FOTO- ROSA TANG OG GLADE HUNDER PÅ STRANDEN.

 

Grått og regn i luften, men på tur ville vi!

 

Vi tok en tur bort på stranden på Reme. Siden det har regnet i dag og det fremdeles var noen dråper regn når vi skulle gå regnet jeg med det var litt farger på stranden. Det er jo på de turene hvor de er vått ute at jeg finner rosa tang og andre ting. Jeg fant rosa tang i dag jeg, så det stemmer med været det.


1. Rosa strimler på stein.


2. De er jo litt fine da, disse rosa klasene med tang.


3. Fant en fjær også.

Jeg lot hundene løpe fritt, hver for seg, på stranden. Vi var der akkurat i det de store barna sluttet på skolen og kom med skolebussen, og en del foreldre som skulle hente barna på barnehagen like ved. Jeg slapp derfor ikke begge to tilfelle det skulle komme noen og de brått fikk selektiv hørsel. 

Musika fikk løpe først, etter at Petter blei henvist tilbake på plass etter han faktisk fikk selektiv hørsel! Musika var overlykkelig for å få løpe litt. Litt kjedelig å løpe aleine, men bedre enn å ikke få løpe i det hele tatt. Jeg rakk ikke å stille kameraer helt riktig på den turbofrøkna, så bildene er litt vel mørke. 


4. Musika i full fres.


5. Litt av en stil.


6. Turbofrøken.


7. Så var det det med den stilen da. 


8. Står ikke i ro i det hele tatt!


9. Kjekt å være på stranden. 


10. Full fres i vannet. 

Petter fikk som nevnt over helt veldig dårlig hørsel når han skulle få løpe først. Han hørte ikke på kommandoen “vent” i det hele tatt og la bare på sprang og freste rundt. Det hadde vært greit nok det hadde han kommet på plass når jeg ropte på han. Vel, det skjedde ikke, så da var det tilbake i bånd. 

Etter at Musika hadde fått løpt litt fikk han igjen en ny sjanse til å få løpe fritt. Den er jaggu eksemplarisk den hunden når han skjønner det lønner seg å høre etter. Så fort han fikk beskjed om at det var greit å løpe spolte han av gårde i full fart. Det er ikke bare lett å få bra bilder når farten er alt for kjapt. 


11. Full fres ned i vannet.


12. Ut i fra stilen å bedømme var det muligens litt kaldt i vannet.


13. Hva mener du med at jeg har sikkel over hele snuten? 


14. Langbein!


15. Hurra- pinne!


16. Så glad!


17. Han er ikke helt tam, altså. 

Jeg skulle i grunn ha latt de få løpe litt sammen også slik at de fikk ut enda litt mer energi, men det er så mange veier det kan komme folk i fra så jeg har ikke helt oversikten her. Det er greit nok å ha oversikt over én hund til en hver tid, det er litt verre med to. Jeg vil ikke risikere å skremme noen. 

Men de fikk i alle fall løpt litt og var nok så fornøyde med det. Løpe er gøy uansett, bare man får løpe liksom. Litt kjedelig å være den som står i bånd når den andre får løpe, men det gikk i grunn greit det også. Musika er en skikkelig klage hund og sutrer for det meste, mens Petter ikke sutret litt en gang. 


18. Litt rosa tang og litt grønn tang.


19. Det er jo litt fint også da.


20. Masse rart på et sted.

Vi slapp unna med kun noen få dråper regn i luften, så det blei i grunn en fin tur. Vi brukte en time tilsammen, så det er ikke den legste turen, men lang nok til at begge ligger rett ut og snorker og drømmer i kor her. Slitne hunder er lik fornøyde hunder. Er de fornøyd er jeg fornøyd. En fin-fin dag. 

 

Har du vært på stranden i dag? 

 

________________________________

#foto #strand #hund #tang #rosa #glad

________________________________

26 kommentarer

Siste innlegg