HVERDAG- SKREMMENDE BURSDAGSFEIRING.

 

Stress, blind, enda mer stress. 

 

Det var ikke bare bare å komme seg på bursdagsfeiring i går. Jeg begynte med å bruke lang tid på badet for å sminke meg. Og det gikk overraskende bra. Til og begynne med! Når jeg endelig var ferdig begynte så klart det ene øyet å lage skikkelig trøbbel. Jeg hadde mest lyst til å klikke, for å si det mildt. 

For å gjøre den delen kort; det endte med at jeg måtte begynne helt på nytt med sminken på den ene øyet, etter at jeg måtte ta ut linsen. Jeg så med andre ord svært lite og med så mye sminke fikk jeg ikke på linsen igjen heller. Møkk altså! Øyet sluttet ikke å renne heller, så jeg så ikke ut når jeg kom frem. 

Og det var ikke bare lett å komme frem heller! Det var mørkt ute og det regnet. Med kun linse på det ene øye reduserte det synet mitt noe veldig. Det eneste jeg så var stripen på veien, så jeg måtte kjøre etter den. Ikke spesielt trygt, men sånn blei det. At jeg var seint ute gjorde ikke saken noe bedre heller. 


Teite sminke! Velkomstdrinken blei servert i en sprøyte. Jeg fant heldigvis ut før jeg tok mer at den ikke var alkoholfri i år- jeg skulle tross alt kjøre hjem. 

Jeg stresset som en gal med alt! Jeg kom hele 20 minutter for seint, og jeg måtte okkupere et speil med en gang jeg kom for å prøve å redde sminken som ikke ville sitte på pga øyet som bare rant og regnet som pisket meg i fleisen på vei fra bilen og inn døren hos venninnen min. Makan til stress altså. 

I tillegg bor venninnen min i 4. etg i ei blokk, uten tilgang til heis. Det er heis i bygget, men da må man ha nøkkel. Når jeg hadde kommet opp de 4. etg og kom meg inn i gangen lå jeg nærmest på gulvet med kramper i låret! Altså, trenger jeg å poengtere hvor dårlig trent jeg er? I dag er jeg støl som juling! 

Når jeg endelig fikk pustet ut og krampene hadde gitt seg blei det heldigvis bedre. Sminken fikk bare være som den var. Det var ikke noe å gjøre med det. Det var kun mennesker jeg ikke kjente der, bortsett fra venninnen min så klart, men det var bare hyggelige folk, så det var bare gøy. Jeg er jo ganske sosial. 

Venninnen min har alltid morsomme konkurranser, og har som regel en quiz med spørsmål om seg selv. Jeg er den som har kjent venninnen min lengst, bortsett fra søsteren hennes som også var der, likevel taper jeg den quizen hvert år. Det er nesten litt flaut altså, men sånn kan det altså gå. 

 
Dette er hva som møtte deg når du skulle på do! Creepy som bare det! Jeg er sikker på at den beveget på seg!

I år hadde hu ikke bare spørsmål om seg selv, likevel bommet jeg på alle de tre spørsmålene som var om henne. Hallo, liksom. Jeg tapte hele quizen i sin helhet også jeg. Men, jeg vant en av de andre konkurransene, hvor man skulle få 15 biter bomull opp i et glass uten å bruke hendene. Woop woop.

Jeg var som vanlig den eneste som var edru på festen, men det gjør ikke meg så mye. Jeg greier å ha det gøy uten å være full også jeg. Jeg var i alle fall ikke den første som reiste hjem denne gangen da. I fjor var jeg i skikkelig dårlig form når jeg var der, så da var jeg den første som reiste hjem. Kjedelig. 

I går holdt jeg ut helt til halv ett. Jeg turte ikke å bli så alt for seint, siden jeg ikke hadde øynene med meg og måtte kjøre hjem i mørket igjen. Det gikk heldigvis bra. Tollerne slapp meg til og med igjennom kontrollen uten at jeg trengte å ta ned vinduet. De tittet litt rart på meg bare, der jeg satt i kostymen.

 

Har du vært på Halloweenfest i år? 

 

_______________________________________

#hverdag #bursdag #halloween #fest #skummelt

_______________________________________

12 kommentarer
    1. Så herlig det liket var..eller..det hørtes feil ut..hahaha..men et herlig stunt…sånt liker jeg…Du skulle jo ha hatt lapp over øyet! det var derfor det tulla med deg i går…for du var jo pirat…da må du ha lapp…flott var du!! og håper du hadde det gøy!

    2. Sexy pirate! ;D Hehe.
      Kanskje det var eksen hennes som var på badet xD Neida ;P Joda.. Haha!
      Bruker stort sett å være edru selv 🙂 Men drikker jo en sjelden gang. Drakk litt på bursdagen min i år, men er vel eneste gangen i år også 😛

    3. Etdiktomdagen: Hadde jeg ikke blitt forberedt av første personen som var på do, så hadde jeg nok daua bare av å åpne døren 😛 ha ha…

      Teite øye altså! Men men, i dag har jeg hatt på briller, så nå ser jeg litt 🙂

      Ja, det går veldig fint an å ikke drikke, men noen ganger det er greit med noe i glasset også 🙂

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Ha ha- skjønner hva du mener, for det var jo et helt genialt stunt med det liket der 😛 Selv om jeg var helt sikker på at den levde 😛 ha ha..

      Ja. jeg skulle egentlig ha hatt lapp, men det fulgte ikke med dame-kostymen, så da blei det ikke slik. Men jeg burde ha hatt det for da hadde jeg ikke trengt sminke det teite øyet 😛 ha ha

    5. Margrethe: Hu hadde tatt pyntingen til et nytt nivå, med dukkehoder i klasskuber, dukker i bur, hodeløse dukker og hele pakka- jeg takler ikke dukker! Ha ha.. Men det liket var creepy altså 😛 ha ha

    6. Tone: Ja! Hadde det ikke vært for at førstemann sladret om at det lå et lik i dusjen, så hadde jeg dødd i det jeg slo på lyset 😛 ha ha

    7. Søtmonsen ): Ha ha- kunne helt klart ha vært eksen hennes ha. Burde kanskje ha sjekket 😛 ha ha…

      Jeg syns det er greit å være edru, men noen ganger er det greit med noe i glasset også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg