FOTO- EN LITEN TUR I SOPPSKOGEN.

 

Har man litt energi bruker man opp all den energien man har!

 

Stakkars Petter har ikke fått tur på alt for lenge. Han har fått løpe litt banans ute i gaten om natten mens hele nabolaget sover, men det er så absolutt ikke like bra som å få tur. Jeg har sovet på varmeteppet i hele natt så kroppen var litt mer samarbeidsvillig i dag. Da måtte vi bare utnytte det lille av energi til en tur. 

Vi tok turen opp til soppskogen. Der jeg stoppet siste for å lete etter sopp, som noen kanskje husker. I dag utforsket vi hele det lille området. Det er ikke så stort, men fy flate jeg får helt gåsehud av å gå rundt der. Det må spøke i den skogen der altså. Mest sannsynlig er det bare jeg som ser for mye på film.


1. Denne soppen har mest sannsynlig sett sine bedre dager. 


2. Har sin egen stubbe, denne lille soppen.


3. Rød sopp. Og så disse store restene etter de gedigne konglene jeg fant på forrige tur!


4. På jakt etter firkløver. 


5. Disse har også muligens sett sine bedre dager. 


6. Minner litt om sjokolade, eller noe. 


7. Helt aleine i ensomheten. 


8. En stor litt blåaktig sopp. 


9. Dette skal bli min nye favorittsopp. Den er så fotogen!


10. Jeg hater når kameraet ikke ser det samme som meg!


11. Jeg syns disse røde soppene også er ganske så fotogene. 


12. En liten sopp på en stor stubbe.


13. Den er litt søt, på en måte.


14. Sopp som er omringet av rester fra monsterkongler. 

Jeg holdt på å dø på meg når noen sto bak meg, litt hengende over meg, og jeg trudde det var Petter, men som viste seg å stå foran meg. Da hadde jeg mest lyst til å legge meg ned for å dø. Men Petter oppførte seg litt merkelig han også, så jeg ville i trigge den følelsen hans, så jeg bare reiste meg og gikk videre. 

Skogen ligger rett ved veien, men den er creepy altså. Men det er samtidig fint der og terrenget er veldig behagelig å gå på. Vi brukte rett rundt 1 time og 15 minutter på turen. Det er ikke så langt dit, under to kilometer, men det er bratt når man skal opp, så jeg var sliten nok. Lettere å gå hjem i alle fall.

 

Har du en spøkelsesskog i nærheten av deg?

 

_______________________

#foto #sopp #skog #skogstur

_______________________

22 kommentarer
    1. Bra dere kom dere ut i dag til tross for noen utfordringer :)) Ble fine bilder.. men litt skummelt i skogen skjønte jeg..
      God helg og god bedring <3

    2. Øjj.. øjj.. sopp og spøkelser.. det var ikke måte på 🙂 Men godt det gikk bra da ,,, men neste gang så vil vi ha et bilde av spøkelset også 🙂 Her er mye skog rundt omkring.. bare jeg som sjelden kommer meg ut dit og teller spøkelser 🙂

    3. dedicat: Så lenge det er et spøkelse og ikke et monster av noe slag, så er det greit 😛 Men det er fryktelig creepy altså- føles som om noen går bak en hele tiden :O

    4. Så deilig at du fikk en god tur i skogen…og så mange flotte bilder!! herlig…Ingen spøkelses skoger her på Hurumlandet…hihih..ha en god kveld og helg! ikke bruke opp ALL energien på engang..du må porsjonere ut..klem

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, det var veldig deilig 😀 Når jeg kom frem til skogen var jeg så skutt at jeg blei helt svimmel, og det blei ikke bedre av at jeg lå på bakken og reiste meg opp hele tiden heller 😛 Men, jeg tok en liten pause og stappet Petter full av godbiter, så vi fikk oss en liten hvil også- det hjalp 🙂 I morgen trur jeg det må bli tur med bilen skal jeg orke 😛 he he

    6. frodith: Tusen takk 😀 Ja, lite skog midt i sentrum, men kan jo late som en park er en skog og at det er spøkelser der, så får du deg litt av en skremselstur 😛

    7. Atle Lundhaug: Da er jeg sååååååå misunnelig på deg <3 Jeg vil også eie min egen skog (familien eier i og for seg veldig mye skog, på feil siden av gresen), men det trenger ikke være spøkelser der da 😛 he he.. Tusen takk 😀

    8. Margrethe: Tusen takk 😀 Det var så creepy der- syns det var noe rart siste også, men i dag var det skikkelig creepy altså! Helt sikker på at noen gikk bak meg hele tiden :O

    9. Kule soppbilder! Jeg har ingen spøkelsesskog, men noen ganger, når det er grått og helt stille i skogen, kan det bli en litt uhyggelig stemning. God fantasi er ingen fordel da!😊

    10. Tinka på tur: Tusen takk 😀 Nei, en god og livlig fantasti (og katastrofetenking som jeg er ekspert på) er ingen fordel på skumle plasser altså- selv ikke i dagslys 😛 ha ha

    11. Bra du tok en tur ut. Har møtt flere som er på sopptur med kurv, kniv og kanskje ei soppbok. Som kjent er det ikke alle sopp man bør spise. Men jeg er ikke noe flink til det med sopp. Men det er flust av muligheter med sopp. Det er mye sopp i skogen.Det er bra at folk bruker maten som naturen byr på. Ha en fin dag.

    12. Helge: Jeg liker ikke å spise sopp, kun å ta bilder av de 😀 Jeg veit hva flueopp er, og fleinsopp og vanlig kantarell, og steinsopp, ellers har jeg lite peil på sopp 😛 Men enig at det er bra at vi bruker maten naturen har å by på 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg