HVERDAG- NU ÄR DET NATTEN.

 

Det skal bli greit å komme seg i seng, kjenner jeg. 

 

I går var jeg så sliten at jeg nesten trudde jeg skulle falle om. Jeg fikk ikke sove natt til i går. Klokken var over fire på morgenen før jeg sovnet. Når første alarmen da ringer kvart over fem er man ikke akkurat menneskelig. Jeg skrudde av alle de andre alarmene og satt på en ny, mye seinere!

Jeg var ikke på jobb før halv elleve i går, fortsatt skikkelig trøtt og uopplagt. Vondt i ryggen hadde jeg også. Sånn merkbart vondt at det var irriterende og forstyrrende. Men det hjalp underveis som jeg fikk fylt på med smertestillende. Jeg var også med på treningen med jobb i går. Jeg måtte bevege meg. 

Treningen var fryktelig tung. Det er ikke bare bare å trene når man har de fleste symptomer med å være i overgangsalderen. Jeg trur jeg svettet som 3 voksne menn som har stått ute i solen og gravd ei svær grop i flere timer. Jess, slike menn svetter mye! Men det var en god treningsøkt sånn sett. 


Fra forrige tur til Havsyn. Trykk på bildet hvis du vil se bildene fra den turen. 

Når jeg kom hjem var jeg så sliten at jeg nesten ikke orket å spise en gang. Spise måtte jeg likevel for jeg var så sulten at jeg nesten hadde vondt i magen. Hundene fikk kun en liten tur i det jeg kom hjem og rett ut i grøften før jeg gikk å la meg. Jeg var helt seriøst i seng til kl. 20.58. Det er tidlig!

Jeg var så trøtt at jeg faktisk sovnet ganske nøyaktig 21.08. Og det beste av alt var at jeg sov mye og lenge. Jeg våkner noen ganger i løpet av natten, den ene gangen satt jeg fast inne i dynetrekket, men jeg sovnet heldigvis ganske kjapt alle gangene. Jeg var trøtt når jeg våknet. Alltid litt nyvåken-trøtt. 


Jeg vurderte dette til vår-challengen til Frodith med temaet speiling i dag. Trykk på bildet hvis du vikke har sett hvilket bilde jeg valgte. 

Men når jeg kom på jobb 08.15 i dag tidlig så var jeg så opplagt som jeg nesten aldri har vært før. For en uvant, men deilig følelse! Jeg blei sliten og trøtt etter hvert da, men de få timene jeg var opplagt var virkelig deilige. Jeg er ikke like trøtt i kveld, men jeg kjenner det skal bli greit å komme seg i seng.

Jeg skal egentlig inn til Kristiansand i morgen, for å møte venninnen min fra Fyresdal og hennes venninne som skal stille ut sine hunder i morgen, men jeg trur rett og slett ikke jeg orker. De har oppmøte kl. 9 og jeg kjenner det blir alt for tidlig for meg. Jeg venter heller til søndag når det er Ulvehundene sin tur. 

Så i morgen blir det bare å være hjemme slik at jeg kan få skrubbet ned hele leiligheten og forhåpentligvis er vi litt heldige med været i morgen så jeg kan ta med hundene i skogen. Egentlig har jeg lyst å finne en ny turplass, men jeg får se an formen i morgen, og været. Nå sier jeg god natt. God natt. 

 

Er du klar for helg nå? 

 

________________________________

#hverdag #natten #sliten #helg #planer

________________________________

15 kommentarer

Siste innlegg