FOTO- NATUR #6

 

Natur.

Denne flotte villtulipanen! Jeg veit ikke om det faktisk er en villtulipan, men flere av mine flotte bloggvenner trudde det, og det er jo det det ligner på, så jeg velger å tru på det. Den er så flott, syns jeg. Den vokser liksom rundt omkring langs veien i grøfter. Grøften blir så mye finere med disse!

Jeg har kun sett de i Mandal, og frem til ca. 5 km fra der jeg bor. Jeg vurderte i dag om jeg skulle legge kameraet i bilen og stoppe på vei hjem for å ta bilder av den, men jeg har jo ikke samvittighet til det. Jeg vil jo fortest mulig hjem til Petter og få litt pelsterapi etter lange timer på jobb. Og han vil jo ut. 

Men til min store glede i dag da, var at jeg så at disse plutselig vokser helt på grensen i hagen til noen i bygda her- de var der ikke i fjor! Så jeg skal nok greie å snike med ned dit i løpet av helgen, hvis det er pent vær, og snike til meg noen bilder. Håper de som bor der ikke er hjemme da. Kremt.

 

Har du disse voksende rundt hos deg? 

 

______________________________

#foto #natur #tulipan #vill #blomster

______________________________

14 kommentarer
    1. Margrethe: De er kjempeflotte! Så de for første gang sommeren for to år siden og blei jo helt forelsket i de! De er så flotte- jeg syns de er like flotte når de ikke er helt utslåtte også, mye mindre enn en vanlig tulipan liksom 😀

    2. Ikke sett den tror jeg..men minner om entulipan ja.. og var helt nydelig :)) Bare du ikke tar blomstene deres uten å spørre… må det vel være greit å ta noen bilder syns jeg.. God helg <3

    3. annebe: Ja, de vokser jo i en klynge på utsiden av buskene de plantet langs tomtegrensen sin i fjor, så jeg trur jo ikke akkurat de føler jeg tråkker inn på plenen dems- men jeg syns likevel for min egen følelse at de kan være på butikken, eller noe, når jeg er der og knipser et bilde, eller ti 😛 he he..

      Men ja, jeg syns de er kjempefine 😀 Kunne ønske de vokste i min grøft 😛 he he

    4. Så herlig 😀 Nei de har jeg aldri sett her oppe i alle fall 😛 Venter jo ennå på at tulipanene i bedet rundt drivhuset skal hæres å stikke opp av jorda ;P God helg og lykke til 🙂

    5. dedicat: Så rart at nesten ingen har sett de- kanskje de er “nye”? 🙂 Jeg så de liksom for første gang ever for to somre siden, og først i år fant jeg noen få stk i nabolaget liksom 🙂 Jeg har jo lyst til å plukke de og ta de med hjem! ha ha

    6. Ja den lignet en tulipan..og mener jeg også har sett noe lignende i rosa/rød..vist den er like stor som en tulipan.. ? Flott bildet! og kos deg med kvelden!

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Nei, denne er nok mindre enn en tulipan du kjøper i butikken- i alle fall smalere og spissere i bladene- og mye mindre enn tulipaner som blir plantet i bedd ute 🙂 Jeg har kun sett den i gul, men hadde vært gøy om den fantes i flere farger 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg