HVERDAG- TEITE LINSER.

 

Briller og linser til besvær!

 

Jeg har hatt briller i mange år, men det var først for 4 år siden at jeg begynte å bruke briller fast. Det tok ikke lange stunden føre de var mer til bry enn nytte. Brillene var i veien hele tiden. Spesielt på tur med hundene. Ikke ser man noe i kameraet og de flyr jo alle veier hvis man herjer litt med hundene. 

I tillegg så jeg sjeldent noe fordi de alltid var skitne. Enten av fingeravtrykk, av en eller annen merkelig grunn, eller også snuteavtrykk fra hundene. Jeg bestemte meg etter hvert for at jeg bare måtte få meg linser, om jeg så skulle bruke en måned på å greie å pirke meg selv i øynene. Jeg er litt følsom i øyene. 

Det viste seg at jeg ikke så dårligere kun pga fingeravtrykk og hundesnuter, synet hadde rett og slett blitt dårligere. Så linser blei det i alle fall og det gikk overraskende bra. Etter en liten uke hadde jeg null problemer med å få de på. Og det beste av alt var at jeg hadde haukesyn hele tiden. Deilig! 

Siden jul har jeg hatt en del problemer med øynene. Jeg trudde først at jeg hadde fått noe på øyet etter at ei hissigpropp kastet et glass i bordet rett ved der jeg satt slik at jeg satt med glasskår over hele meg. Det gikk over et noen få dager, så jeg lot det bare være. Jeg drar ikke til legen med mindre jeg er død.


Nye briller på plass for 4 år siden. 

Men dette problemet har kommet tilbake med jevne mellomrom. På begge øynene. Kun én gang samtidig, heldigvis. Jeg ser ingenting da. Øynene hovner opp og de renner og renner. På tirsdag måtte jeg rett og slett ta meg en tur til optikeren for å få sjekket det. Det føles ut som at det er noe som river på øyet. 

Det viser seg at linsene jeg har er litt til bry. De irriterer øynene og innsiden av øyevippene, så det er rett og slett noen kjertler som blir såpass irriterte at de hovner opp og dermed river i øynene når jeg blunker. Det er ikke særlig behagelig. Faktisk er det dritvondt! Jeg må i alle fall bytte linser til noen tynnere. 

Jeg bør aller helst bruke briller mye oftere slik at øynene får hvile fra linsene. Det er kjipt siden jeg må bytte glass i brillene og det koster nesten like mye som å kjøpe helt nye! Jeg har liksom bedre ting å svi av mange tusenlapper på enn å måtte investere i briller igjen. Ja ja, vi får vel gjøre som vi får beskjed om. 

Jeg orker ikke å ha disse øyeproblemene hele tiden, så jeg får bare fikse meg dagslinser og enten bytte glass på brillene jeg har, eller bare kjøpe nye. Jeg er ikke helt fornøyd med de jeg har da jeg ikke syns de sitter noe godt på. Når det likevel nesten koster det samme kan jeg i alle fall bli fornøyd med de da. 

 

Bruker du linser og/eller briller? 

 

_____________________________

#hverdag #linser #briller #syn #øyne

_____________________________

8 kommentarer
    1. frodith: Linser er så kjekt når man løper bananas med hundene i skogen 😛 Jeg får heller bare bli flinkere til å bytte litt på det 🙂

    2. Uff, jeg synes det er så dumt at briller koster så mye som det gjør.. Ikke alle som har råd til å skaffe seg ordentlig briller.
      Håper det hjelper deg med tynnere linser da! Masse lykke til!:)

    3. Jeg har prøvd alt som er av linser…og øynene mine er IKKE venner med linser…klarer ikke å gå med det…øyne renner og i og med jeg har skjeve hornhinner, så kunne jeg vist ikke bruke alle typer linser…men det har sikkert blitt bedre nå..men syns det ble dyrt med linser også…så har briller..billige briller..ikke noe fanscy..men ja..er slitsom, og ønsker å finne noen linser som hadde gått..men tro meg…prøvd ALT..og de ga meg opp…sa jeg måtte vente å se om det kom flere og bedre med tiden..har vist sensitive øyne.. Lykke til..greit å ha et par briller uansett tenker jeg…

    4. Fin med brillene på bildet :)) Jeg bruker bare lesebriller og når jeg ser på tv.. Syns det ser så ekkelt ut å ta på linser..men man venner seg jo til det meste.. man vil jo gjerne se godt..og ikke ha plunder og irritasjon med øynene… God natt :))

    5. Celine: Ja, det er kjempedyrt, men linser er ikke akkurat billig i lengden det heller :/ Men så er det enklere med linser da, syns jeg 🙂

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg har prøvd flere forskjellige jeg også nå, men sliter med å finne noen som sitter godt :/ De irriterer mer på sikt, slik som nå. Nå har jeg to forskjellige merker for å sammenligne mot hverandre, men jeg er ikke fornøyd med noen av dem. Men men, får gå tilbake til dagslinser og se om det hjelper, og så får jeg koste på meg noen briller igjen 🙂

    7. annebe: Jeg som kjører såpass mye er avhengig av å se noe- jeg er jo farlig i trafikken uten linser, eller briller 🙂 Jeg var ikke helt komfortabel med å ta på linser til å begynner med. Jeg kan pirke meg selv inne på øyet med fingeren, null problemer, men så fort noe skal innpå øyene så er det helt krise- det har blitt mye bedre nå 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg