KRONISK SYK- DEN STORE BAKEDAGEN.

 

Dette går helt klart under kategorien “Elin gjør ting hu ikke kan”. 

 

Jeg var hjemme passe tidlig fra jobb og bestemte meg brått for å mekke opp noen proteinrundstykker jeg kan putte i fryseren. Den 28 dagers dietten er over, men resten av livet står for tur. Hele poenget er en livsstilsendring og med det følger kostholdet. Jeg har bestemt meg for å ta kostholdet litt mer seriøst. 

Jeg fikk bakt en ladning med disse proteinrundstykkene som nå ligger i fryseren. Jeg har smakt på et par av de til kveldsmat, og jeg må si de er veldig gode! Jeg lagde noen tidligere i uken, men fikk ikke smakt på de før onsdag, når dietten var ferdig. Jeg spiste en til frokost med smør og banan. Herlighet så godt!


De ser jo nesten litt fine ut også, for å være meg som har lagd de.


Proteinrundstykker med havregryn og cottage cheese. Kjempegode! 

Etter 28 dager på diett med egg, og yoghurt med frø til frokost hver eneste dag, så smaker vel i grunn alt helt fantastisk. Jeg hadde gledet meg så lenge til å kunne spise frukt, og banan var det jeg hadde mest lyst på. Det er også kjempegodt på skive, så det var nok den beste frokosten jeg noen gang har spist!

Etter at jeg hadde laget en ladning med proteinrundstykker fikk jeg plutselig for meg at jeg skulle lage et proteinbrød også. Jeg har aldri i hele mitt 23 år for niende året på rad lange liv baket brød. I dag har jeg bakt brød og det er til og med spiselig. Jeg måtte smake på det før jeg puttet det i fryseren også. 


Det ser jo til og med ut som et brød!


Kunne med fordel stekt i 5-10 minutter til, men dette var ikke verst altså! 

Nå er i alle fall fryseren fylt med en passe stor ladning rundstykker og et brød. Jeg har egentlig bakt en ladning til med en litt annen type rundstykke, men den failet seriøst helt. Den blei jo aldri ferdig og plutselig glemte jeg at de sto i ovnen og da var de brått stekt alt for lenge. Oops. Ja ja, sånn kan det gå. 

Jeg har som mål å bake mest mulig brødmat selv fremover. Vi får vel se hvor kort tid det tar før jeg mister alt som heter lyst på det å bake, men. Enn så lenge er det faktisk litt gøy, ser man bort i fra at kjøkkenvekten min er helt klikk i vinkel. Jeg hater oppskrifter som er oppgitt i vekt og ikke liter. Talentløs. 

 

Baker du mye brødmat selv? 

 

__________________________________________________________________________

#kronisksyk #kosthold #livsstil #fibromyalgi #brød #rundstykker #proteinrundstykker #protein

__________________________________________________________________________

8 kommentarer
    1. Så flink du er 😀
      Kanskje jeg skulle prøvd noe sånn, jeg må jo tenke litt mer på hva jeg putter i meg.
      Jeg baker lite brød, hadde en periode der jeg bakte litt, men Stig står mer for sånn 😛

    2. Så flink du er!! jeg bakte mye før..men ikke nå lengre..ble lei..men tenker på å starte opp igjen..nå som vi bare er to..kos deg med baksten fremover!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg