HVERDAG- Å PYNTE PÅ SANNHETEN.

 

Noen ganger er det faktisk lurt å pynte litt på sannheten. 

 

Jeg pynter aldri på sannheten, i alle fall svært sjeldent. Slikt gidder jeg ikke. Og i alle fall ikke på sosiale medier. Har jeg en dårlig dag har jeg null problemer med å skrive “fuck verden” på veggen min. Eller jeg lar bare være å skrive noe i det hele tatt. Men det er jo noen ganger man bør pynte litt på sannheten.

Som blogger trur jeg i grunn man pynter veldig mye på sannheten. Spesielt når det kommer til det å dele matoppskrifter. Det sies at man “spiser” med øynene. Man blir mer fristet til å spise noe som ser godt og fristende ut. En klump sjokoladepudding ser mer fristende ut med et bringebær på toppen.


Et typisk bloggbilde. Bildet er forøvrig funnet på suntoggodt.no.

Jeg gidder ikke å pynte på maten min en gang jeg. Jeg er ikke så glad i mat at jeg gidder å “spise” med øynene. I alle fall ikke når jeg veit hva jeg spiser. På blogger lager de flott dandering av alt de deler. Og det bør man jo. Jeg hadde aldri passet som en “stor” blogger. Da hadde jeg måtte endre meg, mye!


Slik så skålen min med vanilje kesam, litt kornblanding, kiwi og banan ut. Her har vi bare kastet det opp i skålen i den rekkefølgen det kom.

I forhold til et typisk bloggbilde og min skål med kesam, kornblanding, kiwi og banan som er plassert i fanget, så vil jeg ikke akkurat påstå at min kommer til å friste noen andre til å ville spise det samme. Jeg må likevel bare poengtere at det smakte veldig godt, selv om det ser ut som et takras. Nam altså.

Jeg hadde aldri smakt kesam før, men har så klart blitt fristet av andre bloggere som har delt flotte bilder av mellommåltidet sitt. Hadde de delt et “typisk Elin-bilde” hadde jeg nok ikke blitt så fristet altså. Så, hvis jeg noen gang skal dele noe fristende med deg, så lover jeg å pynte på sannheten. 

 

Pynter du ofte på sannheten? 

 

______________________________________

#hverdag #pyntepåsannheten #fristelser #godt

______________________________________

20 kommentarer
    1. Å du herlige! Møe enig med deg – og ingen tvil om at dette smaker godt – hivi oppi i vilkårlig rekkefølge! Tommelen opp for et velsmakende måltid 🙂

    2. Margrethe: Det var altså så godt! Hadde jo lyst på bringebær også da, men det har jo ikke kommet i butikken enda 😛

      Jeg var litt i tvil om jeg turte å kjøpe vanilje kesam, siden jeg i utgangspunktet ikke liker vaniljesmak (absolutt ikke lukt, som i duftlys), annet enn vaniljeis, men denne smakte virkelig god vanilje og ikke sånn fake 😛

    3. Hehehe..ja akkurat her hadde det lønt seg å pynte på sannheten..om du skulle selge det..hihih..men sånn ellers så er jeg ikke noe fan av det å pynte på sannheten..Jeg er nok som deg! Ta det som det er..eller la vær! Sånn er jeg, og lik meg eller la vær..hihi..Ser godt ut..men tror ikke jeg liker kesam..liker ikke yoghurt..og surmelk..så holder meg unna..

    4. Har du sett, dette hørtes veldig kjent ut – helt likt meg 🙂 Og med noen lunde samme tematikk på samme kveld til og med. Hadde jeg ikke vært i skriving når ditt innlegg ble publisert, hadde jeg sikkert slettet mitt for å ikke bli beskyldt for plagiat på tema. Men jeg fikk ikke lest ditt før etter mitt var publisert. Burde nok i et bloggperspektiv blitt flinkere på pynting, men så er spørsmålet om jeg har så lyst. Er i grunn ganske glad i det ekte og autentiske, så kan en jo håpe at noen som leser det en skriver også er det. Hadde spist opp skålen din lett – bortsett fra kiwien, men den kunne jeg nok fått donert til noen i husholdet her som eeeelsker det. Håper du har hatt ei fin helg, og har gode planer for uken som kommer 🙂

    5. Hehe, jeg prøver på det da ;P Med mine matbilder 😛 Men orker liksom ikke å strekke meg så langt som å kjøpe inn bladpersille og sitronmelisse bare for å pynte jeg da 😛 Det er waste for meg, siden jeg ikke spiser det, og for så å kaste hele potta ;o Nei, da sier jeg stopp 😛 Når det bare er jo meg og min kjære altså 😛
      Jeg pynter jo om jeg skal servere til andre så klart 🙂 Men sånn der så holder det med enkle ting ja 😛 Sikkert derfor de ikke slår an så veldig, haha. Jeg har ikke noe fancy kjøkken som er flott å ta bilder i heller 😛 Der instagram kommer inn 😉

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Ha ha- ja, jeg burde helt klart ha pyntet litt mer skulle jeg prøve å selge det inn til noen 😛 Lo godt når jeg fikk satt meg i sofaen og skulle til å spise- blir brått inspirert til et slikt innlegg liksom 😛

      Jeg var mest i tvil om denne vaniljen jeg da. Jeg liker vaniljeis, men jeg liker ikke vaniljesmak på ting. Men jeg blei positivt overrasket- den smakte ordentlig vanilje og ikke slik fake skvip 🙂 Og så er den en del fyldigere i konsistensen enn yoghurt, så jeg likte den i alle fall veldig godt 😀 Men, liker man ikke yoghurt og slikt trur jeg vel ikke at dette blir din favoritt heller 🙂

    7. Kristin: Ha ha- jeg måtte bare kjapt trykke meg inn hos deg før jeg lukket pc’en for å se, og det var jo nesten helt likt liksom 😀 Så gøy 😀 Bare at bildet ditt av kaken var jo faktisk mye bedre enn min skål med ting dumpet oppe i 😛 ha ha..

    8. Søtmonsen ): Men det jeg liker med dine innlegg er jo at du ofte deler oppskrifter som er enkle og lage og da ser jeg liksom ikke poenget med å pynte det så veldig opp- du viser jo retten på en fin måte uansett. Jeg blir i alle fall veldig sulten når jeg er inne å leser hos deg 😀

      Men skulle jeg på en måte ha vist dette kveldsmåltidet mitt i et innlegg på bloggen, så hadde jeg jo måtte pynte litt på det, i alle fall slik at man kunne se alle ingrediensene 😛 Her ser man jo så vidt kesamen og kornblandingen- bare masse banan og litt kiwi 😛 ha ha

    9. Hehe, aww tusen takk for det ^^ Koselig å høre 😀 Hehe. Jeg prøver jo ikke noe sånn veldig hardt heller da, så ;P Men litt for å prøve å friste andre litt til å inn å se ;P
      Ja, det er mange som kun ser på bilder for å gå inn på en blogg. Liksom de som fenger en 🙂

    10. Søtmonsen ): Du er et naturtalent 😀

      Ja, det er jo litt viktig med fine bilder- jeg orker sjeldent å klikke meg inn på en ny blogg hvis det er et elednig mobilbilde der man såvidt ser hva det er tatt bilde av. Så, litt viktig er det jo 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg