QUOTES- MORGENDAGEN.

 

Lev hver dag som om det var din siste. 

Det blir to quotes i et det, men jeg syns i grunn de henger litt sammen. I morgen, da skal jeg. I morgen, da vil jeg. I morgen, da må jeg. I morgen. I morgen blir ofte, i alle fall hos meg, utsatt til dagen etter, eller til og med uker etter, litt avhengig av hva det er som skal gjøres, så klart. I morgen blir bra.

Hva hvis morgendagen aldri kommer? Er jeg fornøyd med livet mitt slik jeg har levd det, eller ville jeg, om jeg visste at jeg nå kun hadde denne dagen igjen å leve, angre på alt det jeg ikke fikk gjort? Jeg har ingen typisk “bucket list”, men jeg vil så klart oppleve mye mer enn det jeg har gjort til nå. 

Lev hver dag som om det var din siste. På en annen side trur jeg ikke man kan gjøre livet sitt til “en fest” hver dag, bare for å føle at man har levd uten anger for ting man ikke hadde rukket. Jeg tenker heller at jeg gjør hver dag til en fin dag, uansett hva jeg måtte velge å gjøre den dagen. Så lenge jeg trives.

 

Har du en bucket list?

 

_____________________________________________________

#quoets #ordtak #sitat #morgendagen #anger #livet #bucketlist

_____________________________________________________

10 kommentarer
    1. Ja man vet ikke hva en har i vente.. så best å leve her og nå.. :)) Jeg er også mest opptatt av små hverdagsgleder… har ingen store drømmer om ting jeg skal gjøre.. <3

    2. annebe: Nei, og jeg liker i grunn å ikke vite alt til en minste detalj 🙂 Så klart- jeg skulle gjerne visst dagen før om jeg døde at det var min siste dag, slik at jeg rakk å gjøre et par småting 😉 he he

    3. Ja det høres lurt ut..og prøve å ha en fin dag hver dag..ikke hige etter det store, det gode, det altoverskyggende! Da blir fallhøyden stor..jeg har ikke noe liste nei..tar en dag av gangen..og ser hva dagen bringer..kjedelig..ja, men det er sånn det er nå.. hihih..ha en god kveld!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, jeg syns det. I alle fall er det mest behagelig å leve slik, uten å føle at man må stresse hver dag for å gjøre de noe større tingene 🙂

    5. Forstår hva du mener. Får litt dårlig samvittighet noen ganger fordi jeg velger litt feil utifra verden forventer av meg, om du skjønner? ;o Men det er jo slik jeg velger å leve mitt liv 🙂 Så klart er det ting jeg vil gjøre, men enkelte ting må dessverre bare vente til bedre økonomi, bedre tid og når man er ledig rett og slett ;o

    6. Søtmonsen ): Så lenge man selv er fornøyd ser jeg ikke problemet i det 🙂 Jeg kan liksom ikke hoppe fallskjer hver dag, eller hoppe i strikk, eller fly helikopter bare fordi det er noe av det jeg virkelig har lyst til å gjøre- det passer seg jo ikke inn i hverdagen min, så det må jo bli ved spesielle anledninger 🙂 Da må jeg jo få lov til å tilbringe en helt dag i sofaen i stedet 😉 he he

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg