BLOGGERE- JEG FANT DE BESTE BOLLENE HOS PITTBULLJEDDA.

 

Det er ikke ofte jeg baker. Det er nesten like ofte at det jeg baker ikke blir bra. 

 

Her om dagen tok jeg turen inn til Pittbulljedda, som jeg gjør hver dag, og kom over et bilde av noen boller som så helt sykt gode ut. Jeg liksom elsker boller da, kan du si. Snill som hu var hadde hu også delt oppskriften, og den virket overkommelig selv for meg. Jeg er ikke skapt for å være på kjøkkenet liksom. 

I dag bare måtte jeg prøve den ut. Jeg var veldig spent på om de var så gode som de både hørtes- og så ut. Jeg kan si så mye som at det er de beste bollene jeg noen gang har smakt! Det sier mye, for som den bolleelskeren jeg er så har jeg smakt sykt mange forskjellige bolleoppskrifter. Disse slår dem alle!


De er de beste bollene jeg har smakt noen gang! Trykk på bildet for å komme til oppskriften. 

De blei utrolig lette og luftige, til tross for at jeg ikke har noen fancy kjøkkenmaskin. Jeg har ikke en ufancy kjøkkenmaskin heller. Faktisk har jeg ikke en kjøkkenmaskin i det hele tatt. Jeg blandet bare alt i en bolle og blandet rundt med en slikkepott. Jeg tar det som en treningsøkt for jeg blei sliten i armene. 

Jeg fant ikke ut hvor mange boller denne deigen skulle gi, men siden jeg halverte oppskriften valgte jeg å dele den i tolv biter. Altså, de hevet noe sykt, så de blei veldig store, så jeg kunne nok å delt de i seksten biter i stedet for. Ikke at en bolleelsker som meg blir lei seg av å spise megastore boller. Nam, nam!

 

Liker du boller? 

 

________________________________________

#bloggere #pittbulljedda #oppskrift #baking #boller

________________________________________

20 kommentarer
    1. Jeg liker boller, men er ikke SÅ fan av gjærbakst egentlig. Jeg er mer kake-person, hvis jeg skal spise sånne greier. Mest er det sjokolade her i gården 🙂

    2. Tusen takk for at du delte linken til oppskriften. Så veldig gode ut, og har ingredienser jeg ikke har brukt i boller selv. De bollene jeg baker, er også sykt gode, og blir alltid vellykket. Men nå må jeg jo forsøke disse her en gang også 🙂 En ny opplevelse kanskje.
      Jeg er glad i boller. Kjøpte boller i dag, sånne med sjokoladebiter. Men, de er ikke så gode som dem man baker selv.
      Kos deg med baksten. Alltid kjekt når det blir bra 🙂

    3. Eva: Takk til Pittbulljedda <3

      Jeg trur det var den kesamen som gjorde alt så mye bedre altså 😀 Jeg har jo laget boller med samme ingredienser bare uten kesam, men disse blei fantastisk gode 😀

    4. Så bra! og ja..de så sinnsykt gode ut! Tror det er lurt å bruke egen kraft når man elter bolle deig..for jeg bakte det mye før, og fant ut at de jeg gjorde uten marskin, ble mye luftigere..så om man bruker marskin, så må man ikke la den gå så lenge…Jeg var kjent for mine luftige boller…:-) Så godt å finne en oppskrift som man liker…nammmm

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg er ikke så godt kjent på kjøkkenet og har aldri hatt en kjøkkenmaskin, men alle jeg kjenner og ikke kjenner bruker det jo, så jeg tenkte kanskje det var det beste? Men disse blei så absolutt veldig gode, så jeg syns ikke man trenger en slik maskin jeg 😛

    6. dedicat: De var helt sikkert midt i ovnene hos Pittblljedda 😉 he he.. Men disse blei megagode de også, selv om de er stekt på rille nr.3 😛

    7. Så bra at du likte dem <3 Jeg bakte dem selv på søndagen, og da fikk jeg 28 boller av oppskriften. Hihi, de sto sånn ca midt i ovnen ja ;o))

    8. Vera Lynn: 28 stk ja- hadde slukt dem alle jeg 😉 he he.. Teite midt i ovnene når man ikke har noen midten 😛 Men jeg satt de nest nederst slik at bollene var nærmest mulig midten 😛 Ikke lett det der 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg