EN LITEN TUR TIL ET TJERN.

 

Tru med Marthe, Sally, og Esther. 

 

I dag fikk vi endelig tatt en tur med Sally og flokken hennes igjen. Vi har egentlig prøvd hele uken, nesten, men hver dag har det dukket opp noe. I dag fikk vi det endelig til og kunne ta en etterlengtet og deilig tur til et tjern som Marthe og de ofte går til, spesielt om sommeren. Vi var så klart veldig nysgjerrige på den turen etter å ha sett utallige bilder fra Marthe sine turer tidligere. 


1. Esther poserer villig for en godbit. 


2. Petter er ikke helt overbevist om at han liker Esther. Hu eier nemlig ikke intimgrenser. Ionisk nok gjør ikke Petter det heller, så han burde kanskje ikke være så prippen. 


3. Hallo, Sally, se hit da. 


4. Sa du “kom” hit? En fin klase med hunder. 


5. Mamsen har godis hu se. 


6. Jeg var ikke helt begeistret for at vi skulle over her. Jeg er redd for å dette igjennom isen!


7. Sally viser vei uten å nøle. 


8. Og Petter lar seg tydeligvis ikke skremme han heller. 


9. Kø. 


10. Viktig å sjekke hvert skritt man tar. 

Jeg måtte overtales litt når det viste seg at vi skulle over på en liten øy og bruen mer eller mindre hadde fryst fast i isen. Jeg har skrekk for å gå på is, og her kunne man lett ha sklidd ut og gått igjennom isen, som er min absolutte store skrekk. Men jeg fant ut at det ikke var så dypt der, så sjansen for å drukne hvis jeg falt var ikke så stor. Men det var litt nervepirrende likevel.


11. Stolt gutt. 


12. Full fres. Ja, Petter krasjet i Marthe, men Marthe var en smule forberedt og greide å holde seg på beina. Imponerende. 


13. Tar seg en liten pustepause. 


14. Sally i farta. 


15. Viktig å nyte omgivelsene også. Jeg har lært han godt. 


16. Rare skapningen, men verdens fineste. 


17. Og så full lek. 


18. Her går det unna. Man kan såvidt se et øre til Sally, og litt av beina hennes. 


19. Søskensynkrone. 


20. Det var flott vær i dag. 

Det gikk bra å komme seg over til øya, verre var det når man skulle tilbake og måtte stå på en gresstust over isen og skulle lande trygt på en isbelagt bru. Vi overlevde hele gjengen. Det var en veldig flott tur, selv om vi kanskje ikke var ute så lenge. Perfekt lenge å gå, litt pause der og så tusle hjemover igjen. Petter kommer til å sove som en stein mens jeg er på hockeykamp snart. 

 

Har du vært på tur i dag?

 

___________________________

#foto #hund #tur #øy #tjern #natur

___________________________

20 kommentarer
    1. Å så fine bilder av både naturen, og de hærlige hundene.. Ingenting er så vakkert som glade og lykkelige hunder, som får utfolde seg fritt 💖
      Selv har jeg dessverre måtte kaste inn håndkleet å holde meg inne… Fikk kastet på meg en omgangssyke her på morran :o((

    2. Bare vært i butikken og på kafè i dag..må komme ut i skogen i morgen en tur ..tror jeg :)) Flotte bilder av både omgivelsene og av fine hunder i full fart, på topper og til og med på vei over vannet.. Ha en koselig kveld <3

    3. Jeg har vært på tur til mamma, med bil 🙂 Men var fint det også 🙂 Jeg elsker de hundebildene dine hvor de er i FART 🙂 Herlige <3

    4. Ja der så det helt herlig ut! Elsker sånne øyer..og så lenge det var “bru” så ville jeg følt meg trygg..noe å ta tak i vist man detter igjennom..Så lenge man er flere også…så går det bra…Nydelig vær ser jeg..samme som vi hadde i dag…Men mer snø der jeg gikk tur i dag…hihih..ha en god kveld og kos deg på kamp!

    5. Marthe – et orginalt navn på et tjern. Det tjernet nærmest meg heter Blektjern – kanskje ikke bedre men like koselig der som ved ditt tjern. Pene bilder av herlige hunder. De trives i hverandres selskap og liker naturen rundt seg. Var på en lkiten tur tidlig kveld i dag. Gikk på beina og lagde et lite bål og hadde pølser i sekken. Men det blir skitur i morgen og det er helt herlig i skogen nå. Ha en fin kveld.

    6. Vera Lynn: Tusen takk 😀 Det er det kjekkeste med å være hundeeier også, og se de kose seg på tur, og aller helst sammen med andre <3 😀

      Ånei, så kjedelig! Masse god bedring <3

    7. frodith: Koselig det da- håper det står bra til med henne? <3

      Det er så vanskelige lysforhold nå, at det er svært få i farta-bilder som blir bra :O Men men, får greie seg med de som blir noe 🙂

    8. Toini: Syns den brua kunne hatt gjerde jeg da 😛 ha ha.. Men utrolig flott plass- må uten tvil spørre om jeg får bli med på sommertur dit 😀

      Ja, var kjempefint vær, men kaldt likevel 🙂 Og mere snø inne i skogen enn der ute på øya ja 😀 Helt perfekt mengde alle steder i grunn- fra noe til ingenting 😛 he he

    9. Helge: Nei, tjernet heter ikke Marthe altså- veit ikke hva tjernet heter jeg 🙂 Marthe er eieren til Sally og Esther 🙂 En helt perfekt tur for store og små med snø i skoen og bart på øya 😀

      Så koselig- håper pølsene falt i smak i går og at du hadde en fin skitur i dag 😀

    10. fjellgeitbundingen: Veldig fin tur 😀 Ja, litt utfordringer er bra, bare man ikke detter i vannet 😛 ha ha..

      Nå er jeg i Lillehammer og her er det mye snø :O ha ha

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg