HVERDAG- SOVER HELE TIDEN.

 

Så sliten altså. 

 

På torsdag tok jeg bittelitt av. Jeg følte meg i ganske så god form på morgene så jeg tok den vanlige runden på en liten halvtime med hundene, før jeg gjorde meg klar til en dag på jobb. De dagene jeg orker å jobbe er helt klart de beste dagene! Jeg var på jobb fra 8-16. Hurra. Det var tungt, men likevel godt!

Når jeg kom hjem gikk jeg rett ut med hundene. Jeg skulle bort i nabobygda for å hente noe hos ei. Hu hadde visst flyttet siden sist jeg var der- jeg er ikke helt oppdatert om dagen- så det blei en litt lenger tur enn først beregnet, men det gikk greit. Ser man bort i fra at Petter pisset Sally over ryggen! Bahh.

Jeg kjente spesielt beina var på vei til å streike under turen, men vi kom oss i alle fall hjem. Når klokken blei nærmere halv åtte var jeg så trøtt at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre for å greie å holde meg våken. Det greide jeg tydeligvis ikke heller. Jeg våknet plutselig,men skjønte fint lite. Helt borte vekk.

Det var lyst ute og Daniel Wellington kunne fortelle meg at klokken var fem over ni. Jeg blei dritstresset. Det følte ut som at jeg hadde sovet i hundre år og var helt overbevist om klokken var fem over ni på morgenen dagen etter. Jeg skulle ha møte med NAV klokken ti! Jeg var fremdeles helt i ørska. 


Fant denne på en liten morgenrunde i dag. Fine Rhododendron. 

Tv’en kunne fortelle meg at klokken var 21.05. Jeg var så trøtt og helt borte vekk at jeg greide å overbevise meg selv om at jeg bare drømte at klokken var ni på kvelden, og ikke morgenen. Er det mulig liksom! Jeg fikk i alle fall kommet frem til at klokken bare var ni på kvelden. Så jeg sovnet igjen.

Og så våknet jeg sånn i halv tre på natten og fikk ikke sove igjen. Typisk. Når jeg da først skulle stå opp hadde jeg greid å duppe av like før og jeg sto dermed opp alt for seint. Ikke alt for seint i forhold til NAV-møtet, men i forhold til alt annet jeg hadde planer om å rekke på morgenkvisten. Vel vel. 

I går var jeg altså trøtt hele dagen og sloknet som et slakt før elleve på kvelden. Det var i alle fall mye seinere enn kvelden før, så det var jo en seier i seg selv det. Jeg liker ikke å sove bort dagene, eller kveldene, men noen ganger blir det bare sånn. Jeg håper jeg greier å holde meg litt mer våken i dag. 

I dag skal jeg være med å feire ei venninne som blei 30 år i går. Det er stas og noe man selvsagt må være med på. Man blir bare 30 år én gang. Heldigvis. Ikke for det, jeg har jo blitt 23 år for niende året på rad nå, så jeg kan vel egentlig feire 30 års dagen min én gang til om jeg vil. Det vil jeg ikke. 

 

Har du sovnet og så våknet av å skjønne ingenting?

 

_________________________________________

#hverdag #sove #trøtt #sliten #stress #erdetmulig

_________________________________________

20 kommentarer
    1. Huff, ja har sovnet og våknet så jeg ikke har skjønt om det er dagen eller kvelden enda, eller kanskje morgenen etter for den saks skyld… Forferdelig følelse det derre.. Kos deg mye i 30-års kalas 🙂 Ønsker deg en superfin dag

    2. Ja, sånn våkning driver jeg mye med 😀 Nå i dag våknet jeg av at vi hadde mistet en av elevene på en tur vi var på.. Ekkelt.. Det var en drøm da 😀 Kos deg i kveld 🙂

    3. Huff, den følelsen ja, av å ha sovet lenge, osv. Og fortsatt ikke være uthvilt.
      Har mye av det her også. Men jeg sover veldig dårlig. Så er liksom aldri uthvilt, samme hvor lenge jeg har sovet.
      Det høres virkelig ut som at du har det tungt. Jeg unner deg ikke det 🙁 Håper at det snart snur, og at det vil gå bedre 🙂
      God er du, som klarer å komme deg på jobb likevel <3
      <3

    4. Til tider kan trettheten ta overtak her også, men man må bare hoppe i det. Sove bør man gjøre om natten. Og søvn det er viktig. Ikke så ofte jeg sover når jeg burde vørt våken. Men jeg tror det er mange ting som spiller inn hvis man føler seg trøtt altfor tidlig..

    5. Hadde feber en gang da jeg var liten, hylte meg til søvne (hadde så vondt trodde jeg skulle streike, og hadde kasta opp pga forvirring og smerter et par timer før) våkan av at mamma strøk meg over håret og jeg stressa siden ho sa kl va 20, men jeg trodde 08 og at det var skole… det var det ikke.

    6. Uff…ja da var du nok trøtt..jeg skjønner det ikke..jeg klarer sjeldent å sove på dagen/ kvelden.. og i såfall så er det bare sånn lett søvn…så nei..jeg er ikke så bortevekk…hihih.. ha en god kveld!

    7. Eva: Den følelsen er det verste, av å ha sovet nok,men likevel være alt for trøtt. Man bruker jo opp spareblusset sitt. Men, i dag blir en bra dag, håper jeg 🙂 Gjespet meg gjennom en 30 års feiring i går- ikke fordi det var kjedelig på noe vis, for det var en veldig hyggelig feiring- men jeg var bare sååå trøtt liksom 😛 Så trøtt at jeg faktisk måtte droppe den ene medisinen, for den sovner jeg av. Ha ha..

    8. Helge: Ja, dessverre er det medisinene mine som gjør at jeg blir så alt for fort trøtt på kvelden. Det begynner når klokken nærmer seg åtte på kvelden og da må jeg egentlig bare holde meg i gang for å ikke sovne. Men den dagen hadde jeg vært på jobb for første gang på over ei uke, og jeg var helt pannekake på alle vis, så jeg hadde null sjanse til å holde meg i gang :O Men men, i dag blir en bra dag, håper vi 😀

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: som regel når man bare dupper av så er man jo nok så klar i hodet. Men, når jeg sovner, og tydeligvis sover veldig tungt og våkner kort tid etterpå- da er hjernen helt i koma og skjønner ingenting 😛 ha ha

    10. Den lille Pandaen c:: Søsteren min fikk veldig feberfantasier når hu var lita. Hu var livredd for maur (er i grunn redd de enda) og så fort feberen kom så hu alltid millioner av maur i taket og veggene over sengen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg