TUR VED GRENSEN.

 

Noen ganger er man bare veldig heldig med været. 

 

I går spurte jeg om Marthe og Esther ville bli med på tur i dag. Petter syns livet på tur aleine er megakjedelig, så greit å ha noen flere å gå tur sammen med. Sally har løpetid og er midt i stådagene, så hu fikk bli igjen hjemme. Vi tok turen ut til Hjelmkollen, som ligger helt ved grensen til Sverige. Kristoffer og jeg var der i fjor, sammen med Petter og Musika. Et fint sted. 


1. Esther jobber for en godbit. Flinke frøken. 


2. Liten og stor på tur. 


3. Esther er kjempegøy å rope inn, for hu kommer som ei kule hver eneste gang!


4. For en stil. 


5. Venter tålmodig på den lille med korte bein. 


6. Bare litt glad for å være på tur. 


7. Kan hende det er noe spennende under snøen. 


8. Så forsiktig med Esther. 


9. Fine troll. 


10. Se på det fjeset da. 


11. Fineste Esther. 

Vi var veldig heldig med været i dag. Litt snø og litt sol. I går var det klinete og grått ute, så det var uten tvil forbedring i dag med litt hvitt på bakken og litt sol på himmelen. Det blir automatisk mye hyggeligere å gå på tur da, når man ikke kommer hjem med verdens mest møkkete hunder etterpå liksom. Både Esther og Petter var glade for tur. De løp og koste seg veldig. 


12. Grensen mellom Sverige og Norge. Vi står så klart på norsk side. 


13. Full fres med Esther hakk i hel. I alle fall så hakk i hel som hu kommer. 


14. Esther i full fart. 


15. Kjekkas det der altså!


16. Fineste Esther i winter wonderland.


17. Gammel og ny bru. Ikke at den nye bruen er så ny lenger. 


18. Se på det vakre fjeset da. 


19. Pinnen skal dø!


20. Så glad på tur. 


21. På vei hjem igjen. 


22. Flott turvei. 

Vi brukte rett i underkant av 50 minutter på turen, noe som er helt greit for min del. Jeg er ikke hundre prosent frisk enda, så kondisen er så som så. Men det er en veldig fin tur og hundene kunne løpe fritt hele veien. Fordelen med at det kom ny snø i går, at vi kunne se hvor sporene etter andre stoppet og begynte. Vi møtte ikke noen på veien og det liker vi. 

 

Har du vært på tur i dag? 

 

___________________________________________________

#foto #hund #tur #hjelmkollen #grensen #norge #sverige #natur

___________________________________________________

16 kommentarer
    1. Der så det flott ut å være på tur..og håper dere folka koste dere like mye som det ser ut til at hundene gjør 🙂 Fantastisk flotte bilder av både hundene og natur i vinterdrakt :)) Ikke neon tur på meg i dag..men uka er jo ikke over så kanskje en av de nærmeste dagene :)) Ha en fin kveld <3

    2. annebe: Tusen takk 😀 Ja, vi koste oss minst like mye som hundene, i vår egen fart 😉 Deilig å være på tur etter man har vært syk i en uke og så vidt orket å reise seg fra sofaen 🙂

    3. frodith: Veldig koselig 😀 Ja, hadde det ikke vært for at jeg ikke har gitt den kuren for å kunne ta turen over grensen hadde vi kunne gått til Svinesund og kjøpt godis 😉 ha ha

    4. Ååå der så det deilig ut!! Så nydelige bilder! skikkelig winter wonderland…herlig…Så koselig for Petter å få selskap..han er en skikkelig selskapsgris skjønner jeg…hihi..ha en god kveld!

    5. Toini: En veldig deilig tur på et flott sted 😀 Og ja, han er en skikkelig selskapsgris altså- er jo vane med å alltid ha noen rundt seg fra han blei født <3

    6. Fine bilder av søte hunder. Det er mange som er på tur nå om dagen. Gikk 4 km på ski i går kveld, satser på flere skiturer utover nå. Blir kanskje nye ski på meg snart men må tenke litt. Har mye glede av skigåing jeg og da er det en billig investering på sikt. Ha en fin kveld.

    7. Helge: Tusen takk 😀 Ja, mye turfolk alle veier- vi var nok bare heldige når vi var der at det ikke var noen andre der 😀 Alltid kjekkest når man slipper å ha dyrene i bånd 😛

      Så gøy med nye ski da, spesielt siden du faktisk er så aktiv med de på beina- da er det en god investering uansett 😀

    8. Nydelig hunder der, begge to, og ikke minst herlige flotte turbilder! Så artig tekst til bildene også. Mens jeg ser og leser bloggen din her, ler jeg med meg selv, fordi alt blir så”levende” “Forelsket meg” i dine hunder jeg, i bilde nummer 10. og 18., he-he! Jeg har dessverre ikke vært på tur i dag, men på jobb, og etterpå var “futten” gått ut av denne dama, he-he! Ha en toppers morgendag! Klem <3

    9. toveview: Tusen takk 😀 For en hyggelig kommentar- det er jo noe av det jeg vil oppnå, at dere liksom blir med på turen og får litt innblikk i hvordan dyrene er 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg