TANTEBARN PÅ BESØK.

 

Her går det i sukker og enda mer sukker! 

 

I dag kom lillesøsteren min og hennes to barn på besøk. De skulle til Halden for å handle litt, så da stoppet de innom meg også. Mulig hu var lei maset mitt om at jeg skulle komme på besøk. Siden Elof hadde bursdag her om dagen og søsteren min har bursdag i dag måtte jeg jo fikse noe godt å spise. Jeg hadde ikke akkurat tid til å bake. Litt vanskelig når man ikke veit hva de liker. 


Når man ikke veit hva Tantetrollene liker. Alt falt i smak da. 

Jeg fylte hendene, handlekurv er oppskrytt når man “bare skal ha”, med alt av sukker jeg kom over. Alle barn liker vel sukker, og er det bursdag så er det bursdag. Det blei både sjokoladekake, kanelgifflar, Tom & Jerry kjeks, skyr og sjokolademelk. Søsteren min fikk en Red Bull og da måtte jo jeg synde med en også. Det er lov på en fredag når det er bursdag og greier. 


Dypt konsentrert med labyrinten bak kjekspakken, og den andre er dypt konsentrert med å se på tv. 

Jeg hadde fylt en eske med diverse greier som de skulle få med seg hjem, men som de fikk leke med her. Det meste falt i smak. Elof likte i alle fall et par solbriller han fant. Ellers var kattene veldig gøy å leke med, mens Petter var en smule skummel. Jackline turte å klappe han til slutt, mens Elof ikke syns det var gøy at Petter sleiket sjokoladekake fra fjeset hans. 


Også en måte å sove på mens vi har besøk. 

Det var veldig koselig å se de igjen. Det er alt for lenge mellom hver gang. Nå bor vi ganske så nærme hverandre, så man burde få til å hilse på litt oftere. De vokser jo så fort disse Tantetrollene. Elof blei jo 2 år her om dagen, mens Jackline blir 5 år i begynnelsen av mai. Brått er de myndige de også liksom. Herlige små rumpetroll altså. De er jo så supersøte! 

 

Har du ofte besøk av familie? 

 

_____________________________________

#hverdag #familie #bursdag #kake #tantebarn 

_____________________________________

18 kommentarer
    1. Detta blir nok kos tenker jeg :)) Mye godt, fine unger og dyr.. Her er gutta våre ofte på besøk..men ikke mange andre, en sjelden gang bare :)) God helg til deg og dine <3

    2. frodith: Før var jeg helt seriøst verdens beste tante, men så flyttet jeg og disse to blei født etter jeg flyttet så de kjenner meg ikke- men trur jeg scoret noen poeng med alle disse søtsakene i dag 😉 he he

    3. Nå må dere for all del ta og passe dere altså, for ellers er det ikke lenge til en eller annen helse-freak lager en sak på dere om hvor uansvarlige dere er som lar barna kose seg med sukker på en bursdag. Det skulle rett og slett ikke gått an!
      Hehe, neida, bare tuller. Eller.. Om det faktisk er noen som blir “helse-krenket” over dette innlegget, så hadde det ikke overrasket meg da folk krenkes over hver minste lave og høye sko som er å finne i de norske hjem for tiden, men DET jeg mener da, eller, det jeg opprinnelig tenkte å skrive nå: HERLIG-HERLIG! Og det enkleste som regel det beste er! ^^
      Hæsjtægg: Baking er skrytt opp! xD

    4. Ser ut som du traff blink der ja…hihih..alt det er jo sukker nam..og det går vel ned…Nei..her i huset ser jeg heller ikke mye til familien..men jeg er jo ikke så flink selv..Ser koselig ut..og du må ha en god kveld!

    5. Aylar Von Kuklinski: Ha ha ha- jeg tenkte faktisk tanken bittelitt når jeg begynte å skrive, derfor måtte jeg innlede det med at det var masse sukker på gang her 😛 he he.. Garantert noen som alltid henger seg opp i ting, men det får de bare gjøre 😛

      Ja, baking er oppskrytt 😛

    6. Altså, dette hadde jeg tatt godt i mot altså ;P Er nok ikke bare smårollinger som liker slike ting, haha 😛
      Jeg elsker å kjøpe meg sånn sjokomelk nå og da, haha 😛
      Kos å få slikt besøk da, og kan feire litt i samme slengen 😀

    7. Søtmonsen ): Jeg også liker det, ser man bort i fra sjokomelken og Tom & Jerry kjeksene, og jeg er ikke så glad i den yoghurten heller 😛 ha ha.. Men ellers er sukker veldig godt 😉

      Det var veldig koselig <3

    8. Det var koselig og få tantebarna på besøk tenker jeg. De leika vel mye med Petter tenker jeg.. Sjelden jeg får besøk men treffer mine 3 søsken og resten av familien da. Da blir det feiring av far som blir 90 år mandag. Hun bor vel ikke så langt unna da siden de dro til Halden? Ha en fin kveld.

    9. Søtmonsen ): Jeg trudde ikke jeg skulle komme til å si det noen gang, men jeg syns faktisk Tom & Jerry kjeksene er alt for søte :O ha ha.. Har aldri vært så glad i sjokolademelk- det smaker så fake, på en måte 😛

    10. Helge: Veldig koselig <3 Nei, de bor i Strömstad (ute i skogen), så er egentlig ikke så veldig langt 🙂 Så koselig å feire en 90 års dag 😀 Farmoren min blir 90 i arpil, så da må det kanskje feires litt 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg