HUND & KATT- NÅR MAN IKKE ER KLARE FOR ÅRETS UTSTILLING.

 

Selv med kun én utstilling i året greier jeg å fucke det opp! 

 

Jeg blei fort avslørt i fjor at jeg ikke hadde trent så mye utstilling med Petter. Vi liker bedre å gå tur i skogen vi altså, eller å bare leke og kose. Utstilling er bare teit i forhold. Jeg lovte at jeg skulle legge ned litt mer tid på trening frem til i år. Vel, 358 dager seinere har jeg i grunn trent like mye som i fjor.

Jeg prøvde litt i dag da. Petter står i ro, men jeg greier fremdeles ikke å stille han opp riktig. Men stå gjør han, hvis han gidder. Det er ikke alltid man gidder å gidde bare. Og jeg som lovte å ikke skamnappe han i år fucket nok til det også. Han er ikke så ille som i fjor, i alle fall ikke på samme plassene.


1. Jeg skulle bare kamuflere bollekjakene hans litt- snauzer it is. At det blåser ute ødela sveisen litt.


2. Når Mini kommer rullende inn i bildet og Petter er dritsur på meg. Han rakk til og med å flytte på beina! 


3. Nei Petter, jeg har ikke slått deg! Vanskelig hund altså. 


4. Er vi ferdige nå? Snart…


5. Når dette er det beste vi får til så sier det seg selv at vi absolutt ikke er klare for utstilling. Men han logrer i alle fall da, i motsetning på de andre bildene.

Det teite er at pelsen til Petter har tre farger. Hvit innerst, hvete/rød i midten og noe svart i tuppene. Det gjør overgangen fra nakke og ned på rygg og skuldre veldig synlig og ser maks teit ut! I tillegg er det av pels som har vokst ut i nakken etter nappingen i påsken kun hvite fjun! Det er ikke rart han ikke ser ut.

Vi får bare håpe på regn neste søndag når det er utstilling, for da ser jo ingen ut likevel. Typisk min flaks er det meldt sol og nærmere 20 grader. Seriøst, 20 grader på Gol! Det er ikke mer enn et par år siden vi satt med lue, stilongs og boblejakker. I fjor pøsregnet det. Ja ja, på Gol skal vi for hyggens skyld. 

 

Er du ofte på utstilling med hunden din? 

 

____________________________________

#hundogkatt #hund #irskulvehund #utstilling

____________________________________

10 kommentarer
    1. Han er verdens fineste Petter uansett 🙂 Sånne utstillinger er så klart bare tull…vi degraderer ting vi ikke liker. Og i år liker vi ikke utstilling 😀

    2. frodith: Ja, det er han helt klart- her er det personlighets om gjelder <3 Men litt kjekt for oppdretter da, at hunden ser litt normal ut når hu skal stille han- oops 😛 ha ha... Vi er jo på Gol for det sosiale, så får utstilling bare være utstilling 🙂

    3. Har hatt laaang pause jeg også..snart to år..har ikke stilt noe på nkk på over 2 år..hadde en på nhl..men nei..jeg orker ikke med tre hunder..det ble for mye stress…og ja..man må trene! hihihi..og stakkars Petter…han ser ikke fornøyd ut nei..halen mellom bena og stiv i forparten..hahaha…Som så se Zevs..når jeg stiller han opp, så står han sånn jeg setter han..men såååå stiv vettu…og krom i nakken….De viser liksom med hele seg at de ikke liker….hihih…men koselig at du drar dit da…og ser på..vi har jo pleid å være der vi også..men ikke de siste årene.. Søte gode Petter!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Grunnen til at han ser stiv ut er fordi han kun legger tyngden på en side- da må det stives opp for å holde balansen 😛 ha ha.. Men, han har ikke halen mellom beina altså, den henger rett ned- noe den egentlig skal, bare med en liten bue på, utover, ikke inn under magen, som når de er misfornøyde 😛 Men ja, han syns det er såååååå kjedelig 😛 Han skal være glad han har sluppet unna med én gang i året da- i år blir det muligens to 😛 ha ha..

    5. Silje: Hadde det kun vært utstilling den helgen på Gol hadde jeg seriøst ikke reist dit 😛 Men det er så mye hyggelig hele helgen- felles grilling på fredagkveld, felles middagsfest på lørdagskvelden, etter en hel dag med valpeutstilling og masse aktiviterer, og så utstilling på søndag 🙂 Det er en veldig sosialhelg hvor man treffer andre med samme rase 🙂

      Det er heldigvis ikke jeg som skal ut i ringen med Petter, så det får bare gå som det går 😛 he he

    6. Søtmonsen ): Den katten altså- han er såååå rar <3 Fineste Mini <3

      Nja, ikke når man ikke trener de jevnlig i alle fall 😛 ha ha

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg