HVERDAG- HVOR ENDER JEG OPP?

 

Det er ikke bare lett når man skal på tur.

 

For et par uker siden fikk jeg spørsmål fra ei venninne fra Sverige om ikke vi kunne ta en helgetur til Polen, eller noe. Hu har spurt ved jevne mellomrom de siste årene, men jeg har aldri hatt tid. Nå måtte jeg bare finne tid og sa derfor ja. Vi fant en helg som passet oss begge, men så sa det stopp.

Planen var en billigtur til Polen, bare for å ta en tur. Når vi først kom oss inn på nettet for å bestille billetter var plutselig turen så fryktelig dyr. Vi gidder ikke akkurat å betale over 5.000 kr for fly og hotell til Polen. Vi begynte å se på litt andre alternativer, men alle billigturer var plutselig fryktelig dyre. 

Men, på tur skal vi! Det er vi enige om. Vi veit i grunn bare ikke hundre prosent hvor enda. Vi tullet med sist vi prøvde å finne en tur om at vi sikkert endte opp i Sverige. Ikke for det, Stockholm er en fantastisk by, så der kan man uten tvil tilbringe en langhelg. Vi vil helst utenfor Norge, Sverige og Danmark. 

Spørsmålet er liksom ikke om det blir tur, men hvor vi ender opp tilslutt. Vi følger litt med på om det dukker opp en billigtur, ellers har vi bestemt oss for at vi bare tar en slik i siste sekundet reise på dagen. Datoene er allerede bestemt, så tur blir det uansett. Jeg er bare litt spent på hvor vi ender opp til slutt. 

 

Har du tatt en slik i siste sekundet tur før? 

 

__________________________________________

#hverdag #reise #tur #utlandet #polen #sverige #fly

__________________________________________

30 kommentarer
    1. Så altfor mange ganger tatt en tur i siste liten. Har vært i både Warszawa og Gdansk og likte meg godt begge steder, nå er jo Warszawa en god del større en Gdansk. Men begge steder er helt nydelige og superbillig! Så hvis du ønsker å bruke minimalt med penger, men fortsatt kunne frotse i mat og drikke er det tipp topp steder! Og Kroatia 😉

    2. Jeg tok sånn hopp på tur når jeg var ung…spennende det da…og om du har noen til å ta dyrene for deg raskt, så kjør på! Blir gøy å se hvor dere havner!

    3. Er det virkelig SÅ dyrt til Polen nå?? Jeg har vært der tre ganger (warszawa, Gdansk og Krakow), og var heldig med pris på fly og hotell alle gangene!
      Håper dere finner noe billig, OG til et land dere begge ønsker, og vil oppleve! 😉
      Det er forresten herlig å planlegge tur! 😉

    4. Hoho, jeg kunne aldri livet funnet på å slenge meg med på en tur sånn i siste liten. Kjenner stressnervene bobler i meg ved bare tanken, haha 😀 Også synes jeg det er litt kos med denne planleggingsfasen og rekke å glede seg til turn også 🙂
      Masse lykke til! Blir spennende å høre hvor du endre opp 😀

    5. dreamofstyle: Ja, vi skulle i utgangspunktet til Warszawa, men billettene var plutselig veldig dyre. Så, vi får bare se hvor vi ender opp tilslutt 😛 Venninnen min vil jo shoppe, så 😛

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, dyrepass har jeg allerede for dagene er bestemt, vi veit bare ikke hvor vi skal med mindre vi finner noen litt rimeligere billetter til Polen- det er i utgangspunktet dit vi vil. Venninnen min vil nemlig shoppe 😛 ha ha

    7. EtVennligPuff: Når hu spurte kunne vi få billige billetter- da sjekket hu bare der og da og ikke i forholdt til reelle datoer. Når vi først hadde bestemt dato var det liksom mer enn dobbelt så dyrt :O Flybilletter, baggasje (det er tydeligvis det som er dyrest) og hotell kommer på godt over 5000 kr da.

      Dette blir mest en shopping tur, siden det er det hu ønsker. Er kun jeg som liker historie 😛 ha ha

    8. Makeup By Sofie: He he.. Vi veit jo allerede hvilken dag vi skal reise, så glede oss gjør vi allerede- vi veit bare ikke hvor vi skal glede oss til 😛

      Takk 🙂 Jeg er spent på hvor vi ender opp 🙂

    9. SV: Over 5000 kr. for hotell? Forferdelig! :-/ Jeg tror vi betalte langt under 5000 for ALT, på alle turene vi har vært på!
      Mest historie, gå og se og kose seg er viktigst for meg på tur! 😉 Også bittelitt shopping, men bare litt…

    10. EtVennligPuff: Nei, altså, alt i alt så blei det på over 5000 kr, ikke kun hotellet 🙂 Det er liksom nesten det dobbelte av hva hu hadde sett og tenkt- må følge lommeboken litte granne 🙂

    11. Håper dere finner på noe fint som ikke koster all verden :)) Flere år siden jeg har vært utenlands… så for meg holder det med en tur til et hyggelig sted en times tid unna her vi bor :)) Kos deg med kvelden <3

    12. Jeg og en venninne reiste til Gdansk i november, med en måneds varsel. Det kom på 1100,- med fly og hotell pr. person. 3 netter. Vi reiste da med Wizzair. Det flyselskapet er noen luringer, for de tar jo ekstra for alt. Bitte liten bagasje er innkludert. Og da mener jeg bitte liten. Men jeg valgte å betale litt ekstra for en større bagasje. Hotellet vi bodde på i Gdansk heter Ibis. Og det er ganske nytt, og ganske rimelig. Det var ikke frokost innkludert, men det er mange fine plasser å spise i Gdansk.
      Ibis ligger nært et populært kjøpesenter. Og der var vi mye. Men vi besøkte også andre kjøpesentre. Min venninne ville også shoppe ser du. Jeg er mer historie og kulturinteressert selv 🙂 Endte opp med å kjøpe to par sko. Jeg som hater å kjøpe sko. Men DET var billig det 🙂 Det er mye fint å se i Gdansk. Ikke bare shopping 😀
      Anbefales 🙂

    13. Brussel da? 😀 Bruker å være billig, og det er kjempe flott der 😀 Og man kan reise så mange steder fra Brussel som er billig med tog ^^ Og Dublin da 😀 Reiser til Dublin og bor på sånn motell/vandrehjem ei helg før jul, for å handle julegaver 😀 Billig, og kjempe fin by 😀

    14. Eva: Ja, planen var egentlig Warszawa, eller hva det nå heter, eller Gdansk når vi ikke fant annet enn dyre billetter, men det er jo like dyrt uansett hvor man valgte.

      Ja, herlighet. Bagasjen er jo faktisk dyrene enn billettene- det er jo helt utrolig :O Og håndbagasjen man kunne ha med er bitteliten ja- typ 40x30x30.. Ikke mye man får plass til da nei 😛

    15. Søtmonsen ): Ja, det er også plasser vi snakket om 🙂 Men, det er var dyrt uansett hvor vi ville, så vi bare ser det ann de neste par ukene, så ser vi om det blir bestilt tur da, eller om det blir en slik i siste sekundet tur 🙂

    16. Sånn reise nesten med en gang passer ikke meg, for jeg elsker å planlegge hvor jeg skal bo, shoppe og ikke minst hvilke severdigheter jeg skal se!
      Skulle ønske jeg hadde noen gode tips til hvor dere kunne dra, men dessverre!

    17. Sandra Marie: Ja, og selv om det er i underkant av en måned vi reiser så blir det en smule spontant hvis vi ikke får bestilt billetter før dagen før 🙂

    18. Margrethe: Vi reiser ikke før siste helgen i april, så rekker jo å planlegge at vi ikke veit hvor vi skal i ganske god tid da 😛 ha ha

    19. Vera Lynn: Jeg liker i grunn å vite litt på forhånd, men dette blir mer en tur bare for å ta en tur 🙂 Da er det lettest med shopping, og det kan man jo nesten hvor som helst 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg