TRENING- FOR FØRSTE GANG SIDEN APRIL.

 

Når det går et halvt år mellom hver gang man trener er det ikke rart man føler man skal dø av ingenting. 

 

Jeg må komme i gang med treningen igjen! Jeg må! Formen var en periode veldig bra og jeg fokuserte veldig på det å gå tur med Petter hver dag. Det er en begynnelse. I det siste har ikke formen vært noe særlig, men jeg er ikke død enda. Jeg har ladet opp til en liten treningsøkt lenge nå, og i dag blei dagen. 

Jeg kan ikke drive å vente på “bedre dager”, for da vil jeg aldri komme i gang med treningen. Jeg må rett og slett bare legge unnskyldningene på hylla og få rumpen i gir. Hvis jeg holder meg til den treningen jeg har fått beskjed om fra fysioterapeut, leger og spesialister så vil det gå veldig bra med tiden. 

Jeg var jo veldig ivrig i begynnelsen av året og var med på treningen med jobb én dag i uken. Det er for mye av den treningen jeg har fått streng beskjed om å ikke gjøre, men jeg er ikke akkurat kjent for å høre etter. Jeg gjør det jeg trur går bra, og det gikk jo bra en stund, helt til det ikke gikk bra i det hele tatt. 

Jeg må vel kanskje si at jeg har lært nå. Jeg har i alle fall innsett at jeg ikke kan bli med på de treningene og har sagt nei hver eneste uke siden april. Jeg kunne godt ha vært med på de treningene hvis jeg bare lot være å ta disse tunge styrkeøvelsene med vekter, men det er jo det meste disse timene går ut på. 

Men nå skal jeg i alle fall fortsette å holde meg langt unna de timene, i alle fall til formen er såpass god at jeg faktisk kan ta treningen til et nytt nivå. Vi snakker sikkert ti år med min form. Kremt. I dag har jeg i alle fall utført en kort treningsøkt hjemme. Denne treningsøkten føltes om en tre timers økt. Jeg tuller ikke.

Når man ikke har trent siden april sier det seg selv at alt føles som døden selv. Jeg hadde 10 min med oppvarming, 15 min med enkel trening og så litt uttøying etterpå. Vi snakker veldig enkel trening med andre ord, men et sted må man begynne. Og nå har jeg begynt og der skal jeg fortsette! 

 

Har du mange unnskyldninger for å ikke trene? 

 

____________________

#trening #unnskyldninger

____________________

10 kommentarer
    1. dedicat: He he- joda, men hadde den treningen vært nok hadde jeg ikke blitt tilsnakket av lege og fysioterapeut om å måtte trene mer, og annerledes 😛

    2. Ja..mange unskyldinger her også..og man føler det så lite nyttig når det er sånn småtrening..pusle greier..men er jo sånn trening som er godt for meg også…men akk..ikke flink…BRA du har begynt litt..men ut å gå gir jo også trening..så ut på tur med PEtter også! ha en god søndag!

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, man føler det gir lite, men faktisk gir det mye mer enn man trur 🙂 Ja, det er ikke sånn at jeg bytter ut tur med Petter for å trene. Orker jeg kun én av tingene er det Petter som prioriteres. Det kjipe er jo bare at det å gå tur ikke er nok trening, ellers hadde jeg jo ikke hatt et problem i det hele tatt, for jeg går til vanlig mye tur 🙂

    4. Her har jeg mitt på det tørre, for jeg trener 2 ganger i uka… Uten disse treningstimene fungerer ikke kroppen, så det er noe jeg bare MÅ holde ved like.

    5. Vera Lynn: Ja, det er noe med det å ha en kropp som funker- jeg har fått beskjed om å trene minst 3 ganger i uken, med enkel trening, men det er ikke lett det heller når man hater trening 😛 he he.. Men i dag skal jeg trene igjen, så satser på jeg finner litt treningsglede med tiden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg