre. Kjærligheten betyr visst ingenting de 364 andre dagene i året, hvis man ikke legger ut bilde på facebook hva man fikk av partneren i dag. 

7 FORDELER MED Å VÆRE SINGEL:

♦ Gjør hva du vil, når du vil- som singel trenger du ikke å spørre “om lov” til å gjøre noe. Vil du dra på jentetur til Polen, så drar du på jentetur til Polen. Hvis du vil ha spakveld hjemme med en hel gjeng, så ha spakveld hjemme med en hel gjeng. Slipp gjerne en promp også. Man kan være spontan og man kan gjøre som man vil til enhver tid. 

♦ Du slipper å krangle om dynene og putene i sengen- hvor irriterende er det ikke når partneren plutselig vrir seg rundt og drar med seg hele dynene slik at du blir liggende igjen å fryse. For jentenes del er det kanskje ekstra irriterende da gutten ofte er sterkere og det blir et sabla leven med å få dynen tilbake. Dobbeldyne er i grunn ikke å anbefal til par! 

♦ Du trenger ikke å huske datoer- annet enn sin egen bursdag og kanskje familien og noen venner sin bursdag, trenger man ikke å huske alle disse jubileene som må markeres til en hver tid. “Vi har vært sammen i en måned i dag”, “det er 3 måneder siden vi traff hverandre første gang”, “1 års jubileum”, “jubileum for første gang man så hverandre naken”, og jeg veit ikke hva. 

♦ Dine penger- vil du kjøpe 10 par sko i måneden, så kan du kjøpe 10 par sko i måneden, uten at noen maser om pengebruken din, klager på antall sko i gangen, eller at du må kvitte deg med 1 par for hvert nye par du kjøper. Dine penger er dine penger og du kan bruke de på hva du vil, når du vil og hvor du vil. Kjøpt deg gjerne en ny veske som matcher skoene i samme slengen. 

♦ Du har mer tid til venner- det er ingen hemmelighet at det noen ganger er slitsomt å pleie både forholdet hjemme og forholdet til alle vennene. Det er ikke alltid partneren setter pris på at en venn alltid har gutte/dametrøbbel og trenger ekstra støtte hver lørdag kveld midt i filmkosen. Som singel har man mye bedre tid til venner og kan lettere slippe alt man har i hendene for å stille opp. 

♦ Se på hva du vil- ingen andre bestemmer over tv-kontrollen. Vil du tilbringe lørdagskvelden med popcorn i fanget, sippefilm på tv og mascara som renner ned langs kinnene så kan du det. Se så mange jentefilmer du vil, eller skrekk for den saks skyld. Lørdagsfilmen trenger ikke alltid å være en actionfylt spenningsfilm med raske biler og en haug av skytevåpen. 

♦ Du slipper å vise påtvunget kjærlighet- du slipper å få huden full av kjeft hvis du kommer hjem på Valentinesdagen uten blomster og sjokolade, og helst en ekstra gave i form av en diamantring. Du kan heller stupe ned i sofaen etter en lang arbeidsdag uten å tenke på romantisk middag, blomster og gaver. Slapp heller av og nyt ditt eget selskap. 

Folk må gjerne feire Valentinesdagen for min del, men selv setter jeg mer pris på litt ekstra oppmerksomhet når det ikke er forventet. Som jeg sa til Doffen her om dagen: Jeg håper for din skyld at du ikke har planer om å komme hjem med blomster på Valenitnesdagen, for du får ikke en dritt av meg og jeg orker ikke slik påtvunget kliss bare fordi at”. Vi snakker heldigvis samme språk. 

 

Feirer du Valentinesdagen? 

 

__________________________________________________

#hverdag #singel #valentinesdagen #liste #fordeler #kjærlighet

__________________________________________________

28 kommentarer
    1. Føles egentlig som en helt vanlig dag, altså da vi var i starten av forholdet var det jo gratulasjoner og kliss. Men nå som vi snart har 8år, så er det litt mer sånn. Valentinsdag? Meh. Hvorfor trenger vi det? Vi setter pris på hverandre uansett, f.eks jeg fikk sjokolade helt plutselig for et par dager siden <3 Men nei, trenger ikke å feire egentlig. Vi chiller sammen vi.

    2. Den lille Pandaen c:: Enig med du der altså- jeg trenger ikke en påtvunget dag til å vise at jeg bryr meg om kjæresten min liksom 🙂

    3. Ja er så enig med deg…påtvungen er ikke noe hyggelig..men tror dette mest er for barn og ungdom tenker jeg…vet mange elsker dagen, og gjør mye ut av den…og ja..værsegod..men ikke noe for meg! Men mange av de 7 tingen du ramser opp…burde du kunne fint gjøre selv om du er i et forhold da…Man må kunne gjøre ting hver for seg….ha en god dag og kveld!

    4. Toini: Nei, påtvunget er ikke så hyggelig altså 😛 Men, jeg sier meg uenig at dette gjelder barn og ungdom- kan ramse opp en haug av voksne jeg, da spesielt hukjønn, som blir sure hvis mannen kommer tomhendt hjem i dag.

      Men ja, selvsagt kan disse 7 tingene, i alle fall flere av de, gjøres selv om man er i et forhold, men da i mye mindre grad. Jeg heller blir ikke så glad hvis Kristoffer hver eneste helg skal hive seg ut i bilen, midt i fredags/lørdagsfilmen (ikke at vi ser film hver helg altså) fordi en kompis trenger litt støtte, igjen. Selvsagt skal man stille opp for vennene sine, men det er ingen hemmelighet at man må pleie forholdet hjemme også- er man singel trenger man ikke ta hensyn til andre enn seg selv 😉 Og, sover man aleine er det ingen som tar dynen din 😛 Og, hvor mange gutter lar vært å kommentere anntall sko og vesker jenta har stående og kommer hjem med 😛 Just saying 😛

    5. Den lille Pandaen c:: Det er koselig å dele dyne altså, men den gløppen som blir mellom oss av dobbeltdynen er fæl altså 😛 ha ha…

    6. Den lille Pandaen c:: Jeg var så glad når Kristoffer var sy, for da var han så kald at vi hadde 3 enkeltdyner og 1 dobbeldyne i sengen 😉 ha ha

    7. Er singel og feirer ikke denne dagen. Har besøk nå og kun av den grunn tok jeg med ei rullekake fra kiwi. Ja mange fordeler med og singel. Man kan gjøre hva man vil når man vil det. Og man må ta alt av husarbeide selv. Den økonomiske delen er også en fordel men det er jo større frihet med to inntekter. Men fordelene og ulempene og like mange som om jeg var gift.

    8. Haha, så morsom liste 🙂 Føler meg veldig igjen når det kommer til klaging på 10 par sko i gangen, at all plassen er din egen er så klart en fordel med å være singel! Også slipper man jo den uendelige krigen om husarbeid, da er ditt rot ditt eget, og du rydder det når du føler for det.
      Jeg har riktignok kjæreste, men vi har aldri feiret valentinsdagen. Selv er jeg ganske glad i valentin, jeg synes det er koselig med en egen dag å feire kjærligheten. Men om kjæresten ikke vil gidder jeg ikke skape tredje verdenskrig ut av det :p

    9. Hei, aldri feiret den dagen vi. Ikke til venner og ikke til hverandre. Ikke vokst opp med det, så ingen savn. Måtte sjekke datoen, og vet hva dag det er, men det er alt 😀 Fordelen med dagen er billige roser på butikk i god kvalitet. Mor og farsdager feirer vi. Men sender ikke til foreldre på annen kant av landet..Bare ringer. Flirte litt av fordelene dine. Her i huset er tv løst med netflix og flere skjermer, dyna er to dyner som er sydd sammen. Perfekt i bruk, men styr med nye dynetrekk som må syes og legge på. Faktisk aldri vært fri for dyne :D, pengebruk he he er visst mest aktuelt om man har (for) lite penger.

    10. Hvis Doffen hadde kommet med en LUE til deg i dag, så tenker jeg at han hadde blitt “tilgitt” og elsket litt ekstra i dag altså 😀 ha-ha

    11. Vil nok ikke si meg enig jeg da 🙂 Liker denne dagen, og man velger jo selv hva man gjør på denne dagen tenker jeg da 🙂 Er jo ikke sånn at man ikke viser kjærlighet resten av året selv om man vil gjøre noe spesielt på denne dagen 🙂 Kjæresten bryr jo seg katta, men jeg synes det er koselig å gjøre noe for han fordi om 🙂

    12. Helge: Koselig med besøk og godt med rullekake, uansett dag 😀

      Jeg vil jo heller være i et forhold, enn å være singel, men det er likevel ting jeg savner litt som singel som man ikke har i et forhold- men slik trur jeg vi alle har det på en eller annen måte, uansett om man er singel, eller i et forhold 🙂

    13. Lisabeth: He he.. Jeg er ikke så glad i sko jeg da, heldigvis. Men det kan komme en runke på nesen og spørsmåltegn ved om man virkelig trenger så mye hundeutstyr til én hund 😛 ha ha.. Og ja, husarbeid er i grunn bedre når man er sigel, selv om man må ta alt selv, men da slipper man i alle fall å irritere seg over andre sitt rot når de ikke rydder etter seg 😛 ha ha

      Nå er jo ikke jeg singel heller, men må liksom poengtere at jeg ikke er den sånn “feirer alt av jubileer og den slags” type 😛 he he.. “Feiret” valenitnesdagen én gang for mange år siden, med å kjøper blomster til han jeg var sammen med da. Han måtte så klart kjøpe blomster til meg også og hele stemningen var bare så sinnssykt klein, så det var første og siste gang 😛 ha ha

    14. fjellgeitbundingen: Det har jo skjedd at man har fått en time på skolen til å skrive og tegne kort til hverandre i klassen, men utenom det har det vært svært lite altså 😛 Var et år for lenge siden jeg tok med blomster hjem, og han følte vel det samme så han kom hjem med blomster også og hele stemningen var bare fryktelig klein, så det blei med den gangen 😛 ha ha..

      He he.. Selvsagt kan flere av disse tingene gjøres selv om man er i et forhold, men til og med bor sammen. Men, det er jo mye mer hensyn og ta til hverandre, enn når man er singel. Det hadde jo vært fryktelig kjedelig om jeg tilbragte hver eneste lørdag inne på soverommet for å se typiske jentefilmer, mens kjæresten satt ute i stuen og så på noe annet 😛 Innimellom, ja, men ikke hele tiden- da trur jeg man sklir litt i fra hverandre på sikt 🙂

      Jeg har en dobbeltdyne, men liker å ha den for meg selv, ellers blir det så mye gløppe slik at jeg fryser. Kjæresten er liksom litt større enn meg, så gløppe i dynene mellom oss blir det uansett, og da er det jeg som må fryse da 😛 ha ha.. Så nå har vi en dyne hver, men vi deler gjerne han sin dyne, men jeg pakker meg godt inn i min egen i tillegg 😛 ha ha..

      Og ang pengebruk er det klart hvis man har lite, eller i grunn nok, men at den ene sløser noe helt sykt og dermed setter økonomien sånn litt på spill. Men det er ikke ukjent at spesielt menn ikke syns det er så greit at kjerringa skal fylle opp huset med vesker og sko hele tiden og alt bare flyter over 😛

    15. Søtmonsen ): Selvfølgelig gjør man som man vil, som jeg også har skrevet i innlegget 😉 Og selvfølgelig viser man kjærlighet resten av året også- det er jo det jeg skriver- men folk som er helt opphengt i denne dagen er jo der at hvis man ikke får noe på denne dagen, så er det helt krise. Og da betyr det ingenting (satt på spissen) at kjæresten i forrige måned hadde med en kjokolade hjem, bare fordi han syns du fortjener det, eller bare hadde med seg en blomst hjem, fordi han syns du fortjener det, eller en annen type oppmerksomhet- hvis man dropper valentinesdagen er jo det krise liksom. Det er det som er pinlig med hele dagen- den forventningen om at man må.

    16. Margrethe: He he.. Jeg skal komme med et innlegg, med minst 8 punkt, med fordeler med å være i et forhold- jeg bare syns single kunne få litt mer oppmerksomhet på valentinsdagen 😛 ha ha..

      Jeg har “feiret” én gang, for mange år siden- da var det litt sånn at “ja, alle andre gjør det jo, så vi gjør det vi også, det er tross alt valentinesdagen”.. Stemningen var så fryktelig klein at det blei første og siste gang 😛 ha ha

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg