FOTO- NÅR MAN KUN HAR TELEFONEN FOR HÅND.

 

Noen ganger er telefonen mer enn bra nok, men det gjelder så absolutt ikke alltid! 

 

Her om kvelden, da jeg skulle plukke opp Petter på vei hjem fra seminar, oppdaget jeg en liten sopp i en brukket trestamme. Det står helt stille hva man kaller slike trestammer- stubbe? Uansett. Motivet var veldig flott, med masse innslag av høst, foruten den soppen. Typisk hadde jeg ikke kameraet med.

Jeg løp tilbake til bilen for å finne telefonen min for jeg måtte så klart ha bilde av denne soppen og alt det flotte rundt. Det var på kvelden og det begynte å skumre til, så det var ikke lett å ta bilde. Noen ganger får jeg lyst til å kaste telefonen i bakken og hoppe på den! Bildet blei ikke bra, men helt greit nok. 


Gratulerer til telefonen som greide å få alt bortsett fra soppen, som var det eneste i fokusruten, i fokus. Bahh!

Det mest irriterende var at telefonen ikke var samarbeidsvillig i det hele tatt! Det eneste jeg fokuserte på var soppen, likevel var den det eneste som ikke kom i fokus på selve bildene. Hallo, hvor irriterende er det ikke, når du har et motiv så klart for deg og så blir det bare dritt? Ja ja, det kunne ha vært verre. 

Lysforholdene var såpass vanskelig at jeg uansett ikke hadde greid å få til et bra bilde med speilrefleksen heller. Det hadde i alle fall tatt hundre forsøk, minst, og selv da er det ikke sikkert bildet hadde blitt bra. Jeg liker absolutt ikke å ta bilder med mobilen, men når det er det eneste man har for hånd blir det sånn.

 

Finner du ofte motiv du bare må ta bilde av selv om du ikke har foretrukket fotoutstyr med?

 

______________________________________

#foto #bilder #speilrefleks #mobilkamera #motiv

______________________________________

12 kommentarer
    1. Jeg har bare mobilen alltid nå jeg, så må klare meg med den… Og det blir ikke så bra fokus på ting nei..Men jeg synes det HOLDER, jeg er ingen fotograf. Det holder til mitt bruk 🙂

    2. frodith: Noen ganger blir jo mobilbildene helt supre- jeg blir mektig imponert noen ganger. Men, når man virkelig skal ta et bilde, så bare motarbeider det maks liksom 😛

      Jeg er heller ingen fotograf, ingen tvil om det, men jeg har en litt annen interesse for foto enn deg likevel, og tar helt andre bilder, og da stiller man litt andre krav 🙂

    3. Jeg syns nå bilde var rimelig fint uansett og noen ganger må man bare ta bilde. Selv om ikke kamera er med. Så får det heller bli litt som det blir. 🙂

    4. Ja det er ikke så lett å fokusere med kameraet…men ble da et fint bildet…men skjønner hva du mener…Du får se etter flere stubber med sopp..er overalt det nå..hihih..Jeg har stort sett alltid med meg kameraet..for tenker at DET flotte motivet sikkert dukker opp om jeg ikke har det med…hihih

    5. Jeg bruker jo mobilen – min kjære Samsung – 90 % av tida…. men det hender at det ikke er nok – da blir jeg suuuur om ikke kameraet er med 🙂 Dette bildet blei fint, det! 🙂

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: He he- ja, de flotte motivene dukker alltid opp når man ikke har med seg kameraet 😛 Var jo på et seminar, og der duger ikke spilrefleksen- jeg tar ikke innebilder 😛

    7. Margrethe: Jeg bruker jo ofte mobilen til instagram-bilder og det gir jo kjempebra bilder, stort sett 😀 Men så kommer det til slik som nå, når soppen blir uklar og alt annet rundt blir klart 😛 ha ha.. Men jeg hadde garantert ikke fått et bedre bilde med speilrefleksen i det lyset som var uansett 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg