HVERDAG- LITT OPPMUNTRENDE UTE.

 

I dag har jeg gjort alt for mye.

 

Huseieren har vært så flink at hu har spylt både hus og gårdsplass i dag og gjort det veldig hyggelig på utsiden. Jeg har ikke hjulpet til med noe, skammelig nok. Men siden jeg måtte til Mandal siden jeg brått var tom både for hundemat og kattemat, så tok jeg en tur på Plantasjen også i samme slengen. 

Pinlig nok er det to år siden sist jeg gjorde det litt hyggelig med blomster på utsiden. I år hadde jeg bestemt meg for at nå må jeg, og siden huseier var så godt i gang følte jeg liksom at det var på tide at jeg fikk ut fingeren også. Jeg var helt død etter denne handlerunden. Plantasjen føltes som en stor jungel!


Jeg liker denne gamle tønnen min. Jeg har vurdert å “pusse” den opp, men har kommet frem til at jeg syns den er perfekt som den er.


Margeritter, I think.


En veldig fin blomst, både i potter og ute i veikanter. 


Favoritten over alle favoritter- Pingvinen min! Love it.


De står liksom bare på rekke og rad. Litt påskelinjer, mye stemor. 


Og vårlyng da. Jeg syns lyng er så fint. 

Vel, nå er det i alle fall plantet litt med blomster på utsiden. Man får litt oppmuntring når man går ut, og ikke minst kommer hjem da. Det hjelper mye det altså. Jeg elsker Plantasjen. Hadde det ikke vært for den grusomme varmen der inne hadde jeg fint kunnet jobbe der. Planter og blomster- herlig!

Nå er jeg så sliten at jeg ikke har ord for det. Jeg er helt skjelven, faktisk. Nå blir det å henge litt i sofaen så jeg får igjen pusten litt. Jeg har en del å gjøre inne i dag også, så. Tilslutt vil jeg sende alle gode tanker til Stockholm i dag. En forferdelig dag for Sverige, og alle oss som byr oss om naboene våre!

 

Planter du mye blomster i hagen? 

 

______________________

#hverdag #blomster #hage

______________________

20 kommentarer
    1. frodith: Takk 😀 Jeg elsker pingvinen min- han er den fineste jeg har, etter de levende dyrene 😉 Jeg trur jeg har hatt han i 11-12 år nå <3

    2. Så flott det ble! og jammen har du vært flink! ja ifjor kjøpte jeg ikke blomster..for vel gjøre det i år..siden vi ikke skal på noe lang tur..så får jeg stelt dem også.. er ikke så mye som skal til..Den tønna må du ALDRI pusse! den er sååå fin som den er! hilsen meg! hihihih. Ha en god kveld!

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, det hjelper litt med blomster altså, selv om det ikke blei store utvalget i dag 🙂 Stemor må jeg ha, for de hører liksom til 😛

      Nei, nå har jeg hatt den tønnene i ca. 4 år, trur jeg, og det var vel først i fjor jeg liksom så at den ikke må gjøres noe med- den er jo helt perfekt som den er 😀 Liker den grønnfarger som er igjen på den 😀

      Jeg fikk tønnen fra banken jeg jobber i- de brukte den for mange år siden til at kundene kunne sette i fra seg paraplyene sine i 😛

    4. Så flink du er! Ble veldig fint 🙂
      Heldig ho utleieren er som har deg der. Her har ene leietakeren pyntet med å risse inn ett lite hakekors ved døra!!!
      Jeg vil å få fikset litt ute i Hagen snart. Blomster frisker jo veldig opp! Søt pingvin du har, helt enig med å ha tønna slik den er 🙂

    5. Så koselig og fint det ble da 😀 Har en blomsterkasse på balkongen vår, som jeg hadde blomster i et år da jeg flytta inn xD Ikke hatt noe der siden xD Haha.. og jeg som er så glad i blomster 😛 Men de dør bare xD

    6. Veldig koselig ble det :)) Litt blomster er koselig å pynte opp med..og stilig pingvin :)) Fryktelig med terroren i Stockholm ..<3 Ønsker deg ei god helg <3

    7. Silje: Takk 🙂

      Ånei, det er ingen hyggelig leietaler da :O Makan!

      Blomster er veldig koselig 😀 Huseieren har mere busker og slike store blomster- jeg liker å holde meg til de små 😛 he he..

      Pingvinen er supersøt- har hatt den i ca. 11 år nå, trur jeg 😀 Og tønnen har jeg funnet ut er perfekt som den er 😀 Tidligere blei den brukt i banken så kundene kunne sette fra seg paraplyene sine 🙂

    8. Margrethe: Tusen takk 😀 Ja, blomster er koselig- det hender jeg glemmer å vanne de, kemt, men da er huseier snill og passer litt på 😛 ha ha…

    9. Søtmonsen ): Takk- blomster gjør en stor forskjell på en ellers så tom og kjedelig plass altså 😀 Ja, jeg pleier å glemme å vanne de, men heldigvis har jeg en snill huseier som passer litt ekstra på 🙂

    10. annebe: Ja, litt blomster gjør en stor forskjell 😀 Og pingvinen er så klart min favoritt- den står ute året rundt 😛 ha ha.. Ja, den terroren altså- helt forferdelig <3 God påske til deg og dine <3

    11. karidansen: Takk- det hjalp med litt blomster igjen 😀 Og Pingvinen min er denfineste ever- har hatt han i ca. 11 år nå 😀 Eføy er flott- vi har massevis som vokser vilt her i området 🙂 Stemmer det at de er fredet? Eller veit ikke om det heter fredet, men i alle fall ulovlige å plukke? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg