HVERDAG- MANGE ORD.

 

Jeg tar en hver anledning til å kunne skrive med penn. 

 

Nå blir det kanskje litt mye snakk om dette tegnspråkprosjektet mitt, men det er fordi jeg bruker litt tid på det i disse dager. Jeg har et mål om å kunne si meg fornøyd før nyttår, og da må man stå i da. Jeg vil jo at det skal bli så bra og så riktig som mulig, perfeksjonist som jeg er. Litt i alle fall. I går tok jeg fatt i penn og papir for å gjøre læringen litt lettere. Håper jeg. 


Jeg tar en hver anledning til å skrive med penn på papir. 

Jeg har satt et lite kryss under alle ord jeg skal gjøre et tegn av. Som dere kanskje kan se er det ikke akkurat få ord. Og, det går fremdeles litt for fort i svingene for min del altså. Men, det kommer seg, sakte men sikkert. I dag greide jeg nesten å følge hele sangen. Legg merke til ordet nesten. Jeg kan i alle fall hele refrenget da, og det er jo en begynnelse i alle fall. 

 

Liker du sanger med mange ord? 

 

_____________________________

#hverdag #tegnspråk #prosjekt #ord

_____________________________

12 kommentarer
    1. Godt jobba :)) Jeg lærte litt tegn til tale for mange år siden..men tror ikke jeg klarte noen sanger..mest enkeltord..:)
      Sanger med mange ord kan være fint det..må bare holde tunga rett i munnen..eller gjøre tegna i full fart..øvelse gjør mester <3

    2. Skriver du tekster på engelsk? Kanskje det er letter og dikte på engelsk enn norsk. Hva med og dikte på engelsk og norsk? Jo, det er ok når man klarer det der. Men det er mange som skriver litt men velsig få som gjør det til sitt levebrød. Ha en fin kveld.

    3. annebe: Jeg gikk tegn til tale kurs for maaaange år siden 😀 Men det blir mest enkeltord jeg husker fra det 🙂

      Ja, her må man være kjapp på avtrekkeren, noe jeg sliter litt med 😛 he he

    4. Helge: Nei, nei. Jeg skriver ingenting, verken på norsk, eller engelsk 🙂 Sangen jeg lærer på tegnspråk er en sang skrevet og sunget av Ed Sheeran, og på bildet ser du litt av han sin tekst 🙂

    5. Ojj..ojj det var ikke småtteri 🙂 Flinke du.. og her sliter jeg med de siste versene på gamle travere som Glade Jul og Du Grønne Glitrende.. jaja.. 😛 ”Gammel mann gjør så godt han kan.. …. osv… ” 😀

    6. dedicat: Føler det er tusen ord i denne sangen altså 😛 Er en a-4 side (i blokkbostaver, vel og merke) og da har jeg kun skrevet refrenget én gang 😛

      Så lenge man gjør så godt man kan er det mer enn bra nok 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg