HUND & KATT- MUSEJAKT!

 

Ubrukelige katter altså! 

 

I går våkner jeg altså klokken 05.15 til at Mini kom inne med en levende mus, igjen! Jeg ville ikke akkurat ha den løpende rundt, så jeg hadde kappjakt med Mini om å få fanget den først. Det var ikke bare lett. Jeg hadde skallebank til tusen og linsene var på vei til å dette ut av øynene. Jeg så ikke så mye. 

Og de er jo så inn i hampen kjappe, disse små dyrene! Jeg greide rett og slett ikke å få tak i deg og det gjorde ikke Mini heller. Litt min skyld også, men musen blei brått borte vekk! Jeg tenkt som så at den  var såpass skadet at jeg mest sannsynlig lå et eller annet sted for å dø. Enkel å finne da, i grunn.

Jeg glemte den litt bort og ladet opp til å gå på musejakt i dag. En død mus. Plutselig ville Nakenfisen opp i stuevinduet, noe som ikke er lov! Det tok ikke mange sekundene føre Petter blei kjempeglad der han lå i sengen sin. Halen gikk fra side til side. Jeg skjønte ikke hvorfor, helt til jeg så den!


Der var den plutselig, oppe i vinduet!

Jeg la fort merke til den lille skapningen som satt oppe på kanten på en blomsterpotte. Den skulle fanges! Jeg trudde som sagt den var død, men jaggu var den frisk og rask. Mini har gjort den blind på det ene øyet, men ellers virker den å være i fin form. Jeg fikk i alle fall ikke tak i den. Seriøst, den var kjapp!

Den hopper ned i bokhyllen som står under vinduet. Etter noen minutter intens leting fant jeg den endelig helt ned i et hjørne. Klin umulig å få tak i. Og vips var den vekk igjen. Det er jo umulig å få med seg hvor de blir av. Fordelen var jo at jeg fikk støvsugd bak bokhyllen. Det er ikke hver dag, akkurat. 

Bortevekk var den musen, men jeg fant den plutselig bak sofaen. Selvsagt blei den borte når jeg begynte å skyve frem sofaen. Det er som sagt umulig å se hvor de blir av. Men, jeg fikk i alle fall støvsugd bak sofaen også. Det er ikke akkurat hver dag det heller. Mini fikk pent holde seg inne, selv om han ville ut. 

Men borte var den musen. Jeg lette og lette, men den var ikke å se noen plass. Jeg var helt svett etter den første runden med leting og støvsuging bak hyller og sofa, så jeg tok en vannmelon-pause. Plutselig fikk jeg se den krype rundt oppe på bokhyllen. Nå skulle den fanges altså. Seriøst!


Jeg fant den jeg. Og jaggu fikk jeg tørket støv av ting som tydeligvis står å samler støv. 

Jeg fikk tilslutt flyttet såpass mye ting fra bokhyllen så jeg fikk fanget den i en isboks. Woop woop- den som gir seg er en taper. Så nå har jeg altså sluppet musen ut og åpnet vinduet på hunderommer så Mini kan gå ut om han vil. Selvsagt vil han ikke det nå. Helt til jeg skrur på støvsugeren igjen, vel. 

Ubrukelige katter altså. Mini som tar de med seg inne, levende, og Nakenfinsen som ikke skjønner bæret. Jeg kan se poteavtrykk i støvet rundt omkring, så det er tydelig at han har vært på musejakt uten å få det til. Mini var ikke en gang klar over at den fremdeles var inne. Ubrukelige katter, rett og slett. 

Nå håper jeg Mini slutter å ta med levende dyr for en lang stund. Jeg har jo ikke samvittighet til å drepe de selv. Jeg dreper ikke en gang veps liksom. Men men, nå er i alle fall musen reddet og sluppet ut i det fri. Snakk om å være dobbelt moralsk. Jeg har katt for å holde musene vekk, men drepes skal de ikke. 

 

Har du vært på musejakt noen gang?

 

_________________________________

#hundogkatt #katt #musejakt #ubrukelig

_________________________________

20 kommentarer
    1. Jeg hadde kommet meg fort ut om jeg viste det var mus inne.. syns det er verre enn huggorm og edderkopper jeg..hehe.. de er søte men jeg liker dem ikke…
      Litt av en “kamp” du hadde for å fakke den… men greit å få gjort reint i samme slengen :)) Ha en fin kveld <3

    2. Hahaha..jeg syns jeg ser deg…Musejakt ER ikke lett! og de er lure..Så jeg syns den fortjente å leve..Ha en god og forhåpentlig vis rolig kveld!

    3. Nei, jeg har aldri vært på musejakt, for mine to henter ikke inn noe annet enn humler som forviller seg inn på balkongen. Nestenniesen min har tre katter, og den ene er ram til å ta med levende mus inn, så der er det ofte musejakt, hihi!

    4. hehehe så søt musa var <3
      Ja jeg har vært på musejakt, de fleste gangene har det gått greit, var en dag jeg måtte la den slippe å lide. men heldigvis kan jeg oftest la de løpe videre med livet i behold <3
      De er sykt raske, måtte ommøblere hele stuen en dag for å fange en mus en gang.
      Det er det som er så ille med katter, når de piner dyrene. Liker bedre da at de avliver de raskt før de kommer hjem med de.
      Husker den minste katten her kom med en bitteliten and unge. jeg fikk heldigvis fanget den å alt gikk bra med den.
      Vi fant dammen den kom fra og familien, var koselig å levere den tilbake <3

    5. Søtmonsen ): Jeg syns den var supersøt <3 Hadde det ikke vært for at den bæsjer og kunne funnet på å spise på ledningen mine skulle den fått lov til å bli boende 😛

    6. frodith: Hadde det ikke vært for at den bæsjer og tisser og kunne funnet på å spise på ledninger skulle den fått lov til å bli <3 ha ha..

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Det er kjempevanskelig- spesielt når man ikke vil skade den underveis liksom, da kan man ikke bare kaste seg over den 😛 Men det gikk heldigvis bra <3

    8. Silje: Kjempesøt <3

      Liker også best at de avliver de med en gang altså, eller i alle fall leker med maten ute, der jeg ikke ser det 😛

      Åhh, stakkars andebaibisen- godt dere fant familien igjen <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg