KRONISK SYK- DET FØLES VELDIG GODT, MEN OGSÅ RART.

 

Jeg har sagt opp jobben min! 

 

Jeg kan ikke gå så mye inn på detaljer nå om hvorfor, men jeg kan si så mye som at for min egen helse sin skyld så var det best at jeg sa opp jobben. Jeg har prøvd og prøvd, men dessverre har jeg fått bekreftet gang etter gang at dette ikke er riktig arbeidssted for meg å være i den situasjonen jeg er i. 

Jeg har hatt samtale både med NAV og fastlegen min, og vi er alle tre enige om at jeg må gjøre det som føles riktig for meg. Mitt mål er, og har alltid vært, å komme tilbake 100% i jobb, men dessverre merker jeg alt for godt at det ikke er mulig der jeg er nå. Da kan jeg ikke gjøre annet enn det som er riktig for meg. 

Jeg er fortsatt overbevist om at jeg skal komme 100% tilbake til jobb. Noe annet er helt uaktuelt. At jeg en periode må jobbe i mindre stilling kan godt hende, og jeg er åpen og forberedt på det. Men jobbe, det skal jeg, uansett. Jeg må bare roe ned et par hakk, søke på nye jobber og se hva fremtiden bringer. 

Det føles veldig godt å ha levert oppsigelsen, men det føles også litt rart. Jeg elsker jobben min, det er regnskap jeg absolutt vil jobbe med, så det føles rart å si opp jobben. Noen ganger fungerer man bare ikke så godt der man er, og da må man bare kommer seg videre. Jeg ser lysere på fremtiden nå. 

 

Har du det bra på jobben din? 

 

__________________________

#kronisksyk #valg #jobb #fremtid

__________________________

18 kommentarer
    1. Jeg sa opp lærerjobben i 2012. Kjente at det var riktig. Jeg vil ikke tilbake. Har det bra der jeg er nå. Om jeg blir der til jeg blir pensjonist vet jeg ikke, men enn så lenge vil jeg være der. Lykke til – noen ganger må vi bare ta noen drastiske valg!😊

    2. karidansen: Så bra at du har en jobb du trives med og som du vil bli på nå 😀 Noen ganger må man bare prøve seg frem, er man heldig treffer man blink med en gang, mens andre ganger må man bare ta litt nye steg 🙂

    3. Godt å få tatt avgjørelser som gjør at man kan komme seg videre.. og forhåpentligvis fungere bedre :)) Jeg jobber ikke for tiden.. men håper å kunne jobbe med barn igjen noe jeg har gjort i nesten 40 år.. :)) Klem og lykke til videre til deg <3

    4. annebe: Ja, det føles veldig godt å ha tatt en avgjørelse som jeg trur er helt riktig for meg akkurat nå 🙂

      Håper du kan jobbe med barn igjen, når du er klar for det <3 Tusen takk <3

    5. godt att du tok riktig avgjørelse for deg, de er de som teller . du kommer deg ut igjenn når du er klar for de 🙂
      ja jeg har en veldig fin arbeidsplass… jeg jobber i barnehage, men har i de siste ver mye sykemeldt 🙁 noe jeg ikke liker , har mye migrene å de er tilrettelagt i jobb , i de siste har jeg også vert kjempe plaget med bihulebetendelse å ble nylig opperert for bihulebetenndelse på hasteliste å kom tilbake på jobb 50% i 3 uker åsså fikk jeg den allergiske reaksjonen på en migrene sprøyte å ble haste innlagt på sykehuset å har netopp kommet hjem etter å ha ligget der i 5 dager å er nå sykemeldt igjenn pågrunn av de ! … så slitomt

    6. anonymfortiden: Ja, etter 1.5 år på sykemelding og så over til NAV-systemet og jeg i løpet av denne tiden har gått på den ene smellen etter den andre, så må jeg bare se hva som er riktig, og nå var det å si opp. Ikke bare for min egen del, men jeg kjenner jo litt på det at jeg er så forutsigbar for arbeidsgiver også. De går jo bare å venter fra dag til dag på om jeg kommer eller ikke- det gjør ikke ting lettere for meg sånn sett, det stresser meg mer enn noe. Men jeg er helt sikker på at jeg har tatt riktig valg, så jeg ser lyst på fremtiden 🙂 Takk for hyggelig kommentar på det <3

      Så trist å lese om dine utfordringer. Det hørtes virkelig ikke godt ut, på noen måte 🙁 Håper du har brukt opp all uflaks og sykdommer for en lang stund nå, og at du kommer deg godt tilbake <3

    7. Ja det er nok vanskelig for deg dette…ikke noe gøy når ting ikke går som man vil..men krysser fingre for at du har gjort det riktige, og får hjelp av nav Ønsker deg masse lykke til, og kanskje du nå kan roe ned litt, og fokusere litt på deg selv! klem fra meg!

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Ikke et lett valg å ta, men er helt sikker på at det er riktig, og nødvendig for meg 🙂 Nå skal jeg bare roe helt ned, og ta det litt mer med ro fremover, og følge litt med på jobbmarkedet 🙂 Får heldigvis mye støtte fra NAV (ikke penger da, det er lite- ha ha) 🙂

    9. Du må gjøre det som du mener er best for deg selv, og det er det kun du som kan vite <3 Uansett hvilke valg du har tatt så håper jeg at du får den hjelpen du trenger, og ønsker deg masse lykke til <3

    10. Tone V. Vinningland: Tusen takk for det <3 Jeg er sikker på at det er riktig valg, men rart og trist er det så klart. Men jeg får bare se lyst på fremtiden 🙂

    11. Så bra! 🙂 Man må passe på helsa si selv, så da får man gjøre det man selv synes er best 🙂
      Er ikke alltid så lett å bytte jobb, eller finne noe annet som passer, så vær stolt 🙂

    12. Hvis man ikke liker seg i jobb så må man finne på noe. Har tildels sure erfaringer fra arbeidslivet. Må bare ønske deg lykke til medd din avgjørelse. Håper du kommer fort tilbake til arbeidslivet. Ha en fin dag.

    13. Ja der kjenner jeg meg igjen 🙂
      Jeg sa opp sikkerheten min på en 100% stillin på et legesenter, den gang jeg slet veldig med helsen – og holdt på med utredning.
      Jeg syntes det var skummelt og en skummel avgjørelse – men jeg kjente bare at skuldrene lettet og jeg måtte bare se fremover på andre muligheter 🙂 Jeg har 40% fast stilling i kommunen her nå, og trives med det. Jeg innså at 100% aldri mere var aktuelt………og måtte jobbe med det i lang tid for å akseptere det. Helse foran – det er mitt motto. Man skal leve – jobbe – trives og ha det godt. Livet er ikke bare jobb. man skal fungere utenom arbeidstiden også 🙂
      Ønsker deg lykke til!!!
      Spennende tider 🙂

    14. Søtmonsen ): Ja, noen ganger må man bare gjøre det som er best, selv om det er kjipt også 🙂 Men satser på jeg finner en jobb som vil fungere bra for meg 🙂

    15. Helge: Ja, det er noe med det- man kan ikke fortsette å være et sted som ikke gjør ting enkelt for en 🙂 Tusen takk- jeg er allerede på jobbsøkerfronten, så jeg håper det dukker opp noe som passer meg 🙂

    16. Etdiktomdagen: Helsen må gå ført- kan man ikke jobbe 100% så kan man ikke <3 Jeg håper jeg skal greie å jobbe 100% med tiden, men man veit jo aldri, så jeg er forberedt på det også 🙂

      Tusen takk- det er veldig spennende 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg