KRONISK SYK- MATMUFFINS.

 

Noen ganger må man prøve seg litt frem. 

 

I dag fikk jeg plutselig for meg at jeg skulle mekke sammen noen matmuffins. Enkelt og greit og passer veldig fint som lunsj, eller kveldsmat med litt salat ved siden av. En litt annen måte å spise egg på. Jeg syns egg i seg selv er litt kjedelig, men disse gjør egg så mye bedre å spise. Man har så mye godt i dem. 

Jeg bukte:

♦ Brokkoli

♦ Paprika 

♦ Kalkunpålegg

♦ Squash 

♦ Gulerot 

♦ 9 egg

♦ 2 ts bakepulver

♦ Pepper

♦ Chillikrydder

♦ Ost

Jeg brukte muffinsformer, men trur jeg går for de store neste gang. Fylte på med brokkoli, kalkunpålegg, squash, gulerot og paprika. Pisket egg, bakepulver og krydder og fylte de på i muffisnsformene før jeg toppet de med ost. Stekes midt i ovnen i ca. 20-25 minutter. Det blei 12 stk. Veldig enkelt og veldig godt. 

 

Har du lagd matmuffins før? 

 

____________________________

#kronisksyk #helse #kosthold #mat

____________________________

8 kommentarer

Siste innlegg