HVERDAG- ELIN GJØR TING HU IKKE KAN FOR SISTE GANG!

 

Rart hvordan ting tar mye lenger tid i praksis enn det gjør oppe i hodet! 

 

Jeg fikk jo for meg i går, at jeg skulle ta for meg en idé jeg har hatt i ganske lang tid. Jeg begynte så smått, men skjønte etter kort tid at dette kom til å ta tid, så jeg la det i fra meg for å ta tak i det i dag. Klokken begynte å bli ganske mye i går og med feber som herjer i kroppen hadde jeg ikke ork til å holde på.

I tillegg manglet jeg lim, så jeg måtte på butikken i dag. Vel, jeg tok det på bensinstasjonen, siden jeg likevel måtte stille sulten til bilen min. Han begynte å bli ganske så masete, så det var like greit å gi den litt flytende mat! Og på den bensinstasjonen har de alt, som i absolutt alt. Selv ting man ikke trenger. 


Malen lagde jeg klar i går. Den er hentet ut fra nettet og ikke tegnet for frihånd.

Så når jeg kom hjem satte jeg i gang med prosjektet. Jeg hadde ideen helt klart for meg. Jeg var bare ikke helt forberedt på at det skulle ta så sinnssykt lang tid. Før jeg var halvveis med malen hadde det gått flere timer! Men jeg skulle ikke gi opp, slik jeg gjør med de fleste andre prosjekter jeg går løs på.

Denne skulle bli ferdig. Og, ferdig blei den, etter nesten en hel arbeidsdag. Jessda, det lille A4 bildet der tok nesten en helt arbeidsdag, til tross for at ideen var hundre prosent klar i hodet. Det tok ikke så lang tid oppe i hodet mitt å lage dette bildet altså, det skal jeg bare si. Kanskje like greit å ikke vite på forhånd.


Bare på det lille her har jeg brukt evig lang tid allerede. 

Hadde jeg visst på forhånd hvor lang tid det faktisk kom til å ta hadde jeg mest sannsynlig aldri begynt på det. Jeg tuller ikke. Jeg er ikke verdens mest tålmodige person, selv om jeg liker å tru det selv, men i dag måtte jeg bare ta meg sammen og bevise at jeg kan være tålmodig bare jeg vil. Eller må.

Bildet er laget ut i fra en oppgave jeg hadde på skolen når jeg gikk tegning, form og farge, som det het den gangen. Malen fant jeg på nettet, så den er ikke tegnet for frihånd, selv om jeg mer enn gjerne kunne ønske jeg kunne skryte på meg tegneferdigheter. Og så er det rett og slett lappet sammen til et bilde.


Jeg vurderte å si meg ferdig her, men det var liksom ikke den fulle ideen.

Jeg veit ikke hva det heter, men jeg kaller det lappebilde. Jeg har sittet og klippet ut svart og rød i fra blader. Gamle Woman, hvis noen lurte. Egentlig skulle hele bakgrunnen være rød, men rød var tydeligvis ikke en populær farge den tiden jeg abonnerte på Woman. Så da måtte jeg fylle ut resten med svart.

Egentlig skulle det bare være rødt inne i hodet på hunden, men siden silhuetten ikke er tett blei det feil i hodet mitt. Planen var da egentlig at det bare skulle være litt rødt rundt hele hodet og hvitt resten. Men av en eller annen grunn blei det ikke slik heller. Det kunne ha spart meg for mye tid det da, men.


Aldri igjen! I alle fall ikke på evig lenge.

Bildet blei nå i alle fall ferdig i dag da, selv om jeg hadde lyst til å gi opp underveis. Jeg satt liksom plantet i sofaen og hang over stuebordet. Ikke den beste arbeidsstillingen i nesten en hel arbeidsdag, for å si det mildt. Jeg kjenner det i ryggen! Men bildet er ferdig og jeg skal vel være fornøyd med det.

Planen var at jeg skulle lage litt diverse, i ulike farger, med flere raser, men denne tok så sykt lang tid at jeg ikke en gang veit om jeg kommer til å prøve meg på det. I så fall skal motivene være mindre enn A4 altså. Jeg kommer liksom ikke over hvor sykt lang tid dette tok, så det frister ikke så mye en gang til.

 

Har du laget lappebilde før?

 

___________________________________________________________

#hverdag #kreativ #silhuett #hund #irskulvehund #rase #bilde #lappebilde

___________________________________________________________

18 kommentarer
    1. frodith: Takk 😀 Jeg lette lenge etter en fin mal og denne var jo utrolig flott da 😀 Kjenner jeg blir sliten bare ved tanken 😛 he he

    2. Ble veldig fint .. men jeg er ikke tålmodig..hehe.. Har ikke lagte slikt noen gang.. Godt du gjorde ferdig dette ene da.. kanskje du lager flere en gang du har skikkelig god tid :)) God natt og fin morgendag <3

    3. annebe: Takk 😀 Tålmodighet må man helt klart ha- jeg fikk pleiet min tålmodighet i dag, for å si det sånn 😛 ha ha

      Ja, må jo egentlig lage noen flere, men vi får se når 😛 God natt til deg og dine 😀

    4. Guri så flott!! ja det ga bildet utrolig mye liv!! Kjempe fint ble det!! tommel opp!! Du må lage flere sånne…gleder meg til å se…var virkelig en ny metode for meg.. Flink er du!

    5. Nydelig ble det 🙂
      Selve tegningen i seg selv synes jeg var vakker <3 Nydelig.
      Også kom lappebildet - og det var også nydelig 🙂 Man må ha tålmodighet ja, med slike prosjekter 🙂 Og det er ikke alltid like enkelt. Men jeg har lett for å bare falle inn i prosjektet og glemme alt rundt meg når jeg holder på med noe 🙂
      Ha en herlig mandag!

    6. Etdiktomdagen: Tusen takk 😀 Ja, jeg likte utrolig godt selve tegningen- har ikke en gang dårlig samvittighet for at jeg “stjal” det fra nettet 😛 ha ha…

      Tålmodighet er en fryd, eller noe sånt 😛 Jeg blir også oppslukt og fikk litt sjokk når jeg så klokken plutselig var over ni på kvelden når jeg var ferdig :O ha ha

    7. Tone Irén: Tusen takk 😀 Nei, har ikke gjort akkurat dette før 🙂 Hadde en oppgave på skolen en gang der vi skulle bruke f.eks fargen blå og lappe sammen en form (kvadrat, sirkel, rektangel) med kun den fargen 🙂 Men har aldri laget noe konkret slik som jeg gjorde nå med hunden i midten 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg