KRONISK SYK- EN BRA START PÅ DAGEN.

 

De små forskjellene. 

 

Jeg har vært så veldig flink som har spist frokost hver dag i en hel måned nå. Jeg er ikke frokost menneske. Helst skal jeg har vært våken i minst 4 timer før jeg spiser. Under hele 28 dagers dietten måtte jeg spise frokost, men jeg har bestemt meg for at jeg skal spise frokost hver dag. I alle fall når jeg har tid.

Og det er bra, for jeg merker faktisk forskjell fra det å få litt mat i magen på morgenen og det å gå på tom mage i mange timer. Man blir faktisk litt mer opplagt i både kropp og hode og fungerer generelt mye bedre gjennom hele dagen. De små forskjellene blir brått veldig store på det området. Det kan jeg like.


Frokosten smaker mye bedre med Poul Pava! 

Nå når kroppen er på underskudd med alt som heter energi, så trenger jeg all den ekstra energien jeg kan få, og da er det bra med en bra start på dagen. Jeg bruker veldig mye energi på å ha vondt, men jeg merker det nå etter dietten at jeg har mer energi å ta av i løpet av dagen. Da må man fortsette med det.

Nå skal jeg mest bare slappe av litt før det blir tacokos litt seinere i kveld. Jeg skal unne meg ordentlig taco i dag. Det er ikke ofte jeg sier at jeg savner taco, men nå gjør jeg faktisk det, så det skal bli veldig godt! Petter skal få sove litt han også nå før vi tar en liten rusletur for å strekke litt på beina igjen. 

 

Er du flink til å spise frokost? 

 

__________________________________________

#kronisksyk #bra #form #frokost #energi #godevaner

__________________________________________

8 kommentarer
    1. Ser godt ut og viktig med fin tallerken..hehe.. Spiser ikke mye på morgenen , men litt ..en banan et halvt rundstykke..et knekkebrød eller en yoghurt for eksempel.. Fungerer dårlig på helt tom mage..:) God helg <3

    2. Ja, jeg spiser når jeg kommer på jobb, men det er kl 8, og da har jeg vært våken siden 6. Men da MÅ jeg spise altså. Og det er bra for å fungere litt bedre ja 🙂 Ser godt ut det du spiser da 🙂

    3. Jeg skulle ønske jeg også klarte å spise frokost, men jeg eier ikke matlyst før det er har gått en stund. Spiser først når jeg kommer på jobb, og da bare en yoghurt. Jeg vet jeg burde tvinge i meg noe før jeg går, og jeg lever i håpet!!

    4. annebe: Litt er bedre enn ingenting ja, det har jeg også merket, selv om jeg ikke akkurat hadde noe problemer med å ikke spise før lunsj 😛 Men nå er jeg ikke skrubbsulten til lunsj, slik jeg kunne være tidligere 🙂 Og fin tallerken må man ha <3 he he

    5. frodith: Da er det greit med mat i magen ja 😀 Kjekt når man kan spise på arbeidsplassen også- da blir det ikke så mye oppvask hjemme 😛 ha ha

    6. Vera Lynn: Det var mitt problem også- finnes ikke sulten og har ikke matlyst så tidlig 🙂 Men, når man må (under dietten) så måtte man jo, og det blei til slutt en vane og rutine så nå går det egentlig ganske greit, selv om jeg ikke akkurat er sulten 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg