FOTO- DISSE VAKRE VILLTULIPANENE.

 

Jeg har helt klart fått enda en favorittblomst.

 

Jeg har ikke sovet så mye som et sekund i natt, så jeg kjenner jeg er trøtt som fy. Siden det ikke regnet nå på formiddagen tok jeg med meg kameraet og Petter for å se om jeg kunne snike noen bilder av disse flotte villtulipanene. Jeg har helt klart fått enda en favorittblomst. Mulig jeg har mange nå.


1. Slik ser den altså ut når det ikke er sol ute. Da lukker den seg helt. 


2. Minner om en dinosaur. Ok, jeg digger Jurassic Park, så jeg ser dinosaurer overalt. 


3. Bildene er 100 % uredigerte, noe man kan se på det hundehåret som brått befant seg på linsen! 

Den er jo så fin, både når den er lukket og åpen. Jeg vil at den skal vokse overalt! I går fant jeg det faktisk inne på Spangereid også, så det må ha vært mye vind i fjor, siden den plutselig har spredd seg så mange plasser. Ikke at det er så mange alle plasser, men det dukker opp flere steder nå. Hurra!

 

Liker du denne villtulipanen? 

 

_______________________________________

#foto #blomst #tulipan #villtulipan #gul #favoritt

_______________________________________

24 kommentarer
    1. Ser at kommentaren min er anonym. Det skjønner jeg ikke for jeg har skrevet bloggadressen min. Jaja prøver igjen. Så får man nu se om det blir anonym nå også. Liss 🙂

    2. Tulipaner er fine blomster. En bekjent av meg som jeg snakket med idag var nylig på en tulipantur til Holland. Der er det tusenvis av tulipaner i en park og sikkert en fryd med all verdens fager som en tulipan kan ha.

    3. Helge: Ja, jeg var i Holland i fjor, men utenom tulipansesogen, dessverre 🙂 Men de selger visst en del “tre-tulipaner” som suvenirer 🙂

    4. Hundehåret ligger over den bøyde stilken. Jeg liker det siste best for det ble jeg litt svimel av med en gang det kan jeg se inn i når jeg så på det litt lenge. Det kalles vel dybde. Kunne vært moro å vite hva slags linse du brukte og innstilling.

    5. suttung: Tusen takk 🙂 Ja, der har du hundehåret- teite hundehår! Ha ha…

      Hmm, husker ikke i farten, men med noen få tastetrykk kan jeg finne ut av det…
      f/6.3
      1/250 sek
      ISO 200

      Akkurat nå bruker jeg et Tamron 18-200 mm

    6. Den har jeg også, men bruker mest tamron 90mm og tamron 70 300 tele makro. Får jeg råd en gang så kjøper jeg meg et nikon d810 kamera, men det blir nok å spare et par år 😉

    7. suttung: Jeg bruker den pga at jeg stort sett tar mest bilder av dyrene 🙂 Veldig fornøyd med 18-200 mm da 😀 Sparer til nytt objektiv da, siden jeg har greid å lage et hakk i dette :O Får se hva jeg ender opp med da 🙂

    8. Vakker! men kan du ikke legge ut noen bilder så jeg ser størrelsen..Så bra du kom deg ut litt i dag! ha en god kveld!

    9. Vera Lynn: Jeg har aldri sett denne før, før jeg plutselig oppdaget den for to år siden 🙂 Nå har den spredd seg helt hjem til mitt nabolag/bygd, så håper den kommer helt opp i min grøft også 🙂 he he

    10. Vakre bilder av blomsten her! Villtulipaner var et nytt begrep for meg. Finnes de? Ellers likte jeg også din favorittblomst. Synd med manglende søvn. Får håpe du kan ta det igjen snarlig 🙂

    11. toveview: Tusen takk 😀 Du, jeg veit ikke om det er en Villtulipan, eller om det er det de heter. Jeg fant disse for første gang for 2 somre siden, og syns de er så fine! Jeg har spurt mange om de veit hva slags blomst det er, men ingen veit og ikke alle har sett de før- så vi blei egentlig bare enige her inne på blogg at det var en slags tulipanhybrid, eller bare en villtulipan 🙂 Den ligner jo 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg