FJERDE DAGEN I LILLEHAMMER.

 

Sein oppdatering, men.

 

I dag er en litt rar dag. I morgen skal vi hjem og det er vel noe av det vi har snakket mest om alle sammen. Vi gleder oss til å komme hjem til egne senger, barn, hunder og det som venter på oss, men det er en smule vemodig likevel. Vi har jo blitt godt kjent med hverandre og trives veldig godt i hverandres selskap. Vi ler og vi ler, vi gråter til og med litt innimellom, fordi vi blir så rørt. 

Dagen begynte i alle fall med frokost, som vanlig. Herlighet, vi spiser fire ganger om dagen og føler at det eneste vi gjør er å spise. Men vi trenger det jo, og det er det mange av oss som har innsett og kommer til å fortsette med det når vi kommer hjem. Vi har ellers kun hatt én undervisningstime i dag, om relasjoner, kommunikasjon og seksualitet. Og litt generell info om pensjon og den slags. 


Tåken er på vei bort for å gi plass til snøen. 

Så var det lunsj igjen da, før vi kun hadde en halv times tid sammen med en sosionom hvor vi skulle snakke om målsetting og veien videre når vi kommer hjem. Og så sto vi i grunn fritt til å gjøre hva vi ville frem til klokken åtte i kveld. Alle måtte så klart ha med seg middagen før vi gikk litt hver våre veier. Noen dro til byen, andre gikk på rommet sitt og jeg og noen flere tok en tur i bassenget. 

Noen spiste kveldsmat i byen, noen spiste kveldsmat i spisesalen, mens jeg og en gjeng til dro på kina’en og bestilte med oss mat der og satt og koste oss. Vi hadde med andre ord en veldig kort dag med undervisning og mye fritid. Hele 5 timer, og det var så deilig! Klokken åtte hadde vi en sosial sammenkomst ute i stuen med kake. Skravla har så klart gått i et hele kvelden. 


Fint! 

Det har vært en veldig koselig dag, men det er som sagt litt vemodig også, siden det faktisk er den siste kvelden vår sammen. Jeg kommer faktisk til å savne denne gjengen. Vi har hatt det veldig fint sammen. Vi sitter jo i samme båt alle sammen, samtidig som vi er veldig forskjellige på andre måter. Det er så mye støtte og motivasjon å hente hos hverandre og det trur jeg vi alle har trengt. 

Nå har vi funnet sengen nesten alle sammen. Vi skal ha en siste undervisningstime i morgen før turen går hjemover sånn i lunsjtidene. Jeg er som vanlig trøtt og sliten, men tviler på at jeg får noe mer søvn enn på de andre dagene. Det er vel det jeg gleder meg til mest til å komme hjem, å få sove. Jeg kommer til å sove i en uke i strekk, minst. På tide å finne sengen.

 

Har du hatt en fin dag i dag? 

 

___________________________________

#kronisksyk #diagnoseopphold #lillehammer

___________________________________

18 kommentarer
    1. S¨å bra du har kost deg…og ja..man blir en sammensveiset gjeng på sånne steder…jeg har kontakt på fb med alle de jeg har vært med…og vi har en egen gruppe…koselig det…Håper du har fått noe ut av det..og får en fin dag idag! god tur hjem!

    2. Så herlig å lese 🙂 Lykke til siste dagen og god tur hjem 🙂 Husk å pakke ned alle gode minner sånn at du har de med hjem 🙂 God helg 🙂

    3. Kan tenke meg at det blir rart og reise fra alle de du har blitt kjent med. Men jeg er sikker på at du vil holde kontakten med noen av de. En fin gjeng i samme båt som er blitt endel av ditt nettverk. Kjøpte meg ny PC i dag, en Lenovo, så det blir en ny hverdag for meg. Skal koble den helt opp og ca 1 time via fjernhjelp. Den jeg skriver på nå har tjent sitt i 17 år men virker enda men ble mere og mere treg. Håper du har mye igjen etter oppholdet på Lillehammer. Ha en fin dag.

    4. Trist at dere må reise hjem nå men slik er det bare. Du har blitt kjent med nye folk som jeg er siker på at du vil holde kontakt med fremover. Håper det har vært en fin uke for deg og at du har lært noe. Skriver på min nye pc nå og det er deilig. Ha en fin kveld.

    5. Helge: Veldig rart, men godt også- og vi holder kontakten på facebook og snap, så da blir det bra 😀

      Håper du blir fornøyd med din Lenovo- min forrige var en Lenovo og det er den dårligste, treigeste og verste pc’en jeg har hatt noen gang. Det var to år med irritasjon og frustrasjon, for å si det sånn :O Nå har jeg en hp, og har ikke irritert meg noe det halve året jeg har hatt den 😛 he he

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg