HVERDAG- TING TAR TID.

 

Alt man må gjøre som man ikke liker å gjøre.

 

I dag er jeg på dag 6 av 28 på den dietten min. Jeg har nettopp spist mitt siste måltid for i dag og det betyr at det bare er 4 måltider igjen før grønn uke. Med andre ord gleder jeg meg som en gal til onsdag, for da kan jeg spise salat og grønnsaker. Å kun spise kjøtt er absolutt ikke godt. Det er døden!

Jeg er såpass giret til onsdag at jeg måtte ut å handle grønt i dag. Og rødt, tomater! Hurra, jeg kan spise to tomater om dagen fra og med onsdag. Ellers var det ruccula, bladspinat, brokkoli, blomkål, asparges og agurk som blei handlet inn. Nå ser kjøleskapet mitt litt mer innbydende ut enn tidligere. Deilig! 

Jeg skal pine meg igjennom siste dagen i morgen med kalde egg til frokost og så kjøtt og/eller fisk de tre siste måltidene. Jeg skal jobbe i morgen, så forhåpentligvis går dagen fort slik at jeg kan våkne opp til en onsdag med yoghurt og frø til frokost. Jeg liker egg, men det er ikke så godt når det er kaldt. 

I kveldstimene nå har jeg stekt opp 1.4 kg med kyllingfilet i biter og 2 kilo med kyllingklubber. De står faktisk i ovnen enda, så jeg må ikke glemme å ta de ut. Ting tar tid når man skal forbedre mat for flere dager. Jeg må også koke opp te i kveld, slik at jeg har det til før frokost i morgen. Teen er helt grei. 

Det er noe peppermynte og diverse. Den er litt på kanten, egentlig. Jeg liker den, samtidig som jeg ikke liker den. Rart, men sant. Jeg kommer nok ikke til å drikke så mye av den etter dietten, for å si det sånn. Helt ok liksom. Nå er jeg lei av å forberede mat, så resten blir i morgen. Ting tar tid, det er helt klart. 

I morgen blir det å steke opp kalkun i skiver og karbonadedeig. Jeg trur jeg skal lage kjøttboller av den. Jeg får se. Akkurat nå er jeg så lei av å stå på kjøkkenet så jeg tar det bare som det kommer i morgen. Jeg er ikke skapt for å stå på kjøkkenet å lage mat. Jeg syns det er fryktelig kjedelig også. 

 

Må du ofte gjøre ting du ikke liker å gjøre? 

 

______________________________________

#hverdag #tingtartid #diett #mat #forberedelser

______________________________________

6 kommentarer
    1. Så flink du er da, og jeg synes jo kjøtt-uken høres deilig ut. Hvorfor må eggene være kalde forresten? Stå på, dette går fint 🙂

    2. Til det siste spørsmålet….jeg syns jeg ALLTID må gjøre ting jeg egentlig ikke liker å gjøre!! hihih..bare det å lage middag hver dag…liker ikke…gjøre rent hus, rydde..osv..liker ikke…jeg skulle vært kona til en millionær..med hushjelp og alt…Men jeg hadde vel funnet noe jeg ikke likte å gjøre da også..hihih…høres slitsomt ut med diett…lykke til!!

    3. Synes du er superflink ! Kjøkken er ikke min greie heller foruten å lage noen digge kaker såklart 😀 Håper dagen din blir bra og at onsdagen kommer grisefort 🙂 <3 god klæm 🙂

    4. frodith: Takk 🙂 Men kjøttuken er helt fæl altså- blir jo så styggelig mett og så blir man jo litt lei da 😛 Frokosten, som består av egg (fra i morgen er det yoghurt med frø, og helst et egg) skal være kald fordi det setter i gang forbrenningen og fordøyelsen i magen, eller noe sånt 🙂

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: He he. Hadde jeg hatt råd til vaskehjelp (klærne helst) så hadde jeg hatt det 😛

      Nå er det bare et måltid igjen i dag med kun kjøtt- i morgen får jeg spise grønsaker og salat 😀 WOOHOOOO 😀 he he

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg