HUND & KATT- PETTER OG MINI OG VILLKATT OG ALT DET DER.

 

I dag er jeg sliten! 

 

Vi kom hjem ganske seint fra veterinæren i går og vanedyr som Petter er var det liksom sovetid for lengst. Han spiste kveldsmat som vanlig fant fort sengen sin etter det for å ta kvelden. Han har vært i fin form i hele dag. Jeg sjekket beinet 2 i natt, før jeg selv gikk å la meg. Hevelsen hadde ikke godt opp. Positivt.

Petter fant så klart ut at han skulle sove med snuta på terskelen inn til soverommet i natt, når jeg også gikk å la meg. Han har snorket hele natten, akkurat som vanlig. Så, han er i fin form, heldigvis. Hevelsen har til og med gått ned i løpet av natten, så veterinæren og jeg er enige om at det ikke trengs motgift. 


Fra en tidligere tur, altså. 

Et par timer etter vi kom hjem i går hørte jeg et sabla kattebråk på utsiden. Mini var ute, så jeg løp så klart ut for å se at han var ok. Villkatten er tilbake! Han har ikke vært å se siden jeg kom hjem fra veterinæren med Mini etter slosskamp med villkatten for 3 uker siden. Jeg har ikke fanget noe i kattefellen altså.

I går satte jeg ut kattefellen på nytt, siden villkatten da satt nede hos naboen etter jeg løp ut og fikk Mini inn. Jeg vil seriøst ikke ha flere skader på dyrene mine nå! Jeg fylte fellen med kattemat, leverpostei og det som var. Håpet var så klart at den skulle være såpass sulten nå at den gikk i fellen for å spise. 

Jeg hørte ingenting i fellen før jeg la meg, så krysset fingrene for at den skulle være fanget der i dag tidlig når jeg sto opp. Jeg har jo forsøkt å fange den i fellen de siste tre ukene, men jeg har som sagt ikke sett snurten av den de siste tre ukene. Typisk det, Men nå er han altså tilbake for å sloss! Bahh!


Mini’en min!


Dette er villkatten! Han er nærmest identisk med Mini så selv jeg sliten med å se forskjell på de!

Villkatten er tilbake til å være mager og ser ikke god ut, så nå kan jeg i alle fall se forskjell på de. Jeg håpet som sagt på at han var såpass sulten at han skulle gå i fellen for å spise i natt. Det har han altså ikke gjort. Det eneste jeg hadde fått i fellen i natt var en stakkars liten Skjære som hadde forsynt seg.

Skjæren hadde prøvd hardt å komme seg ut av fellen og blødde fra nebbet og hadde mistet fjærene på hodet. Stakkars. Jeg fikk så dårlig samvittighet! Men, han fløy av gårde uten problemer når jeg slapp han ut, så jeg krysser fingrene for at såret over nebbet gror og at han greier seg fint i fremtiden. Stakkars. 

Villkatten er ikke å se i dag. Jeg begynner å miste håpet om å noen gang greie å fange han, noe som gjør meg veldig trist. Det er tydelig at han trenger mat og mest sannsynlig et veterinærbesøk. Mest sannsynlig blir den vel avlivet om den noen gang blir fanget, men for katten sin skyld trur jeg kanskje det er best.


Rareste Mini og Petter.

Jeg skulle egentlig på jobb i dag, men sjefen og jeg blei enige i går at jeg heller blir hjemme med Petter i dag, siden han trenger tilsyn, og heller kommer på jobb i morgen. Jeg er dritsliten og drittrøtt i dag, så det var nok det lureste. Jeg har nesten ikke sovet i natt og sliter i grunn med å holde meg våken. 

Jeg prøver å holde meg våken med husarbeid, noe det er mer enn nok av, men jeg er jo sliten i tillegg så må liksom ha pauser innimellom. Jeg er i alle fall på min andre klesvask nå, så litt har jeg fått gjort. Bare resten igjen. Kremt. Det skal bli godt med helg, og fra mandag av har jeg faktisk 4 uker ferie! 

 

Har du prøvd å fange en villkatt før? 

 

___________________________________

#hundogkatt #hund #katt #villkatt #kattefelle

___________________________________

9 kommentarer
    1. Så BRA det går fin med Petter denne gangen..har tenkt mye på dere i dag..uff..det skjer jo så fort…Ha en god kveld og lykke til med jakten på katten!

    2. Huff :/ Håper du får tatt den snart. For det er jo ikke greit, og den har det sikkert ikke så greit den heller.
      Skjønner godt du blir lei av alt styret, dyrt er det også ;( Dakar dyrene dine <3 Må da blir greit snart..

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Det hadde vært greiere om de faktisk kunne vise litt smerte, eller i alle fall hyle når det skjer slik at man veit hva som skjer 😛 Men, han er like fin i formen som når det skjedde, så det var jo bra jeg så at beinet hovnet opp så han fikk behandling 🙂 Men jeg trur det må ha vært et bitt uten gift, siden hevelsen ikke spredde seg så mye og at den gikk ned dagen etter 🙂 Wolfgang blei jo hoven langt opp etter låret og det det tok mange dager før hevelsen begynte å gå ned, i tillegg til at allmenntilstanden var litt redusert. Enda godt det går så bra når det først skjer 🙂

    4. Robert’s Photography and Digit: Ja, det går veldig bra, bare teite bivirkninger av medisinene, men det går heldigvis over 😀 Allerede bedre til nå- tisser mye fremdeles, men har ikke hatt uhell 😀
      Det er vanskelig å fange villkatt altså! 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg