HVERDAG- ENDELIG ER GANGEN FERDIG!

 

Hadde jeg bare begynt med denne i går.

 

I går var jeg rimelig lei etter å ha mekket sammen et flatpakket møbel fra Jysk. Resultatet blei heldigvis bra så det var ikke verdens undergang at jeg hadde enda et møbel i stuen som skulle mekkes sammen. Jeg gadd ikke i går, men i dag måtte jeg ta det. Blir jo helt stresset av alt rot det blir av ting overalt. 

I dag har jeg derfor mekket sammen det siste skapet, som altså er et skoskap. Jeg er så lei all pels som samler seg i skoene i skohyllen, og det ser jo alltid så uryddig ut med alle sko i en skohylle. Jeg har hatt lyst på skoskap i hundre år, så det var liksom på tide da, kan du si. Og jeg er fornøyd med resultatet. 


Skoskapet er på plass. 


Jeg har visst plass til å shoppe noen flere sko. Og jeg ser jo nå at jeg har satt bakplatene feil vei. Pokker ta!

Dette skoskapet var mye enklere å montere enn kommoden i går. Her er det jo ikke en gang halvparten av antall plater og skruer fra den i går. Hadde jeg vært smart å begynne med denne i går så hadde jeg sikkert vært dum å tatt begge to. Like greit jeg ikke gjorde det, for da hadde jeg vel sittet her enda.

Nå er i alle fall begge skapene på plass og det er minst 4 år til neste gang jeg skal montere et eneste møbel, om det i det hele tatt kommer til å skje noen gang igjen. Det er jo bare det at når man først er ferdig og man ser hvor bra det blir, så har man glemt strevet til neste gang man bare må ha noen nye skap. 

 

Glemmer du fort ting som er kjedelig og tungt, når du brått kommer over noe nytt i samme gate? 

 

______________________________

#hverdag #møbler #skoskap #interiør

______________________________

16 kommentarer
    1. Det blei skikkelig fint… og så smart at du har plass til flere sko da, hehe…. ut på shooopppping…. jeg har tendens til å glemme at ting er kjedelig ja, og sette igang igjen med et nytt liknende prosjekt…. 🙂

    2. Hahah..det med bakveggen er et kjent problem..tror jeg har gjort det noen ganger også..for man blir så opptatt av at det blir fint..og da må jo det hvit ut..så det ser fint ut rundt hele..hihihih…men det gjør jo ingenting for oss vanlige…Flink er du!! flott var det!

    3. Se der ja, enda et møbel ferdig montert og på plass. Jeg likte kommoden din jeg…, er på jakt etter noe lignende til å ha hobbyting i.
      Jeg vet ikke om jeg glemmer kjedelige ting, men det er nok heller sånn at jeg velger å ikke tenke på det 😊

    4. Margrethe: He he.. Nå skal det sies at jeg har flere vintersko og den slags i boden og i skapet på soverommet, så jeg har egentlig ikke plass. Men kan jo rydde bort noen sommersko nå, så kanskje 😛 Ikke sant, man glemmer det fort, men jaggu husker man like når man begynner at det var kjedelig likevel 😛

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Det var helt sikkert min tanke også, at det hvite måtte ut for at det skulle være likt rundt hele. Men det rare var at platen var knekt på midten og den blei jo da bøyd innover, noe som gjorde det vanskelig å spikre den på rett- selv da slo ikke tanken meg at den var feil vei. Det var når jeg tok dette bildet jeg så det 😛 ha ha.. Men samme det, det er jo ingen som ser det 😛

    6. Vera Lynn: Ja, og det var det siste 😀 Veldig glad for at jeg ikke har kjøpt mer 😛 ha ha.. De har fått inn overraskende mye fint nå altså 😀

      He he.. Det er en lur ting å gjøre det, ellers kan man risikere å ikke ha klesskap lenger, for eks 😛

    7. Skoskap er sånt som jeg også skulle kjøpt i 100 år ,men aldri gidder(så bra du skrev det med enklere montering for da skal jeg ha det i bakhodet så blir det ikke 100 nye år hahahaha). Synes det det ble supert 🙂 Ha en fin søndag <3

    8. ladyaugust: Ja, dette skoskapet var ikke ille i det hele tatt- tok under en time, og da tok jeg meg god tid med å kose med Petter, Mini, og til og med sitte i sofaen litt 😛 Denne hadde jo svært få skruer og duppeditter- så go for it 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg