GULVET ER UANSETT BEST.

 

Petter en en liten raring. 

 

På onsdag bestilte jeg en ny seng til Petter. Rettere sagt en ny madrass. Ei av de som driver dyrebutikken har St. bernard, som veier betydelig mer enn Petter. Madrassen så kjempegod ut med en stor, siklende bamse på, så jeg tok sjansen på å kjøpe en til Petter også. Han trengte en ny madrass i stuen. Jeg bestilte den på onsdag og kunne hente den på posten i dag. 

Broren min har lånt bilen min i et par dager igjen, men var litte grann bekymret for at jeg eventuelt måtte gå til butikken, noe som tar ca. 10 minutter, for at han brukte bilen min. Det er tross alt snø ute. Akkurat som at jeg ikke kan gå ut fordi det er snø? Raring han broren min altså. Omtenksom, men rar. Vel, i dag gikk jeg til butikken, sammen med Petter, og hentet sengen hans. 


Bare litt fornærmet over at turen blei kortere enn planlangt, siden jeg greide å stupe ned trappen på vei ut. 

Jeg så sikkert kjempesmart ut der jeg gikk langs veien, på fortau så klart, med Petter i den ene armen og hundesengen i den andre. Sengen er ikke akkurat liten, for å si det sånn. Men jeg fikk i alle fall bevist for broren min at det går helt fint å komme seg på butikken uten bil, og at jeg til og med får med meg greier hjem. Den nye sengen er i alle fall kjempefin. 


Gulvet er uansett best, tydeligvis. 

Nå er Petter av typen som heller vil ligge på gulvet enn på senger og madrasser, men ber jeg han å legge seg på plassen sin, så legger han seg på plassen sin. Madrassen er som sagt kjempefin og passer perfekt til tunge hunder. Nå er Petter en nok så liten gutt med sine 66 kg, men det er så vidt madrassen synker sammen med han i. Likevel er den myk og god. 

Jeg er i alle fall kjempefornøyd med kjøpet, og det virker som at Petter er det også, selv om han ligger med nesten halve kroppen på utsiden. Raring han der altså. Nå skal jeg inn å skrubbe rommet hans og skifte sengetøy på sengen hans. Overraskende nok ligger han mer i sengen sin, en rammemadrass, enn han ligger på gulvet inne på rommet sitt. Å ligge mykt er litt godt også. 

 

Liker hunden din bedre å ligge på gulvet enn i sengen sin? 

 

__________________________________________

#hundogkatt #hund #madrass #hundeseng #tempur

__________________________________________

8 kommentarer
    1. Jeg har aldri visst at hunder hadde senger jeg… Tror Petter har det veldig godt hos deg hvertfall 🙂 Skjemmer nok bort lille hunde-tassen du 🙂

    2. Så fin! ja de bør vel ha noe mykt de store også..blir mye tyngde som presser ned..så godt for han å få ligge mykt..Mine vil ikke ligge rett på gulvet nei…her må det dyner og puter og madrasser til…hihih Søte Petter!

    3. Ingen hund her i huset. Bra at Petter likte sin nye seng. Det var passe stor og Petter kan ha den lenge. Skal man ha hund så må man investere litt. Ha en fin dag.

    4. frodith: Seng til hunden (selv om alle kanskje ikke har en menneskeseng, slik som Petter) er ikke noe uvanlig det altså- tvert i mot 🙂 Men ja, Petter har det veldig godt hos meg, selv om jeg “tvinger” han til å ligge mykt og han helst vil ligge på gulvet 😛 ha ha

    5. Toini: Ja, viktig å passe på leddene til disse store trollene, så myk og god seng med litt stabilitet er viktig 🙂 Kan jo ikke være for mykt heller, for da synker de jo ned i gulvet 😛 ha ha.. Trur dette er en tempurmadrass, og det skal jo være kjempebra 😀 Det hender jeg “pynter” sengen til Petter med et pledd, men da blir han så fornærmet o den ender opp på gulvet stort sett med en gang 😛

    6. Helge: Ja, enda godt den falt i smak, for det er jaggu ikke lett å finne gode ting som er bra alltid- spesielt ikke til disse store trollene 🙂 Men ei av de som driver dyrebutikken har jo gigantrase selv, så hu prioriterer store hunder når hu kjøper inn utstyr til butikken, så nå begynner vi å få et godt utvalg altså 😀 Ja, det koster å ha dyr, og de skal ha det bra, så penger må man regne med flyr 🙂

    7. Håper virkelig ikke du skadet deg i fallet ned trappa!!!
      Hehehhe ja det er det mest utrulige man klarer om man må. Og Petter var heldig og fikk ny seng. De liker jo å ligge mye på gulvet, disse hundene, men en seng er alltids god å ha og den blir jo brukt innimellom uansett 🙂
      God lørdag til deg!

    8. Etdiktomdagen: Ja, neida. Jeg slo bare armen og ryggen, men ikke så ille at det er helt krise 🙂

      Jeg så sikkert kjempelur ut der jeg gikk med en svær hundemadrass i armen 😛 ha ha.. Men men, jeg fikk den i alle fall med meg 😛 Og Petter har brukt den overraskende mye allerede altså, så trur han likte den ekstra godt- den er jo ganske så plain, uten masse myke dill dall, så han føler vel han ligger litt på gulvet likevel 😛 he he

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg