HVERDAG- JEG ANGRET FØR JEG HADDE BEGYNT.

 

Forandring fryder det altså, men jeg hater flatpakkede møbler. 

 

Gangen min har alltid vært fryktelig trist og kjedelig. Det har vært lite oppbevaring der. Hovedsakelig pga katter. Det har stått en kattedo i gangen i ganske mange år, og da har også gangen vært full. Nå har jeg ikke noen innekatt lenger så da er det ikke behov for noen kattedo. Plutselig hadde jeg et ledig hjørne. 

Jeg har tenkt på det i flere dager og i dag fikk jeg sparket meg selv i rumpen og fikk tatt turen til Jysk. Jeg satt på netten både på Finn, Jysk og IKEA for å se om jeg kunne finne noe jeg kunne bruke. Valget falt på en kommode på Jysk. Flaks for meg siden Jysk er mye nærmere enn IKEA. I tillegg hater jeg IKEA. 

Jeg visste på forhånd hva jeg skulle ha på Jysk, så det var i grunn bare rett inn og rett ut. Det gikk så fort at jeg til og med glemte telefonen min i kassen på Jysk. Jeg hadde kjørt ca. 2 km før jeg oppdaget det. Typisk Elin. Men jeg er bare fornøyd at jeg oppdaget det før jeg var helt hjemme. Da hadde jeg klikket. 


Forandring fryder altså. Tidligere sto det en kattedo i dette hjørnet. Dette ser mye bedre ut! Se bort i fra rotekurven som jeg enda ikke har ryddet ordentlig. 


Jeg har til og med kjøpt en ny plante til gangen. Håper ikke den dør like fort som alle de andre blomstene og plantene mine. 

Jeg gikk i gang med byggingen med godt mot, men angret før jeg hadde begynt byggingen. Brukanvisningen tok helt motet i fra meg. Hvorfor må det være 40 forskjellige skruer, spikre og knotter til et og samme skap? Hjelpes altså! Men, det gikk overraskende bra, selv om det tok veldig lang tid.

Jeg har ikke en gang lært meg noen nye banneord, slik jeg gjorde med trappegrinden jeg kjøpe på IKEA. Eneste gangen jeg holdt på å klikke var når jeg lette meg ihjel etter brakonøkkelen, som tilslutt viste seg å ligge i lommen min. Jeg lette som en gal, overalt, evig lenge, og så ligger den liksom i lommen!

Ja ja, nå er jeg i alle fall ferdig med det skapet og er fornøyd med det. Det kjipe er bare at jeg har enda et skap som skal skrus opp. Orker ikke! Det får bli i morgen. Nå er jeg sliten og lei, og muskler og ledd streiker. Jeg skal til nød få på plass alt som skal være i skapet, noe som hovedsakelig er utstyr til dyrene. 

 

Liker du å montere flatpakkede møbler? 

 

____________________________________

#hverdag #møbler #interiør #forandring #nytt

____________________________________

26 kommentarer
    1. Så fint det ble..og jeg syns det er litt gøy å bygge jeg da..MEn følger bruksanvisningen slavisk..Er deilig med skuffer til hundeting..jeg har noen her også..hihih og en rotekurv..eller brukskurv heter det…hihih

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk 😀 Noen ganger er det helt greit å bygge, men jeg går så fort lei 😛 Og selv om jeg følger bruksanvisningen slavisk, så går jeg glipp av noe likevel- heldigvis ingenting som krevde demontering i ettertid 😛 ha ha..

      Ja, veldig kjekt med noen skuffer til hundeting. Jeg blei brått litt lei alt rotet jeg hadde med alt utstyr nå, so, plutselig sto overalt 😛 ha ha.. Kurven er brukt til hundebånd og litt sånt, men hater å grave i den når jeg skal lete etter lamper og refleks- fremover blir vel bare båndet liggende, så får alt av børster, kammer, lamper og refleks få en plass i skuffene 🙂

    3. Montering kan være gøy når man skjønner tegningene ellers er det bare skjitkjedelig. Det ble kjempefint hos deg i alle fall og de matdunkene er jo superfine de også 🙂 Lykke til med neste skrusammenprosjekt (ps: det pleier gå litt kjappere når man er først har tatt en så den i morgen går sikkert dobbelt så fort :)) <3

    4. Grattis med ny lekker kommode :o)) Jeg har ikke noe problem med å skru sammen flatpakkede møbler, men med hånden på hjerte så syntes jeg ikke at det er like gøy nå som jeg gjorde før ;o))
      Når jeg skulle få pusene mine i 2009, hadde jeg også ment å ha doen i gangen. Ombestemte meg å satte den på badet, og der står den fortsatt…

    5. Vera Lynn: Takk- det blei jo bra tilslutt da, om ikke noe annet 😛

      Jeg har ikke vindu på badet så der var det uaktuelt å ha en kattedo, spesielt med en katt som var konstant syk i magen- måtte ha tilgang til luft 😛

    6. cuskima: He he.. Nei, men levende planter er jo bra for luften, men etter hvert så blir nok noen byttet ut ja 😛 Fikk et pengetre av onkelen min for en stund siden- den lever enda 😀 Bank i bordet! Ha ha

    7. eg har mange orkideer i vinduet de blomstrer når de vil , har også en megadiger fredslilje…ellers er eg ikkje superflink med planter 😀

    8. cuskima: Ingen av mine 7 Orkideer har blomster nå, og det er megalenge siden de hadde det også 😛 ha ha.. Måtte kaste 3 stk for ikke så lenge siden da de var totalt døde. Ha ha- jeg suger på det det med blomster og planter altså 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg