FOTO- STORM PÅ STRANDEN.

 

Når man har hund er man ikke like redd for vær og vind.

 

I dag blåser det nesten storm, om det faktisk ikke er det storm, så jeg tenkte at stranden for en gang skyld måtte være ledig. Det er sol i dag! Det blåser som en gal, men det er sol! Stranden er fin uansett vind. Petter blei kjempeglad for tur på stranden. Så glad at han fikk selektiv hørsel deluxe. Ja ja. 


1. Hele stranden for oss selv, så vi bryter båndtvangen vi.


2. Det går så sanden spruter!


3. Med alle fire bein i luften. Galningen.


4. Stor boltreplass for en liten gladfis.


5. Han er ikke direkte tam.


6. Men alltid verdens gladeste!


7. Hva gjør du her nede? 


8. Trekker litt frisk luft. Med den vinden var det ikke akkurat vanskelig.


9. Han er den søteste jeg veit!

Når man er aleine hund er det liksom ikke så mange å leke med. Formen min er ikke så god at jeg orker å herje med han. Da blir man litt døv da, når det er tusen nye lukter å lukte på. Strenge-Elin måtte frem to ganger for å fortelle at man hører etter når man blei snakket til. Det hjalp. Lille luringen!


10. En glad liten luring. 


11. Noen ganger er han så rar. Helt i sin egen verden.


12. En fin dag på stranden, til tross for masse vind. 


13. Vasser litt. Vannet er kaldt!


14. Det blåser bare litt! 


15. Store, fine Petter.


16. Ånei, vann på potene. Noen ganger er det litt krise. 


17. Det er ikke bare bare å løpe i motvind når man får masse sand i fleisen.


18. Nu går vi hem.

Det var ikke bare lett å ta bilder i denne vinden. Det blei sandstorm innimellom. I skrivende stund sitter jeg fremdeles å børster sand fra ansiktet, og jeg trur både nese, munn og ører er full av sand. Kremt. Men, det var verdt det. Vi hadde hele stranden for oss selv, så nå er Petter sliten og fornøyd.

 

Har du storm i dag?

 

__________________________________

#foto #strand #sand #hund #storm #vind

__________________________________

28 kommentarer
    1. Så herlige bilder du fikk da! 😉 Fineste Petter!
      Også ser det nesten ut som dere er i syden med den fine sanden.. :-p
      Her regner det, men var heldige med turen vår! 😉
      Og “strengstemmen”.. det er utrolig hva den hjelper, bare SÅ synd den må frem. Samme her også! 😉

    2. Flotte bilder 🙂 Likte spesielt bilde nummer 2 tror jeg, vet ikke helt, men det minnet meg litt om en gammel Disney-film jeg så for mange år siden. Ikke en av tegne/animasjon-filmene, men en av de med ekte dyr og mennesker i, som kom ut på 90-tallet eller tidlig 2000-tallet.
      Når jeg tenker meg om. Den filmen jeg tenker på… Jeg tror at sist gang jeg så den var sist gang jeg var hos frisøren, altså på 11 årsdagen min. For da hadde jeg ikke bare kastet opp i stolen (noe som dessverre hadde vært tilfelle et par ganger tidligere også), men attpå til besvimt. Så, hmm, nå fikk jeg veldig blandede nostalgi-følelser her merker jeg xD

    3. EtVennligPuff: Tusen takk 🙂 Ja, det er veldig flott her, og sanden er nesten som i syden faktisk- i alle fall noen steder 😀 Ja, huff, strengestemmen er litt kjip (får jo dårlig sammvittighet- ha ha), men har tar i alle fall hintet da og kommer som ei kule på alle innkallinger etterpå 😀

    4. Aylar Von Kuklinski: He he.. Digger måten du assosierer ting med 😀 Selv om det å kaste opp hos frisøren kanskje ikke var så gøy da 😛

    5. JAA..vi har også storm i dag! og var ved sjøen..det blåste godt der..men hadde nok vært umulig å være der nå..for her oppe i høyden blåser det nå så det knaker i veggene..hihih..Så nydelige bilder av den herlige gutten din! Så gøy å se han løpe og kose seg!! Vi hadde 5 hunder på tur i dag..og tre i langline..to i bånd..blir jo så mye surr..men gikk ganske bra til å være første gang med disse dumme linene…hihih. ha en god kveld og kos deg i vinden!

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Vinden tar skikkelig tak i husveggene her- og så kald som vinden er! Men, det betyr jo bare mindre folk ute 😛 he he..

      Tusen takk- han er jo en klovn og sjarmør om hverandre han her <3 Og gøy at han greier å løpe og herje litt selv når han er aleine <3 Han prøvde å få med meg på lek da, men jeg måtte bare heie på han slik at han blei giret, i stedet for nærkontakt- ryggen tar døden på meg fra før liksom 😛 Men han syns det var gøy for det han 🙂

      Langliner er noe herk altså. Greit om man har én, eller to hunder, men selv da kan jeg bli gal. Langline på disse langbeinet er klin umulig- surrer seg fast i sine egen bein på få sekunder liksom- så det har jeg gitt opp. På stranden er det ingen dyr, så vi brøyt båndtvangen i stedet for 😛 Tok en runde i det høye gresset først for å se om det var fugler der, men det var det ikke, så vi utgjorde ingen fare for noen 🙂

    7. Søtmonsen ): Ja, det er jo liksom storm :O Men, nå har det roet seg, men så er solen på vei ned da så orker ikke så mye ut likevel 🙂

    8. Jeg blir bare så i godt humør når jeg ser bildene av en sånn glad og lykkelig hund 😍 Det har blåst ganske friskt her i Oslo også, men sola har vært oppe og varmet i mellom vindkastene :o))

    9. Vera Lynn: Ja, det er det beste jeg veit- lykkelige og fornøyde dyr <3 Og Petter veit å vise glede- han har så mange uttrykk at han egentlig burde hete Klovn 😛 ha ha..

      Her var det ikke så mye pause mellom vindkastene at man egentlig kjente solen, men bare det å se at den er fremme er noen ganger nok 😀 I dag er det iskaldt ute! 🙂

    10. cuskima: Ha ha .. Det surefjeset så jeg ikke en gang- jeg tenkte automatisk at øynene satt på andre siden 😛 he he..

      Petter er en herlig en <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg