HVERDAG- DET VAR VISST IKKE SÅ POPULÆRT.

 

Liker man dyr, så liker man dyr. 

 

Jeg var kjapt ute med å stolt fortelle Doffen at jeg hadde vært snill å mate Skjærene oppe på garasjetaket i dag. Det var selvsagt å pynte veldig på sannheten, for jeg var ikke akkurat stolt når jeg fortalte det, selv om jeg hadde god samvittighet for fuglene. Jeg visste på en måte på forhånd at det ikke kom til å bli så populært at jeg gjorde det. For noen er Skjærer skadedyr. 

Jeg måtte bare fortelle det før han selv så det. Og jeg forsvarte det med at jeg trengte et nytt bilde til bloggen! Herlighet, jeg er tidendes dårligste blogger og i tillegg har jeg ingen nye bilder å vise til i det sjeldne innlegget som dukker opp heller. Det er et unntaks tilfelle at jeg har blogget hele tre ganger i dag altså, bare så det er sagt. I morgen kommer jeg sikker til å slite med å skrive et. 


Trykk på bildet for å se resten av bildene fra i dag. 

Doffen syns som nevnt at Skjærer er skadedyr, men som jeg også forsvarte garasjetakmatingen med, så tenker jeg som så at hvis man er snill å mater de, så holder de seg unna søpla vår også. Det er aldri gøy når søppelkassen er passe full dagen før tømming og Skjærene greier å pirke tak i en pose og dra dritten utover. Da er det jo bedre å sørge for at de er mette. 

Jeg sa muligens at jeg skulle slutte å mate de oppe på garasjetaket, men jeg har ikke sagt noe om å slutte å mate de i det hele. Jeg kan hive maten ned på gressplenen jeg, eller bare i det hjørnet av verandaen som ikke blir brukt. Tenk så koselig med 10 Skjærer som koser seg med tørt brød. Jeg syns Skjærer er søte jeg altså, og syns helt klart de fortjener litt mat uten å måtte rote i søppel. 

 

Mater du Skjærene?

 

____________________

#hverdag #fugler #dyreliv

____________________

14 kommentarer
    1. Som du vet elsker jeg kråker og jeg elsker skjærer og jeg elsker ravner 🙂
      For en flott blogg du har!

    2. Hihihih..jeg skjønner hva han mener…og de finner nok mat okkesom..men vi trenger jo disse også…men nei..jeg mater de ikke bevisst..men kos deg du…det gjør jo ingen skade syns jeg heller….hihih

    3. frodith: He he.. Jeg kan se poenget altså- men jeg trengte bilder til bloggen, og det var jo kun Skjærer her 😛 Og, det må jo være mye bedre å mate Skjærene enn måkene, uansett 😛 ha ha

    4. Toini: He he- jeg skjønner han jeg altså, litt, og naboen (som er tanten og onkelen min), var enige de også, når de først leste bloggen min 😛 ha ha.. Men, det må jo være bedre å gi de litt brød, enn at de skal grave rundt i søpla. Og, når maten var tom fløy de videre, så jeg syns det er greit jeg altså 😛 ha ha..

    5. Hei!
      Du er så absolutt ikke tidenes dårligste blogger, bare så det er sagt!
      herlige skjære-bilder da 🙂 Heller ti på taket enn ti i………….ja kom ikke på hva…………….. heheheeheh De er litt bråkete da, disse skjærene 😀
      Ønsker deg en herlig dag!!!

    6. Etdiktomdagen: Du er vel søt vel <3

      Jeg husker heller aldri det ordtaket 😛 ha ha.. Men disse bråket ikke altså- de bare hopper rundt og spiste brød 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg