PERSONLIG- ALLE DE FALSKE FOLKENE.

 

Noen ganger lurer jeg faktisk på om ikke det finnes en grense for hvor falsk det går an å være. 

 

Falske folk finnes overalt. Overalt er ganske mange, når man tenker seg om. Det positive er at det er så lett å skjønne hvem disse menneskene er, så man kan lett velge selv om man vil omgåes slike folk eller ikke. Utfordringen blir kanskje når man har felles venner med de, eller at de er venner av familien.

Falske folk er tragiske. Jeg veit ikke hva som er det mest tragiske, at de faktisk er falske, eller at de ikke eier selvinnsikt nok til å se det selv. Man skal ikke glemme de som er fullstendig klar over at de er falske, men som velger å være den type person likevel. Jeg orker ikke en gang å ta for meg de.

Folk som i det ene sekundet er hyggelig med deg, men som løper til naboen og snakker stygt om deg så fort du er utenfor dørene, eller bare mens du låner doen. Man har det så mye bedre uten slike folk i livet sitt. Jeg lover. Kanskje ikke hvis man er en person som elsker drama, da. Det blir jo noe annet.

Jeg er ikke redd for å ha en mening om andre folk, det er jeg den første til å innrømme. Men jeg snakker ikke bak ryggen på folk, og skulle jeg likevel gjøre det sier jeg ting jeg tørr å stå for og som jeg ikke hadde vært redd for å si rett i ansiktet på den det gjaldt. Jeg lyver ikke om jeg blir konfrontert med noe.  

 

Jeg er ærlig og direkte og det er slike folk jeg selv liker å omgås meg med. Det betyr ikke at jeg alltid må si meningen min om folk, misforstå meg rett, men jeg er ikke redd for å stå for det jeg sier, eller mener. Flere folk burde prøve det. Egentlig burde folk bare slutte å være så forbasket falske. Si noe hyggelig.  

Jeg forstår ikke hvorfor folk vil være en person man ikke kan stole på, eller som andre ser på som løgner, drittsekk, ufordragelig og jeg orker ikke ramse opp alle ord som beskriver falske folk. Jeg forstår det bare ikke. Er livet deres så tragisk at de må skape dårlig stemning for andre for å selv ha det bra?

Hvis du har en venn som snakker stygt om andre til deg, tenkt deg da hva denne personen sier om deg når du ikke er der. Det er ikke akkurat en person jeg ville ha hatt glede av å snakke med i alle fall. Jeg liker best positive folk jeg. Folk som ler og sprer glede rundt seg. De man får positiv energi i fra. 

Det betyr ikke at man ikke kan komme til meg om man er lei seg, skuffet, eller frustrert på noen, jeg er en veldig god lytter, men folk som regelrett bare er ute etter å snakke dritt om folk gidder jeg ikke å ha noe med å gjøre. Enkelt og greit. Falske folk er ikke mer enn det, falske. Falskhet er ikke positivt. 

 

Har du sett deg lei på falske folk? 

 

_____________________________________________________________

#personlig #falsk #falskhet #negativ #positiv #glede #hyggelig #meninger

_____________________________________________________________

24 kommentarer
    1. Sitter og prøver å komme på ihvertfall et noen lunde smart svar nå på hvorfor enkelte folk er sånn. Det eneste jeg kommer på er den gamle klisjeen om at folk som rakker andre ned er usikre på seg selv og føler de “må” gjøre det for å, vel i håp om at de skal klare å rakke den det gjelder under seg selv, om ikke seg selv opp. Små, små mennesker med usle sjeler som i bunn og grunn innerst inne føler seg så usikre på seg selv at de rett og slett er blitt desperat, som ikke tørr eller gidder å jobbe ærlig og hardt for å bygge opp seg selv, og som, ja altså velger å “gjemme seg bak andre”, være som de “mest populære” og rakke ned SÆRLIG de som ikke er som seg selv/ den de ønsker å være.
      Forresten et veldig godt skrevet innlegg.

    2. Huff ja, det finnes utrolig mange av den falske rasen. Det har jeg fått oppleve sterkt på kroppen, og det er en utrolig vond opplevelse. Men man lærer jo, og vokter seg vel for dem.
      Jeg er jo av den nokså åpne og ærlige sorten. Og kommer man da ut for den falske sorten, så kan fort ting bli videreformidlet, og vridd på, til det ugjenkjennelige. Det unner jeg ikke noen. Og jeg kan virkelig ikke skjønne hvorfor det skal være så interessant å snakke til andre, usannheter, om meg? Eller om noen i det hele tatt?
      Forklaringen må jo være at de selv har et så drittkjedelig liv at de ikke kommer på noe bedre å gjøre enn å rakke ned på, og spre rykter om andre.
      Jeg tenker at de burde skape sitt eget liv, og leve det. Ikke leve livet sitt på bekostning av andre.

    3. Margrethe: Helt enig 🙂 Jeg holder også avstand til slike folk 🙂 Noen ganger har man jo felles venner og må kanskje være på samme sammenkomst, og slikt, men jeg gidder ikke snakke med de da heller 😛

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, og hvem orker vel slikt uhygge dag inn og dag ut? Man blir jo bare sliten av slikt 🙂 Jeg liker positivitet aller beste jeg- å kunne si hyggelig ting om noen, selv om de kanskje ikke er der 🙂

    5. Den lille Pandaen c:: Godt spørsmål 😛 Jeg var på fest for tre helger tilbake og da var det sååååå mange av disse falke folkene at man nesten ikke skulle tru det var mulig 😛 Og de gjorde jo ikke stort mer enn å sitte å snakke stygt om folk, også de som var på festen, og lagde sure oppgulp for andre 😛

    6. Søtmonsen ): Ja, det er best å bare holde seg unna slike folk- de gjør en jo bare sliten. Da er det bedre å være sammen med positive folk som gir en god og deilig energi i stedet for 🙂

    7. Aylar Von Kuklinski: Det ligger nok mye i det du sier ja, helt klart 🙂 Rart de ikke skjønner at de ikke blir større av den grunn, men egentlig bare blir stående på samme stedet, eller også faktisk synker mye lavere! Jeg er så glad for at det koster så lite å kvitte seg med slike folk rundt seg 😉

    8. Eva: Helt enig med deg. Det er bare trist og tragisk. Jeg husker jo venninnegjengen når jeg var mindre- 2-4 klasse, sånn ca. Vi var 3 jenter. Gikk kjempegodt sammen, men så fort det kun var 2 av oss så snakket vi dritt om den tredje som ikke var der, og det gikk jo på rundgang. Og vi fortalte så klart til den tredje hva den andre hadde sagt og det blei jo sure miner og alt det der. Men hallo, vi snakker 9-10 år gamle jenter. Vi vokste det jo i fra oss 😛

    9. Robert’s Photography and Digit: Ja, det er ikke akkurat folk man roper hurra for 😛 Tusen takk 🙂 Håper du har en flott søndag også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg