FOTO- SKJÆRER PÅ TAKET.

 

Jeg liker Skjærer. De er søte! 

 

Det sirkulerte et par Skjærer rundt her tidligere så jeg tenkte jeg kunne mate de litt med et par proteinrundstykker jeg likevel skulle kaste. Planen var så klart å snike noen bilder av de. Det var lettere sagt enn gjort. De er jo så sky, disse sorte og hvite fuglene. Jeg sto lenge i vinduet og ventet på de, men de satt bare på nabotakene og fulgte nøye med på meg. 


1. Et par sultne små. 


2. De er flinke til å dele på maten. 


3. Noe av maten rullet ned i takrennene også. 


4. Små smuler er også mat. 


5. Finner mat overalt. 

Det var først når jeg snudde ryggen til for å prate litt med Petter at Skjærene stormet taket. Herlighet, de tok jo nesten helt av. Jeg fikk hevet meg over kameraet og knipset en god del bilder, hvor av bare et få tall kunne brukes. Lyset er svært dårlig ute og jeg måtte ta bildene gjennom vinduet for å ikke skremme Skjærene. Vinduene er helt sykt møkkete!


6. Et lite trekløver. 


7. Se så staselig de er da. 


8. Plutselig fikk den det litt travelt. 


9. En som tok seg tid til å posere. 


10. Fantastisk holdning på den helt til høyre. 

Til tross for dårlig dagslys og helt sykt skitne vinduer blei det likevel noen greie bilder etter en god dose redigering. Det er ikke bare lett å ta bilder av disse søte Skjærene, men det er gøy å prøve likevel. Jeg får heller mate de litt en dag det er sol ute, slik at lysforholdene i alle fall er litt bedre. Jeg burde også vurdere å vaske vinduene, for det er såvidt man ser ut.

 

Liker du Skjærer?

 

_____________________________

#foto #skjærer #vinter #natur #fugler

_____________________________

10 kommentarer
    1. Så artig liten historie av fine
      bilder ..det nederste var jo helt superstilig 🙂 Har ikke noe i mot skjærer..bortsett fra når de stjeler jordbæra mi… Klem til deg <3

    2. annebe: Tusen takk <3

      He he- jeg tenker som så at hvis jeg mater Skjærene, så holder de seg i alle fall unna søpla, kanskje 🙂 Men ja, de kan være nok så intense når det kommer til mat, men jeg liker de. Aller best liker jeg kkråker og ravner 😀

    3. Ah, om bare Lindesnes var offer for et lite zombieutbrudd nå i disse dager og at disse skjærende hadde befunnet seg på og rundt et hjerte, FOR DET hadde virkelig vært bilder jeg kunne beskrive som HJERTESKJÆREnde! xD
      Men flotte takbilder da! 😀

    4. Søtmonsen ): Ha ha- de kan være nok så høylytte- det merket jeg godt når jeg greide å fange en babyskjære i kattefellen for litt siden :O he he

    5. Ja disse fuglene er alltid i bevegelse også..så aldri lett å få fine bilder..men du fikk da mange der…Jeg liker dem ikke…og jager dem om de kommer på fugletreet..de stikker av med hele meiseboller og jager småfuglene…men de spiser og koser seg når jeg ikke er hjemme…ser det når jeg kommer hjem..da sitter de og koser seg…

    6. Toini: Ja, de kan være nok så griske og stygge disse Skjærene. De spiser til og med småfugler når de får sjansen- og de er jo et lett bytte på fuglebrettet, for eksempel. Men de er smarte også. Når de blir for stygge på matfatet, så veit jeg flere skyter etter de med luftgevær, eller hva det heter og da er de smarte nok til å holde seg unna i lange stunder 🙂

      Når jeg ser de tenker jeg at det er like greit å mate de, i stedet for at de skal gå løs på søppelet- og så tenker jeg at de blir litt glade. Det er tross alt snart jul. Ha ha.. Jeg syns det hadde vært mye verre om jeg hadde begynt å mate måkene liksom 😛 ha ha

    7. Margrethe: Jeg hadde en ti-tolv stk på taket i går og jeg hørte ikke et kvekk 🙂 Da syns jeg måker er verre, for de hyler jo som noen idioter bare de ser mat 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg