FRA ET BILDE TIL ET ANNET.

 

Det er fascinerende å se hva redigering gjør.

 

Jeg har nevnt det flere ganger før, at jeg ikke er giret på å redigere bildene mine veldig mye. Noen ganger må man likevel pynte litt på lys og kontraster, begge veier, og bildet kan plutselig bli et helt annet bilde, selv om motivet er akkurat det samme. Jeg tok for meg noen bilder jeg tok på Fredriksten festning for litt siden. Det ene bildet er redigert mørkere og det andre lysere. 


1. Litt mørkere i lys og kontraster. 


1. Litt lysere i lys og kontraster. 

 


2. Litt mørkere i lys og kontraster. 


2. Litt lysere i lys og kontraster. 

 


3. Litt mørkere i lys og kontraster. 


3. Litt lysere i lys og kontraster. 

 


4. Litt mørkere i lys og kontraster. 


4. Litt lysere i lys og kontraster. 

 


5. Litt mørkere i lys og kontraster. 


5. Litt lysere i lys og kontraster. 

Jeg syns det er fascinerende å se hva litt redigering faktisk kan gjøre med et bilde. Man går på en måte i fra et bilde til et annet, selv om motivet er det samme. Jeg varier stort sett mellom disse to måtene å redigere på, alt etter som hvordan været faktisk var den dagen. Denne dagen er nok de lyseste de som er nærmest originalen. Men jeg likte de mørke litt bedre likevel.

 

Hvilken redigering likte du best av mørk og lys?

 

_______________________________

#foto #redigering #lys #kontrast #motiv

_______________________________

12 kommentarer
    1. Victoria Larsen: Tusen takk 😀 Jeg går også oftest for lyse bilder, men noen ganger syns jeg mørkt passer bedre 😀 Gøy å leke seg litt 😀

    2. Så flotte bilder. Likte godt det med treet. Kommer litt an på hva man skal formidle om lys eller mørkt er best for det gjør noe med stemningen. Selv redigerer jeg nesten aldri et eneste bilde, men så kommer det et behov for å gjøre det av og til 🙂

    3. fjellgeitbundingen: Tusen takk 😀 Ja, det kommer mye an på hva man skal formidle, for mye handler om stemning. Noen ganger ser jeg noe helt annet enn kameraet og da må man fiske litt her og der for å bli fornøyd 🙂

    4. Søtmonsen ): Takk 😀 Noen ganger er det gøy, spesielt hvis man får bildet bedre enn meg greide med kameraet 😉 he he.. Det er ikke alle bilder jeg tar som kan reddes av redigering liksom 😛

    5. Silje: Takk 😀 Så gøy at du kom med konkrete svar på hvilke du likte best 😀 Ja, naturlig er best, men noen ganger får jo ikke kameraet frem akkurat det man ser, så da redigerer jeg de sik jeg følte jeg selv så det 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg