HVERDAG- EN LITEN STRANDTUR I GRÅVÆRET FØR BURSDAG.

 

I går rakk jeg nesten ingenting, bortsett fra det viktigste. 

 

Kristoffer hadde bursdag i går, så familien hans skulle komme på is og kaker. Siden Kristoffer var på jobb og veldig gjerne ville trene etter jobb, skulle jeg ta meg av litt rydding, vasking og lufting av Petter slik at han ikke skulle fly i taket over besøk. Han er jo så uendelig glad den gutten der og elsker alt og alle. Vi begynte dagen med en tur på stranden så han skulle få løpt litt. 


1. Tur er gøy. 


2. Når man lar Trollet velge vei. Jeg holdt meg i alle fall tørr på beina. 

Vi tok bare en tur på Vanninga, som det heter der. En av de mest populære strendene om sommeren. Den er ikke så stor, så den er alltid stappfull, for å si det mildt. De ligger nærmest som sild i tønne her hver eneste sommer. Forståelig for det er en fin badeplass. I går hadde vi i alle fall hele plassen for oss selv. Det er jo svært få som henger her på denne tiden av året. 


3. Slike søte små skogsgreier. 


4. Men dråper er jo vare vakker. Dvergpinschereimitthjerte tar de fineste dråpebildene!

Man kan følge stien gjennom skogen her slik at man kommer til enda noen flere små strender som ligger på rekke og rad. En helt ok tur selv om den ikke er så lang. Men Petter var meget fornøyd, han som fikk både vann, strand skog og litt snø på samme tur. Han sto ikke mye i ro, for å si det sånn. Bade gjør vi året rundt, tydeligvis. Han går ikke lenger ut enn til magen, men han plasker. 


5. Skogbunnen er virkelig flott altså. 


6. Kantarellen henger i. 

Vi gikk bare rundt i en halvtimes tid før vi satte snuten hjem igjen. Det vil si at jeg gikk og Petter løp. Han syns det er fryktelig kjedelig å være på tur aleine, så mens vi gikk der avtalte vi leketid med ei venninne som har ei Golden retriever tispe og ei Dvergpinscher tispe, så det blir bra. Da blir Petter glad. Det er alltid mest kjekt å ha noen å løpe med. Vi lekte sammen, men jeg løper jo ikke. 


7. Fineste Trollet mitt. 


8. Lykken er vann, sand og snø på samme tur. Vi kan i alle fall kalle det snø. 

Når vi kom hjem igjen var det bare til å begynne å rydde, vaske og styre på til det skulle komme folk. Dagen bare fløy av gårde og jeg rakk nesten ingenting. Kaken blei en smule forsinket og jeg brukte opp en hel 200 liters tank med varmtvann. Jessda, her blei det vasket for harde livet. Petter fikk en liten tur til og var veldig rolig og fornøyd når huset blei full av folk. Flinke gutten. 

 

Hadde du en fin dag i går? 

 

__________________________

#hverdag #bursdag #tur #strand

__________________________

12 kommentarer
    1. Bra du rakk det viktigste da 🙂 Viktig med bursdager for de som vil feire litt 🙂 Her går dagene sin gang, med jobb, og litt julegavekjøp og mye rotte-tull 😀

    2. Gratulerer til Kristoffer! og flotte bilder!ja du er veldig flink med dråper du også da…Så koselig at dere får leke med en dp da….Kanskje noen jeg kjenner??? Oppdretteren til Jayli bor i Halden…og driver nå med labrador oppdrett..men er nok noen dp rundt der..For det er vel Fredrisktad du er eller?? Flink å vaske og gjøre i stand…Kos deg med kvelden!

    3. frodith: Ja, lufting av Petter og bare rydde litt og vaske litt her og der var jo det viktigste, så fikk resten bare være 😛 he he.. Trur ikke Kristoffer er så opptatt av feiringen, men er jo koselig at familien kommer på litt kake 😀 I dag skal vi ut å spise, bare jeg og han 😀

    4. Toini: Tusen takk, sier Kristoffer 😀 Tusen takk for det, men alle veit at det er du som er dråpedronningen <3

      Nja, skal ikke si det hundre prosent sikkert, men ganske sikker på at denne dp er fra typ Spania, eller noe- altså adoptert 🙂 Nei, jeg er ikke i Fredrisktad- jeg hater Fredrisktad, er ille nok å bare være der fem minutter 😛 ha ha.. Jeg befinner meg i Halden 🙂

    5. Margrethe: Tusen takk 😀 Hadde visst glemt å lade kameraet, så blei bare mobilbilder i dag og derfor ikke så alt for mange heller 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg